• Ik heb momenteel 2 tattoo's. Eentje op mn heup & eentje op m'n rechter schouderblad.
    Mijn eerste heb ik gekregen van mijn mama, om iets te kunnen verwerken. En mijn 2de heb ik zelf betaald, omdat ik 18 werd heb ik het mezelf cadeau gedaan...
    Heeft trouwens ook dezelfde betekenis, nu wil ik beginnen aan m'n sleeve. Mijn moeder stond ook al niet achter mijn 2de tattoo...
    Ik hou gewoon echt van tattoo's, ik zie dat als "kunst" zij ziet het als "krapul". Wel ja, ik wil dus echt die tattoo op mijn boven arm...
    Maar m'n moeder zegt dat ze me dan het huis uit gooit, heeft ze trouwens al 1 000 keer gezegd, maar woon hier nog steeds.
    Ik wil wel wachten, uit respect voor haar.... Maar hoop toch wel dat ik volgend jaar mijn 3de heb. Ik betaal 'm dan ook zelf enz. maar heeft iemand ideeën hoe ik haar kan overhalen? :/


    Julie Jellyfish

    I just do it without asking her, maar dat is misschien niet zo'n goed idee. :')


    Take me to wonderland

    Verzin een emotioneel verhaal en ga huilen. Huilen werkt altijd.

    In principe ben je 18 en dus mag het zonder haar toestemming. Ikzelf heb er 3 en ga m'n vierde in november laten zetten. M'n moeder staat er niet geheel achter (ze vind dat ik er al te veel heb, heb er ook een samen met haar) maar ze zegt ook; je bent 19 en het is jouw lichaam.


    To infinity and beyond •

    Vivere schreef:
    In principe ben je 18 en dus mag het zonder haar toestemming. Ikzelf heb er 3 en ga m'n vierde in november laten zetten. M'n moeder staat er niet geheel achter (ze vind dat ik er al te veel heb, heb er ook een samen met haar) maar ze zegt ook; je bent 19 en het is jouw lichaam.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2013 - 14:03 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Wat Vivere zegt, je bent 18 en mag het zonder haar toestemming gewoon laten doen. Ik persoonlijk zou dat dus ook gedaan hebben, al scheelt het voor mij misschien dat ik niet meer thuis woon en zowel mijn moeder als stiefvader onder de tattoo's staan (ikzelf heb er nu 4, een 5de op de planning staan en aan het denken om mijn arm dicht te laten zetten).


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Als je't op een plaats doet die ze niet ziet? *lolface*
    Nee maar opzich is het geen slecht idee om te wachten. De tatoeerders lopen niet weg en het kan heel goed zijn dat je smaak verandert naarmate je ouder werd. Iemand bij ons op school wou op haar 18de een eenhoorn laten tattoeren, maar had gewacht tot haar 21ste en toen had ze zoiets van: sjonge dat ik dat leuk vond.
    Soyea, stel misschien voor aan haar om een periode te wachten en zeg dat als je 't nog steeds leuk vindt, of je 't dan kan doen zonder problemen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Als je't op een plaats doet die ze niet ziet? *lolface*
    Nee maar opzich is het geen slecht idee om te wachten. De tatoeerders lopen niet weg en het kan heel goed zijn dat je smaak verandert naarmate je ouder werd. Iemand bij ons op school wou op haar 18de een eenhoorn laten tattoeren, maar had gewacht tot haar 21ste en toen had ze zoiets van: sjonge dat ik dat leuk vond.
    Soyea, stel misschien voor aan haar om een periode te wachten en zeg dat als je 't nog steeds leuk vindt, of je 't dan kan doen zonder problemen.


    Het ligt er maar net aan wat het is. Een eenhoorn is iets anders, dan iets wat een betekenis heeft en wat je misschien hebt meegemaakt. Ik heb mijn tattoo ook vrij snel laten zetten 3 jaar geleden en tot de dag van vandaag heb ik er nog geen spijt van, want het is iets wat ik heb meegemaakt en dus een deel van me is.


    To infinity and beyond •

    Het is je eigen keus. Ik snap inderdaad dat je toestemming van je moeder wilt, maar je bent 18. Je mag het dus zelf beslissen.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    xMythology schreef:
    Het is je eigen keus. Ik snap inderdaad dat je toestemming van je moeder wilt, maar je bent 18. Je mag het dus zelf beslissen.


    26 - 02 - '16

    Wachten tot je uit huis bent? Een tattoo heeft geen haast lijkt en kun je verder nog op ieder moment in je leven nemen. Waarom per se nu. Ik snap dat je het mooi vind, maar ik begrijp je moeder ook wel. Ondanks dat je 18 bent woon je nog wel onder haar dak en daar heb je naar te luisteren (zeggen mijn ouders altijd xD) Dus gewoon een tijdje wachten joh. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Vivere schreef:
    (...)

