• Ik vroeg me af wie van jullie (wel 16+ers) bewust geen druppel alcohol drinken (cat), en waarom dan ^^ .

    Ik zelf ben 19 en ik heb er geen behoefte aan, wil gewoon mezelf goed voelen door wie ik ben en wat ik doe, ik kan ook wel gezellig zijn zonder alcohol, etc. Dus vandaar dat ik er op dit moment voor kies om dat helemaal niet te drinken.

    Zeg dan ook even je leeftijd aub :)

    Ik ben 20, maar ik vind niet dat als je alcohol drinkt, het meteen zo moet zijn dat je niet meer bent wie je bent en anders gaat doen. Dat je het alleen drinkt voor het effect dat het geeft of omdat het alcohol is.
    Ik drink soms gewoon een wijntje of ander drankje omdat ik het lekker vind, niet omdat het alcohol is. Ik vind het in ieder geval vaak een stuk lekkerder dan frisdranken, hoewel het niet eens gezonder is. De laatste tijd probeer ik dan ook zo weinig mogelijk alcohol te drinken, maar omdat het lege calorieën zijn. Er zit geen voedingswaarde aan en je wordt er toch alleen maar dik van.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 22:02 ]


    Your make-up is terrible

    Ik ben 17 en drink alleen eens een glaasje wijn of cava bij gelegenheden, of eens iets zoets in de zomer, maar das dan eerder voor de gezelligheid of omdat ik eens geen zin heb in frisdrank ofzo :'3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik drink nooit zoveel, eigenlijk alleen om wat los te komen zodat ik niet stokstijf in een dansende menigte sta.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb zelf besloten om niet te drinken, voorlopig in ieder geval. Ten eerste snap ik het nut niet zo. Mensen om me heen drinken omdat anderen ook drinken, om gezellig te zijn. Zelf vind ik niet dat ik die drank echt nodig heb. Als mensen me niet gezellig vinden zonder drank dan houdt het voor mij op. Verder vind ik mezelf - op mijn zestiende - gewoon nog te jong en mijn moeder ziet het ook niet zo zitten. Natuurlijk neem ik wel eens een slokje van iemand en ik geniet er dan ook wel van, maar één slokje is meer dan genoeg.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nou ik kan je wel een paar voorbeelden geven zelfs ^^
    Mijn vader, 54 jaar, heeft het geprobeerd op zijn zeventiende en heeft sindsdien geen DRUPPEL alcohol meer gedronken ^^
    Mijn broertje, 18 jaar, hij drinkt niet eens frisdrank :P
    Mijn zusje heeft er ook totaal geen behoefte aan, gelukkig, ze is pas vijftien namelijk.
    En ik bezwijk alleen af en toe aan de Volendamse groepsdruk, maar dat doe ik alleen bij bijzondere gelegenheden en zelfs dan kan ik nog wel eens weigeren.
    De reden dat ik niet drink is eigenlijk omdat ik het niet lekker vind, niet eens vanwege het feit dat ik er geen behoefte aan heb.
    Dus dat ^^


    Life is hard and then we die

    Ikzelf drink geen alcohol omdat ik er heel neerslachtig van wordt. Ik krijg er een laag zelfbeeld van en wordt heel erg emotioneel en voel me dan ook altijd vreselijk kut nadat ik alcohol heb gedronken.

    Champagne drink ik wel en op de één of andere manier gaat dat wel goed. Maar bij elk ander alcoholisch drankje, wordt ik echt heel erg neerslachtig.

    Daarbij heb ik het idee dat drinken vaak wordt gezien als een middel om stoer te doen of om blij van te worden. Ik vind er niks stoers aan en het is toch diep triest als je alcohol nodig hebt om jezelf op te peppen? Alcohol wordt na mijn mening teveel gedronken omdat het alcohol is, natuurlijk geldt dit niet bij iedereen.


    Chaos is a ladder.

    Ik ben net 16, maar ik heb geen reden om alcohol te drinken. Misschien ga ik ooit eens wat drinken, maar ik heb er gewoon geen behoefde aan.
    -En zeker als er prik in zit. Ik hou niet van prik-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik ben 16, bijna 17, en ik heb er ook totaal geen behoefte aan. Geef mij maar een glas taksi. :Y)


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Cas schreef:
    Ik ben 20, maar ik vind niet dat als je alcohol drinkt, het meteen zo moet zijn dat je niet meer bent wie je bent en anders gaat doen. Dat je het alleen drinkt voor het effect dat het geeft of omdat het alcohol is.
    Ik drink soms gewoon een wijntje of ander drankje omdat ik het lekker vind, niet omdat het alcohol is.

