• Even een moeilijke rekensom tussendoor (:

    ''Toen ik twee jaar was, was mijn broertje de helft van mijn leeftijd. Hoe oud is mijn broertje als ik honderd jaar ben?''

    So, wat denken jullie?


    Some people are art and do art at the same time

    Mulford schreef:
    (...)
    Ironish. De term sarcasme wordt gebruikt bij iets wat aanvallend is bedoeld, om de andere te beledigen, maar toch nog grappig is. Dit lijkt me hier niet het geval. Ironie is iets zeggen terwijl je het tegenovergestelde bedoeld.Sorry, heb die les net gehad bij Nederlands

    ''Om de andere te beledigen''. Dat vind ik niet kloppen. Sarcasme kun je altijd gebruiken.
    Kijk bijvoorbeeld naar;
    Henkinne is een meisje. Haar broer vraagt of ze slaapt. Terwijl ze duidelijk zit te computeren.
    ''Ja ik zit te slapen, heerlijk, ik droom over pannenkoeken.'' zei Henkinne.
    Dat is dus sarcastisch, maar Henkinne wilde haar broer hier niet mee beledigen. Je kunt met sarcasme de ander beledigen, maar dat is niet altijd zo.


    Some people are art and do art at the same time

    Proudfoot schreef:
    (...)
    ''Om de andere te beledigen''. Dat vind ik niet kloppen. Sarcasme kun je altijd gebruiken.
    Kijk bijvoorbeeld naar;
    Henkinne is een meisje. Haar broer vraagt of ze slaapt. Terwijl ze duidelijk zit te computeren.
    ''Ja ik zit te slapen, heerlijk, ik droom over pannenkoeken.'' zei Henkinne.
    Dat is dus sarcastisch, maar Henkinne wilde haar broer hier niet mee beledigen. Je kunt met sarcasme de ander beledigen, maar dat is niet altijd zo.


    nO.

    Proudfoot schreef:
    (...)
    Begrijp jij überhaupt wel wat ik zei?

    Dat doet er niet eens toe.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik ben een half uurtje weggeweest en het wordt langzaam een ruzie om een rekensommetje :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Sorry, geen idee. Ik ben zo moe dat ik niet helder kan denken at the moment ;x


    26 - 02 - '16

    Proudfoot schreef:
    (...)
    ''Om de andere te beledigen''. Dat vind ik niet kloppen. Sarcasme kun je altijd gebruiken.
    Kijk bijvoorbeeld naar;
    Henkinne is een meisje. Haar broer vraagt of ze slaapt. Terwijl ze duidelijk zit te computeren.
    ''Ja ik zit te slapen, heerlijk, ik droom over pannenkoeken.'' zei Henkinne.
    Dat is dus sarcastisch, maar Henkinne wilde haar broer hier niet mee beledigen. Je kunt met sarcasme de ander beledigen, maar dat is niet altijd zo.

    Nee. Dat is ironie. Even van wiki kopiëren want mijn uileg was blijkbaar niet goed genoeg "Ironie is een stijlfiguur waarbij dat wat klaarblijkelijk gezegd wordt, afwijkt van dat wat bedoeld wordt." Sarcasme is bijtende spot, ten opzichte van ironie, waar je niemand mee beledigt. Sarcasme kan wel gebruik maken van ironie, maar dan is het nog altijd wat beledigend bedoeld.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2013 - 20:15 ]


    Ex astris, sciencia

    Proudfoot schreef:
    (...)
    ''Om de andere te beledigen''. Dat vind ik niet kloppen. Sarcasme kun je altijd gebruiken.
    Kijk bijvoorbeeld naar;
    Henkinne is een meisje. Haar broer vraagt of ze slaapt. Terwijl ze duidelijk zit te computeren.
    ''Ja ik zit te slapen, heerlijk, ik droom over pannenkoeken.'' zei Henkinne.
    Dat is dus sarcastisch, maar Henkinne wilde haar broer hier niet mee beledigen. Je kunt met sarcasme de ander beledigen, maar dat is niet altijd zo.


    Dit klinkt alsof het letterlijk gekopieerd is uit een Nederlands boek.

    Thasarine schreef:
    Ik ben een half uurtje weggeweest en het wordt langzaam een ruzie om een rekensommetje :'D



    Hahahaha XD


    -

    Een leeftijd. :Y)

    Geen zin. Heb net weekend. No pls.

    Ik denk dat het mooi tijd is dat hier een slotje op komt (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.