• Even een moeilijke rekensom tussendoor (:

    ''Toen ik twee jaar was, was mijn broertje de helft van mijn leeftijd. Hoe oud is mijn broertje als ik honderd jaar ben?''

    So, wat denken jullie?


    Some people are art and do art at the same time

    Geef het antwoord dan.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik blijft bij 99 of ook 100, want anders weet ik het echt niet.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ze heeft nooit gezegd dat het een raadsel was, in eerste instantie. Het was 'een moeilijke rekensom'


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    HAHAHAHAHA JA.
    Iemand die slim is =3

    Dus wij zijn niet slim, alleen maar omdat we een raadsel niet snappen? Pff
    Ik leg me er bij neer, maar ik blijf bij mijn standpunt.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 19:15 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Incredulity schreef:
    Mensen. De zin is niet fout geformuleerd, je moet gewoon "doordenken". Zoals hierboven gezegd: de fixatie ligt op het woord 'helft' en je moet de zinnen eigenlijk als 2 aparte zinnen zien. Ze horen niet echt samen.


    Hier snap ik dus echt niets van. De ene is 2, de andere 1. Maar als de eerste 3 wordt, is de ander 2. Het kan gewoon nooit 50 zijn. Een raadsel moet toch nog steeds een uitkomst hebben die klopt?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Proudfoot schreef:
    Oké wacht.


    Je bent twee jaar oud. De helft daarvan is één.
    Je bent honderd jaar oud. De helft daarvan is... ?

    @Fren


    •*• Lululu •*•

    Melieke schreef:
    (...)

    Hier snap ik dus echt niets van. De ene is 2, de andere 1. Maar als de eerste 3 wordt, is de ander 2. Het kan gewoon nooit 50 zijn. Een raadsel moet toch nog steeds een uitkomst hebben die klopt?

    Tja, ik kan het eigenlijk niet echt uitleggen. Je moet je gewoon fixeren op het woordje 'helft' en dan de zinnen als 2 aparte dingen bezien. That's it.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 19:17 ]

    Sibyllin schreef:
    Ze heeft nooit gezegd dat het een raadsel was, in eerste instantie. Het was 'een moeilijke rekensom'

    Dat is waar je hebt gelijk. Dus dan kan het al helemaal niet. :')


    •*• Lululu •*•

    Melieke schreef:
    (...)

    Hier snap ik dus echt niets van. De ene is 2, de andere 1. Maar als de eerste 3 wordt, is de ander 2. Het kan gewoon nooit 50 zijn. Een raadsel moet toch nog steeds een uitkomst hebben die klopt?

    Als de eerste 3 wordt, is de tweede 1,5.


    Some people are art and do art at the same time

    Maar dan klopt het niet en is het idioot.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Owlsome schreef:
    (...)
    Als het makkelijk kan, waarom de moeilijke weg zoeken?
    Zegt gewoon iets over hoe wij in het leven staan.

    Dat kan en blijkbaar sta jij anders in het leven dan mij (:

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Als de eerste 3 wordt, is de tweede 1,5.

    Dat hangt natuurlijk wel af van de geboortedatum. (;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Vinter schreef:
    (...)

    Juist. Dus de volgende keer dat je topic de soep loopt, ga het dan niet met een wanhoop daad als deze proberen te redden :Y).


    Whut? Dus ze wilde dat we allemaal 50 gingen antwoorden en zij dan zei: 'fout, het is 99.' Maar omdat we allemaal 99 antwoorden, zegt zij opeens 50?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Sibyllin schreef:
    Ze heeft nooit gezegd dat het een raadsel was, in eerste instantie. Het was 'een moeilijke rekensom'

    Het blijft natuurlijk wel een rekensom.


    Some people are art and do art at the same time

    Dempsey schreef:
    (...)
    Dat is waar je hebt gelijk. Dus dan kan het al helemaal niet. :')


    Exactly my point.

    @Proudfoot: hoe je het ook draait of keert, 50 klopt niet. Van zodra persoon A 3 wordt, is er een jaar voorbijgegaan, dus ook bij persoon B, want anders kan ik ook zeggen dat mijn zus binnen zes jaar even oud zal zij als ik binnen drie jaar, maar dan die details over de jaren weglaten.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.