Mensen. De zin is niet fout geformuleerd, je moet gewoon "doordenken". Zoals hierboven gezegd: de fixatie ligt op het woord 'helft' en je moet de zinnen eigenlijk als 2 aparte zinnen zien. Ze horen niet echt samen.
Kijk. Iemand is 2 jaar oud. Het broertje is 1. Dat betekent dus dat als ik 50 ben, is mijn broertje niet 25, maar 49. Dus als ik 100 jaar oud ben, is hij toch gewoon 99? Ik snap wel dat het een raadsel is, maar ik kan het pas een raadsel noemen als het antwoord waar is.
Verder ben ik het met Marlijn eens.
[ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 19:12 ]
"It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."
Incredulity schreef:
Mensen. De zin is niet fout geformuleerd, je moet gewoon "doordenken". Zoals hierboven gezegd: de fixatie ligt op het woord 'helft' en je moet de zinnen eigenlijk als 2 aparte zinnen zien. Ze horen niet echt samen.
Proudfoot schreef:
(...)
Waarom begrijp jij deze raadsel en anderen niet?
Volgens mij is dit raadseltje gewoon iets wat op twitter door duizenden tieneraccounts getweet wordt en geretweet wordt door VMBO'ers die zich slim willen voelen omdat ze 'm goed hebben. Maar het is echt 99, dat kan niet anders.