    Ja, dat kan natuurlijk ^^

    Ik weet dat je niet gelijk na 1 of 2 glazen helemaal anders gaat doen en niet meer weet wie je bent, zo zwart-wit zie ik dat helemaal niet. Maar ja zoals ik al zei ik heb er gewoon geen behoefte aan ook, en dan denk ik dan kan ik het net zo goed helemaal niet doen. Vind het ook niet lekker, van wat ik een paar jaar terug een slokje geproefd hebt, maar goed dan zeggen ze weer dat je dat lekker gaat vinden als je het vaker drinkt. Maar dat doe ik dus niet, haha.

    Ik ben (nu nog) 18 (wordt volgende week dinsdag 19 ^^), maar ik drink echt nauwelijks. Het enigste wat ik drink is breezer, de rest vind ik niet eens lekker :')
    Maargoed, afgezien van het feit dat ik het meeste niet eens lekker vind, drink ik ook niet. Ik heb geen alcohol nodig om mij lekkerder te voelen, me losser te voelen, meer te durven, of mij beter te amuseren. Ik kan ook genoeg lol hebben zonder. Daarnaast vind ik het ook gewoon pokkeduur, ik geef mn geld liever aan iets anders uit, of spaar het. Én ik heb een tante gehad die alcohol verslaafd was, hierdoor heb ik een hoop negatieve dingen gezien die alcohol met je kunnen doen. Ja Kúnnen, want het hoef niet altijd zo te gaan, maar dan nog.


    Inspiration can hit you any time

    Ik ben zeventien en ik drink amper tot niet. Aangezien ik niet zoveel uitga, en als ik uitga is het ook met leeftijdsgenoten die ook niet/amper drinken. Ik heb er ook geen behoefte aan en zou het eerst nog moeten 'leren drinken' voor ik het echt lekker zal vinden. En dat wil ik niet. Ik kan me wel evengoed amuseren zonder. Als ze me op een gelegenheid iets voorstellen, vraag ik ook fruitsap of frisdrank, tenzij ze me het onder me neus duwen, moet ik het (met tegenzin) opdrinken...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben word zelf pas over ruim twee maanden 16, maar ik heb wel het idee dat dit de leeftijd is waarop je een beetje met alcohol moet experimenteren. Natuurlijk niet in extreme vormen, maar wel rustig mee leren omgaan.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Krull schreef:
    (...)
    Ja, dat kan natuurlijk ^^

    Ik weet dat je niet gelijk na 1 of 2 glazen helemaal anders gaat doen en niet meer weet wie je bent, zo zwart-wit zie ik dat helemaal niet. Maar ja zoals ik al zei ik heb er gewoon geen behoefte aan ook, en dan denk ik dan kan ik het net zo goed helemaal niet doen. Vind het ook niet lekker, van wat ik een paar jaar terug een slokje geproefd hebt, maar goed dan zeggen ze weer dat je dat lekker gaat vinden als je het vaker drinkt. Maar dat doe ik dus niet, haha.


    Ik vind het altijd onzin als mensen zeggen dat je het vaker moet drinken om het lekker te vinden. Als je het niet lekker vind, vind je het niet lekker en moet je jezelf ook niet gaan dwingen om het lekker te vinden en het vaker te drinken.


    Your make-up is terrible

    Ik drink zelf wel, maar ik heb genoeg zestienjarige vriendinnen het nooit doen. Gewoon, omdat ze daar geen behoefte aan hebben. Als wij met z'n allen rondhangen, drink ik ook nooit. Alleen als ik met andere vrienden uitga, dan hoort het er gewoon een beetje bij en is het lastig om af te slaan. Daarbij woon ik in een deel van Nederland dat bekend staat om overmatig alcohol gebruik onder jongeren, er zijn genoeg gezinnen hier waarbij de vader op de veertiende verjaardag van zijn zoon hem een biertje in zijn handen drukt, gewoon, omdat dat 'erbij hoort'.


    i put the fun in funeral

    Ik ben 19 en ik drink als ik er zin in heb en omdat ik het lekker vind :Y) Dat is mijn enige reden. Ik doe het niet om iemand anders te zijn of om los te komen. Ik vind het gewoon lekker.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.