• Ik vroeg me af wie van jullie (wel 16+ers) bewust geen druppel alcohol drinken (cat), en waarom dan ^^ .

    Ik zelf ben 19 en ik heb er geen behoefte aan, wil gewoon mezelf goed voelen door wie ik ben en wat ik doe, ik kan ook wel gezellig zijn zonder alcohol, etc. Dus vandaar dat ik er op dit moment voor kies om dat helemaal niet te drinken.

    Zeg dan ook even je leeftijd aub :)

    DarkSavior schreef:
    Ik ben 19 17 en ik drink als ik er zin in heb en omdat ik het lekker vind :Y) Dat is mijn enige reden. Ik doe het niet om iemand anders te zijn of om los te komen. Ik vind het gewoon lekker.


    26 - 02 - '16

    Ik ben zeventien, ga om de week uit en meestal kom ik vrij nuchter thuis. Het was maar twee of drie keer dat ik echt stomdronken was.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 22:44 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ik drink relatief weinig eigenlijk...Maar ik moet toegeven dat ik afgelopen weekend wel wat te diep in het glaasje had gekeken.:W
    Maar dat was op een feestje en ze lieten me verschillende dingen proeven waardoor ik uiteindelijk echt veel te veel op had en niet zo helder meer was.
    Ik beweerde zelfs dat de fles goldstrike, waar goud in zit, op een lavalamp leek.
    Jammer genoeg kon ik er de volgende ochtend aan geloven en was ik ziek...wat had je dan gedacht, ik drink amper.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ga nooit uit. :Y)
    Alleen dan drink ik af en toe een drankje. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik ben 16 en drink niet. Heb er gewoon geen behoefte aan.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ben 20 en ik drink het niet regelmatig. Doe het echt alleen met feestgelegenheden of af en toe deel ik een biertje met mijn vader, verder niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik kan mij ook best amuseren zonder alcohol. Tijdens cantussen drink ik meestal water omdat ik niet tegen bier kan. Ik krijg daar meteen maagpijn van, dus we vermoeden dat ik niet tegen het gistingsproces kan. Soms neem ik wel eens jenever of marini ferro mee, maar meestal hou ik het bij water en ik heb evenveel plezier als degene die drinken. Dus het kan dus zeker.
    Al moet ik wel toegeven dat ik vaak alcohol drink omdat ik het lekker vind. Een glaasje wijn smaakt dus zeker bij het eten, als ik een filmpje kijk en bij speciale gelegenheden zeg ik nooit nee tegen een glaasje cava.
    Ik ben wel al vaak slecht geweest door jenever, maar dat is omdat ik niet zo goed tegen die fruitsmaken kan. Dat slaat meteen op. En na twee cocktails van onze studentenvereniging lig je al in de goot omdat die verhoudingen niet goed gemaakt zijn. (en ik heb besloten dat NOOIT meer te drinken)
    Maar meestal drink ik eigenlijk frisdrank of een wijntje als ik met vrienden uitga en ben ik de meeste keren nooit zat, want als ik zat ben, ben ik toch alleen maar lomp en heb je gewoon niks aan mij. Ik ga ook eigenlijk echt niet veel meer uit en als ik eens gezellig op café ga met mijn vrienden blijft het vaak bij 1 alcoholisch drankje of geen omdat ik nu vaak met de auto ga. Ik ben 21 trouwens.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 23:27 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben 16 en ik drink af en toe iets. Met toestemming van me moeder natuurlijk. Ik drink gewoon omdat ik het lekker vind. Niet om los te komen ofzo.


    -

    Ik ben 17, ik drink geen alcohol, omdat ik er geen behoefte aan heb. Het slecht voor je koppie is, aangezien je hersens nog groeien tot je 21 jaar bent en ik heel erg gezellig kan zijn zonder die troep, plus dat er zat andere lekkere drankjes bestaan zonder alcohol. Alcohol is gewoon overbodig xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Zo dat zijn er nog best veel die bewust geen alcohol drinken.

    Ik ben 18 en drink gewoon alleen als ik uitga. Elke zaterdag dus.
    En het is niet dat ik me voltank, maar ik merk wel dat ik er wat losser van word en dat maakt mijn avond een stuk gezelliger.
    Omdat ik al heel veel nadenk van mezelf en al super onzeker ben. Anders stap ik toch echt die dansvloer niet op en vraag ik me heel de avond alleen maar af of ik niet voor lul sta.
    En met alcohol op heb ik dat veel minder.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 0:26 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik voel me een zware alcoholieker tegenover sommige hier. :')
    Alcohol als in bier drink ik regelmatig. Eenmaal per week ga ik naar de clubavond en daar drink ik graag pintjes. Niet omdat ik me dan geweldig voel van: 'Oh, kijk mij, ik durf bier drinken.' Nee, dan is het omdat ik er zin in heb. Dan is er buiten cola en 7up nog een extra optie: een pintje bier. En het is dan niet dat ik me zat zuip of dat ik het per se doe voor de gezelligheid. Ik drink pintjes omdat ik het lekker vind.
    Alcohol als in cocktails of wijn of zo van die dingen, drink ik heel weinig. Ik lust ten eerste al geen rode wijn en ten tweede: als er bier is, gaat mijn voorkeur uit naar een pintje. + Dit soort alcohol heeft ook steeds een hoger prijskaartje wat ik de moeite niet waard vind om te kopen. Zeker als je pintjes aan 1 euro gewend bent...

    Dus jah, ik ben 20 en drink regelmatig, maar ik drink verantwoordelijk. Als ik mijn grens voel (wat niet snel is), stap ik over op water. Ik wil geen dronken indruk achterlaten bij mensen. En als ik met de auto ben, accepteer ik voor mezelf geen enkel druppel alcohol. Je mag dan wel 2 pintjes drinken, maar voor mijzelf geldt de nultolerantie. Met de auto, geen alcohol.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Essink schreef:
    Ik ben 16 en drink niet. Heb er gewoon geen behoefte aan.


    Zelfde geld voor mij. (:

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 0:49 ]

    Er is niemand die gezellig samen met mij wil zuipen :(


    quidquid excusatio prandium pro

    Vinter schreef:
    Ik drink zelf wel, maar ik heb genoeg zestienjarige vriendinnen het nooit doen. Gewoon, omdat ze daar geen behoefte aan hebben. Als wij met z'n allen rondhangen, drink ik ook nooit. Alleen als ik met andere vrienden uitga, dan hoort het er gewoon een beetje bij en is het lastig om af te slaan. Daarbij woon ik in een deel van Nederland dat bekend staat om overmatig alcohol gebruik onder jongeren, er zijn genoeg gezinnen hier waarbij de vader op de veertiende verjaardag van zijn zoon hem een biertje in zijn handen drukt, gewoon, omdat dat 'erbij hoort'.


    Same here, hier waar ik woon gaat bijna iedereen uit dus ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak in het weekend wel drink, natuurlijk drink ik niet als mijn vrienden ook niet drinken, maar ik vind het wel moeilijk om af te slaan.
    Ik ben 17 btw :')


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”