• Even een moeilijke rekensom tussendoor (:

    ''Toen ik twee jaar was, was mijn broertje de helft van mijn leeftijd. Hoe oud is mijn broertje als ik honderd jaar ben?''

    So, wat denken jullie?


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Nee, het is geen 99.

    Iedereen wordt even snel ouder. Het kan geen 50 zijn.


    Ex astris, sciencia

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Please, don't hit me. I found it on the internet D:


    Zorg dan dat je het ook eerst zelf begrijpt. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Melieke schreef:
    (...)

    Zorg dan dat je het ook eerst zelf begrijpt. :')

    Ik begrijp het zelf ook wel, maar anderen niet.


    Some people are art and do art at the same time

    Melieke schreef:
    (...)

    Het is wel 99. Het kan nooit 50 zijn.


    Dit, want hij kan niet stoppen met verjaren [zoals Dempsey al zei] (krul)

    Sempra schreef:
    (...)

    Dit, want hij kan niet stoppen met verjaren [zoals Dempsey al zei] (krul)


    Het kon ook nog 98, 100, of dat met die schrikkeljaren zijn, maar dat kunnen wij zo niet weten. 50 is alleszins onmogelijk. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Volgens mij zit het gewoon zo: je broertje is 1, dat is de helft van 2
    Maar wanneer je 100 bent, is je broertje nog steeds de helft van jouw ouderdom dus 50
    Oke, raar uitgelegd, maar ik snap het raadsel wel.

    Ik ga met dat broertje praten. Ik wil ook wel ineens heel langzaam verjaren :')


    -

    Het probleem aan het raadsel is, dat het wel werkt met gewone getallen, maar met leeftijden totaal niet klopt. De fixatie ligt vooral op het woord 'helft' en dat veranderd dus blijkbaar niet. Alleen met leeftijden dan blijft men maar 1 keer de helft van iets doen, zoals hier gegeven helft van 2 is 1 en daarna loopt het de leeftijd verder zonder dat er nog iets van de helft afgaat.
    Bij dit raadsel die blijft continu de helft doen, dus bij elke keer dat het broertje 2 jaar ouder zou zijn dan gaat er 1 jaar af, het is niet erg logisch als je het relativeert naar de werkelijkheid en daarom maken veel mensen deze fout, waaronder ik zelf net toen ik dit zag :X Je moet eigenlijk bij dit raadsel het woord leeftijd niet zo serieus nemen en gewoon met de getallen rekenen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Ik begrijp het zelf ook wel, maar anderen niet.


    Jij begrijpt het niet, want je formuleert je zin verkeerd. Het kan nooit 50 staan, zoals jij het beschreven hebt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vinter schreef:
    Volgens mij hoopte je gewoon dat iedereen dom '50' zou antwoorden en gooide je het om zodra dat niet zo bleek (cat).

    Dit.
    En je bericht in het lucht je hart topic, deed mij dat alleen maar meer denken -mijn mening-


    •*• Lululu •*•

    Vanwaar heb je dit? D'r moet toch wel een uitleg bij staan want ik geloof echt niet dat het 50 is. :'D


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Destined schreef:
    Het probleem aan het raadsel is, dat het wel werkt met gewone getallen, maar met leeftijden totaal niet klopt. De fixatie ligt vooral op het woord 'helft' en dat veranderd dus blijkbaar niet. Alleen met leeftijden dan blijft men maar 1 keer de helft van iets doen, zoals hier gegeven helft van 2 is 1 en daarna loopt het de leeftijd verder zonder dat er nog iets van de helft afgaat.
    Bij dit raadsel die blijft continu de helft doen, dus bij elke keer dat het broertje 2 jaar ouder zou zijn dan gaat er 1 jaar af, het is niet erg logisch als je het relativeert naar de werkelijkheid en daarom maken veel mensen deze fout, waaronder ik zelf net toen ik dit zag :X Je moet eigenlijk bij dit raadsel het woord leeftijd niet zo serieus nemen en gewoon met de getallen rekenen.

    Dat bedoelde ik dus ook, haha

    Vinter schreef:
    Volgens mij hoopte je gewoon dat iedereen dom '50' zou antwoorden en gooide je het om zodra dat niet zo bleek (cat).

    Stiekem wel ja :Y)


    Some people are art and do art at the same time

    Melieke schreef:
    (...)

    Het kon ook nog 98, 100, of dat met die schrikkeljaren zijn, maar dat kunnen wij zo niet weten. 50 is alleszins onmogelijk. :'D


    Klopt, maar met die schrikkeljaren zou hij fysiek dan 99 zijn, ik weet niet of dat ook telt?

    Incredulity schreef:
    Volgens mij zit het gewoon zo: je broertje is 1, dat is de helft van 2
    Maar wanneer je 100 bent, is je broertje nog steeds de helft van jouw ouderdom dus 50
    Oke, raar uitgelegd, maar ik snap het raadsel wel.

    Ik snap het ook wel, maar het is niet logisch. :')


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."