    Het ligt er maar net aan wat het is. Een eenhoorn is iets anders, dan iets wat een betekenis heeft en wat je misschien hebt meegemaakt. Ik heb mijn tattoo ook vrij snel laten zetten 3 jaar geleden en tot de dag van vandaag heb ik er nog geen spijt van, want het is iets wat ik heb meegemaakt en dus een deel van me is.

    Dat is waar, ik zou zelf eigenlijk nooit zoiets laten zetten, ik heb wel een uil op mn schouderblad, maar nu wil ik een kompas op mijn arm, alle tattoo's die ik heb & eventueel mn 3de staan voor mijn ongeboren kindje, de uil ook maar niet zo fel snap je? Ik wil een eerbetoon aan mijn kind, ik wil er ook aan herinnerd worden & ik wil dat mensen het zien.. Wel ja nu niet de tattoo.. Maar ja, mijn moeder gaf me mijn 1ste cadeau om het te kunnen verwerken. Maar 't lukt niet. Btw het kompas staat ook niet enkel voor mijn kindje, maar ook dat ik mijn eigen weg aan het zoeken ben.
    -Sorry voor de late reactie , mijn laptop die ik net 1 week terug had van reparatie is weer stuk.


    Julie Jellyfish

    JulieH schreef:
    (...)
    Dat is waar, ik zou zelf eigenlijk nooit zoiets laten zetten, ik heb wel een uil op mn schouderblad, maar nu wil ik een kompas op mijn arm, alle tattoo's die ik heb & eventueel mn 3de staan voor mijn ongeboren kindje, de uil ook maar niet zo fel snap je? Ik wil een eerbetoon aan mijn kind, ik wil er ook aan herinnerd worden & ik wil dat mensen het zien.. Wel ja nu niet de tattoo.. Maar ja, mijn moeder gaf me mijn 1ste cadeau om het te kunnen verwerken. Maar 't lukt niet. Btw het kompas staat ook niet enkel voor mijn kindje, maar ook dat ik mijn eigen weg aan het zoeken ben.
    -Sorry voor de late reactie , mijn laptop die ik net 1 week terug had van reparatie is weer stuk.


    Kijk, en dit soort tattoo's zijn het mooiste omdat ze een belangrijke betekenis hebben. Ik vind dat je het gewoon moet doen, dit gaat om jou en hoe jij met je verdriet en gevoelens om wilt gaan! (:


    To infinity and beyond •

    JulieH schreef:
    (...)
    Dat is waar, ik zou zelf eigenlijk nooit zoiets laten zetten, ik heb wel een uil op mn schouderblad, maar nu wil ik een kompas op mijn arm, alle tattoo's die ik heb & eventueel mn 3de staan voor mijn ongeboren kindje, de uil ook maar niet zo fel snap je? Ik wil een eerbetoon aan mijn kind, ik wil er ook aan herinnerd worden & ik wil dat mensen het zien.. Wel ja nu niet de tattoo.. Maar ja, mijn moeder gaf me mijn 1ste cadeau om het te kunnen verwerken. Maar 't lukt niet. Btw het kompas staat ook niet enkel voor mijn kindje, maar ook dat ik mijn eigen weg aan het zoeken ben.
    -Sorry voor de late reactie , mijn laptop die ik net 1 week terug had van reparatie is weer stuk.


    ik zou zo'n tattoo gewoon laten zetten. Maar als je echt je moeders toestemming wilt dan kan je het haar misschien uitleggen waarom je hem wil? Alvast veel succes!

    Ik wil geen tatoeages omdat ik toch wel ga twijfelen en geen keuzes kan maken. Tenminste, op dit moment niet.


    26 - 02 - '16

    amyleelover schreef:
    (...)

    ik zou zo'n tattoo gewoon laten zetten. Maar als je echt je moeders toestemming wilt dan kan je het haar misschien uitleggen waarom je hem wil? Alvast veel succes!

    Ze weet waarom hoor.. Ik verwijt mijn moeder ook de dood vn mn kindje een beetje, zij , mijn ex en zijn ouders dwongen mij.. Dus daarom heeft mn moeder mij (denk ik) die eerste tattoo ook gegeven, ze haat tattoo's, maar gaf mij toch eentje om het beter te kunnen verwerken, dus ik denk dat ze zich schuldig voelt.. Maar ja, ik wil wel dat ze mij accepteer als ik meer tattoo's heb.. Ze haat ook mijn piercings, maar tegenwoordig doet ze er vrij normaal over. Ik hoop dus ook dat ze zo gaat veranderen met mijn tattoo's :/


    Julie Jellyfish