• Ik vroeg me af wie van jullie (wel 16+ers) bewust geen druppel alcohol drinken (cat), en waarom dan ^^ .

    Ik zelf ben 19 en ik heb er geen behoefte aan, wil gewoon mezelf goed voelen door wie ik ben en wat ik doe, ik kan ook wel gezellig zijn zonder alcohol, etc. Dus vandaar dat ik er op dit moment voor kies om dat helemaal niet te drinken.

    Zeg dan ook even je leeftijd aub :)

    Ik drink een paar glaasjes bij gelegenheden. Verder dan aangeschoten word ik niet en dat vind ik fijn want zo ben ik losser en onthoud ik ook alles wat ik gedaan heb.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik ben 18 btw


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Nadal schreef:
    Ik heb zelf besloten om niet te drinken, voorlopig in ieder geval. Ten eerste snap ik het nut niet zo. Mensen om me heen drinken omdat anderen ook drinken, om gezellig te zijn. Zelf vind ik niet dat ik die drank echt nodig heb. Als mensen me niet gezellig vinden zonder drank dan houdt het voor mij op. Verder vind ik mezelf - op mijn zestiende - gewoon nog te jong en mijn moeder ziet het ook niet zo zitten. Natuurlijk neem ik wel eens een slokje van iemand en ik geniet er dan ook wel van, maar één slokje is meer dan genoeg.

    Ja, zo denk ik er ook wel over; je kan toch ook gezellig doen zonder alcohol ^^ Al mogen andere van mij best alcohol drinken hoor, geen probleem, ik doe niet moeilijk hoor. Als men het mij maar niet opdringt. Ja, toen ik 16 werd zeiden mijn ouders; ben je mal, je mag nu nog steeds geen alcohol drinken. Haha.


    PUKKELxDING schreef:
    Nou ik kan je wel een paar voorbeelden geven zelfs ^^
    Mijn vader, 54 jaar, heeft het geprobeerd op zijn zeventiende en heeft sindsdien geen DRUPPEL alcohol meer gedronken ^^
    Mijn broertje, 18 jaar, hij drinkt niet eens frisdrank
    Mijn zusje heeft er ook totaal geen behoefte aan, gelukkig, ze is pas vijftien namelijk.
    En ik bezwijk alleen af en toe aan de Volendamse groepsdruk, maar dat doe ik alleen bij bijzondere gelegenheden en zelfs dan kan ik nog wel eens weigeren.
    De reden dat ik niet drink is eigenlijk omdat ik het niet lekker vind, niet eens vanwege het feit dat ik er geen behoefte aan heb.
    Dus dat ^^

    En waarom drinkt je vader dat dan niet meer sindsdien? Goed van je broertje!! En ohh Annick, waarom iets drinken wat je niet lekker vind, ze dringen toch niet te veel aan he?

    Ik ben 19 en drink vrijwel nooit alcohol. Als eerst heb ik er geen behoefte aan en ten tweede kan het nadelige werking hebben op mijn medicijnen en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. ^^


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik heb net een reportage hierover gezien :')

    Ik ben nu 15 bijna 16 en ik drink geen alcohol alleen alcohol vrije wijn en bier, aangezien ik weet dat ik mezelf moet inhouden. snel verslaafd aan dingen.


    The artist is the kid that survived.

    Ik ben 16 jaar en drink geen druppel. Ten eerste doe ik het uit principe. Ik ben er helemaal moe van dat mensen meteen beginnen te roepen dat je mag drinken zodra je 16 bent. Dat het erbij hoort en dat het gezellig is en je gezelliger wordt... Bullshit. Op feestjes ben ik drukker dan normaal, en gewoon leuk zónder alcohol. Ik heb het niet nodig.
    Ik lust het ook niet. Bier in ieder geval niet en wijn is ook echt niet lekker. Daar komt ook nog eens bij kijken dat mijn ouders het niet goed vinden...


    Miep

    Ik ben 21 en ik heb vanaf mijn 16e t/m mijn 18e regelmatig gedronken, omdat ik in die periode ook veel uit ging. Toen werd ik 19 en vond ik er niets meer aan en ben ik ook gestopt met drinken. Sindsdien drink ik hooguit twee glaasjes per jaar, met mijn verjaardag :'). Maar ik heb geen behoefte aan drank, ik vind de meeste drankjes ook niet eens meer echt lekker. Daarbij ga ik ook niet meer uit, wat voor mij de neiging om te gaan drinken ook echt weggehaald heeft. Ik zie het namelijk niet zo zitten om in mijn eentje thuis te gaan drinken en mijn vriend drinkt ook minimaal, dus dan heb ik nog minder snel neiging om te gaan drinken.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Krull schreef:
    (...)
    En waarom drinkt je vader dat dan niet meer sindsdien? Goed van je broertje!! En ohh Annick, waarom iets drinken wat je niet lekker vind, ze dringen toch niet te veel aan he?
    Hetgeen wat ik dan drink vind ik wel lekker, maar ik moet er niet al te veel van hebben want anders vind ik het niet meer lekker XD Daarnaast, teveel alcohol is niet goed voor de gezonde lifestyle die ik probeer op te bouwen op het moment ;p En mijn vader drinkt niet meer sindsdien omdat hij het simpelweg niet lekker vindt ;)

