• Al weer het tweede topic over de eindexamens. Ik had nog niet gezien dat er een nieuwe is geopend, sluit deze anders maar.

    Nou, veel succes iedereen.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Bolin schreef:
    Mensen hier die vrijdag ook aardrijkskunde hebben?! Ik heb namelijk bij god geen idee hoe ik dát zou moeten leren..

    Ik heb vrijdag aardrijkskunde. Één tip: maak het aardrijkskunde-examen van vwo van dit jaar. Mijn mentor is onze aardrijkskundeleraar en hij heeft gezegd dat de kans groot is dat vragen uit dat vwo-examen in het havo-examen komen. Het laatste deel (van de rivieren) is namelijk havostof dus je leert er heel veel van als je dat doet.


    Take risks and conquer your fears.

    Bolin schreef:
    (...)

    Nee geen samenvatting, maar wel een begrippenlijst. Het probleem is dat het 3 boeken zijn + een vierde onderwerp. Ik heb wel alles samengevat maar per onderwerp is mijn samenvatting ongeveer 20 kantjes. Dat is dus ongeveer 80 kantjes tekst, oftewel - een compleet nieuw boek!


    Anders ga je per hoofdstuk de begrippen bij langs en kijk je naar de dingen die je wel en niet weet. Ik kan je jammer genoeg niet echt helpen :(. Ik heb al 2 jaar geen aardrijkskunde meer.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Lexus schreef:
    (...)

    Ja, ik ook. Wiskunde a?


    nee ik doe mavo. Wat is eigenlijk het verschil tussen wiskunde a en b ?


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    @ Insurgent : Dat is inderdaad een goed idee, ik heb dat examen namelijk gemaakt en het was voor ons vwo'ers goed te doen, het zijn niet zulke vage vragen (zoals vorig jaar het geval wel was), dus zal het voor havo denk ik ook goed te doen zijn.

    Oke, dan weet ik niet wat jij bij wiskunde hebt.
    Wiskunde a is meer kansberekening, statistiek en wiskunde B is meer beredeneren, meer met (ingewikkelde) formules werken, meer inzicht.


    Aan niets denken is ook denken.

    Hoe was geschiedenis bij de VWO mensen?
    Bij mij ging het behoorlijk goed, ik ben er erg tevreden over! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Hoe was geschiedenis bij de VWO mensen?
    Bij mij ging het behoorlijk goed, ik ben er erg tevreden over! ^^

    Bij mij ging het ook wel goed, maar sommige dingen wist ik echt niet. Erasmus, de veertien punten van Wilson, waarom Lodewijk XIV in godsnaam de Republiek benaderde zoals hij deed... Maar voor de rest zit het wel snor ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Todd schreef:
    (...)
    Bij mij ging het ook wel goed, maar sommige dingen wist ik echt niet. Erasmus, de veertien punten van Wilson, waarom Lodewijk XIV in godsnaam de Republiek benaderde zoals hij deed... Maar voor de rest zit het wel snor ^^


    De veertien punten van Wilson wist ik ook niet meer, nee. (': Alleen dat hij de oprichting van de Volkenbond wilde.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    De veertien punten van Wilson wist ik ook niet meer, nee. (': Alleen dat hij de oprichting van de Volkenbond wilde.

    Ja, die wist ik ook, maar op de één of andere manier heb ik daar de veiligheidsraad i.p.v. Volkenbond van weten te maken .__.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vond de vragen van geschiedenis over de republiek af en toe best lastig. Zoals bevoorbeeld die prent van Willem en hoe dat als propoganda kon worden gebruikt, en idd ook de vraag van Lodewijk XIV. Engels vond ik echt goed te doen, daar heb ik waarschijnlijk tussen de 6 en 7 voor.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wiskunde was echt super veel. normaal heb ik minstens een half uur over maar dit keer tien minuten. ik vond 17,18 en 19 behoorlijk moeilijk met die piramide


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Pfff Frans was echt moeilijk, en lange teksten.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb net mijn wiskunde nagekeken en jongens ik zweer je ik had stress voor dit examen en dat is dan ook het enigste examen waar ik ooit stress voor zal hebben. Tijdens het nakijken en optellen van de punten werd ik steeds zenuwachtiger en toen ik 48 van de 77 punten had was ik echt van oh fuck oh fuck en toen ging ik mijn cijfer berekenen en ik heb waarschijnlijk tussen de 6,1 en 7,1.....toen moest ik huilen omdat de spanning er van af ging.=o


    You were born original, don't die as a copy.

    O god was was dat wiskunde examen veel en moeilijk! Ik heb net nagekeken en ik heb 40/77 punten, ai! :x Mjah, ik zie het uiteindelijke resultaat wel..


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    FloraBunce schreef:
    O god was was dat wiskunde examen veel en moeilijk! Ik heb net nagekeken en ik heb 40/77 punten, ai! :x Mjah, ik zie het uiteindelijke resultaat wel..


    Welk niveau doe je? als je vmbo-T doet dan heb je tussen de 5,1 en 6,1 en als je vmbo-kb doet dan heb je tussen de 5,3 en 6,3


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik had op wiskunde 55 punten, dat is volgens mij wel redelijk. En biologie had ik 53 van de 60 punten! :D


    Life's a journey, not a destination