    [ bericht aangepast door een moderator op 30 mei 2013 - 22:12 ]


    Life is hard and then we die

    Ik drink af en toe, met bijzondere gelegenheden of soms gewoon als ik er zin in heb. Ik drink dan vooral bier, maar ook smirnoff of breezer vind ik lekker (: Ik ben achttien trouwens.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Binnenkort word ik 18 en ik heb nooit, maar dan nooit bewust alcohol gedronken. Alleen een mini klein slokje van m'n ouders toen ik nog kind was, omdat je toch nieuwsgierig gaat zijn waarom zij dat drinken en jij niet en waarom het toch zo'n mooie kleur heeft. Ik heb dus geen idee hoe het uberhaupt smaakt en daar ben ik tevreden mee. Ik kon al die jaren ook prima leven zoner alcohol, dus ik weet niet waarom ik het opeens wil hebben.
    Ik heb wel eens voor het dilemma gestaan dat me champagne gegeven wordt, met oud en nieuw bij m'n trainen. Zo raar dat ze je alcohol voeren terwijl ze je volgende week weer vechtsport laten doen, 2 uur lang. Gelukkig had ik toen meiden om me heen die wel dronken en respect hadden voor mijn principes en het van me overnamen.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik ben zestien en ik drink weleens. Voor de grootste comazuipers moet je niet bij mij zijn; ik vind de meeste dranken niet eens lekker. Wodkacola vind ik oké, maar 't is niet zo dat ik binnenshuis een voorraadje heb staan. Er is wel een tijd geweest dat ik behoorlijk wat achterover klokte tijdens feestjes, en dan vooral de feestjes van oudere vrienden, maar nu moeten ze vooral appelsap aanschaffen als ik kom. :Y)

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 22:18 ]


    Searching heavens for another earth

    Ahmmm ben 19 en heb alleen 2 of 3 keer geproefd uit nieuwsgierigheid ;d Ik heb er niet echt behoefte aan.. De ijsthee is mij veelte lekker ;d/


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    DarkSavior schreef:
    Ik ben 19 en ik drink als ik er zin in heb en omdat ik het lekker vind :Y) Dat is mijn enige reden. Ik doe het niet om iemand anders te zijn of om los te komen. Ik vind het gewoon lekker.


    En daarbij drink ik helemaal niet zo vaak, aangezien ik pas net 16 ben en ik weet dat mijn ouders het niet fijn vinden. En aangezien ik één van de oudste ben in mijn vriendengroep heb ik ook niemand echt om samen mee te gaan drinken en om nou in je eentje te gaan drinken. Ik heb wel een vriendin die heel erg tegen iedereen zegt dat ze moeten gaan drinken en ze gaan pushen. Dat vind ik gewoon bullshit, als mijn vriendinnen niet willen, dan willen ze niet. Zelfs als ze zouden vragen of ik niet in hun buurt zou willen drinken, zou ik dat doen.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ik ben zestien, dus ik mag officieel ook nog niet zo heel lang drinken, maar ik heb het ook nog nooit gedaan. Tijdens de uitwisseling vorig jaar was ik samen met een vriendin de enige uit een groep van zo'n zestig 15- en 16-jarigen die geen druppel heeft gedronken, en ze keken ons daar allemaal raar voor aan.
    Ik heb eigenlijk geen heel duidelijk redenen dat ik niet drink. Aan de kant van mijn moeder heb ik een oom die ooit verslaafd was en uiteindelijk alleen gestopt is omdat mijn tante dreigde hem anders te verlaten met hun zoontje, maar dat was ver voor mijn geboorte. Aan de kant van mijn vader heb ik een tante die onlangs plotseling in het ziekenhuis belandde omdat ze haar lever had stukgedronken, wat nogal als een schok kwam, maar dat is eigenlijk ook niet echt een reden voor mij. Het is meer dat het een beetje hetzelfde is als met roken; als anderen dat graag willen is het hun keuze, maar ik zie het nut er niet echt van in en heb er geen behoefte aan, dus doe ik het niet. Tijdens die uitwisseling kwam ik bij twee dronken meisjes aan een tafel te zitten die me het geweldige argument gaven dat iedereen het doet, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe ze dachten dat het daardoor aantrekkelijker zou worden. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik was 15 toen ik mn eerste glaasje alcohol dronk, maar dat was er maar 1 geloof ik toen, was tijdens oud&nieuw
    Ik ben nu 21 en ik drink niet heel vaak, en als ik alcohol drink, dan is het in het weekend.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 22:43 ]