• héé,

    Ik vind van mezelf dat ik de laatste tijd te veel eet, en dan vooral tussendoortjes. Ik vind het moeilijk om eten te weigeren en heb vaak trek in iets lekkers. Het is niet zo dat ik dik ben ofzo en ik heb ook een normaal gewicht, maar ik ben bang dat als ik zo doorga met eten dat ik dan misschien wel dik word. Volgens mij begin ik zelfs al een buikje te krijgen (anderen mensen zeggen at ze er niks van merken maar oke).

    Ik wil dus gewoon gezonder gaan leven, maar hoe houd ik dit vol? en hebben jullie tips voor gezonde tussendoortjes?

    xx


    Just laugh. You never know who's falling in love with your smile :)

    Vind een vervanging van Junkfood voor mij zijn dat crackers omdat ik graag hartig eten heb en cracker met kruiden op kunnen er wel in bij mij en het is niet echt junkfood en oh heeeel veeel water drinken


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Het gebruikelijke - goed ontbijten en dinneren en veel drinken (uiteraard geen frisdranken) als je trek hebt is het vaak gewoon dorst.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 19:45 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Als je veel honger hebt is het een goed idee om meerdere kleine maaltijden op een dag te eten in plaats van drie wat grotere. Zoek gezondere snacks, fruit of smoothies en dergelijke die je altijd meeneemt, zodat als iemand je iets aanbied, je nee kan zeggen omdat je zelf iets bij je hebt, zo is het makkelijker af te slaan. Als je wilt eten, probeer eerst iets te drinken, zoals water of groene thee.


    Your make-up is terrible

    Ik neem als ik trek heb altijd kauwgom, bij mij werkt het echt.


    El Diablo.

    Malino schreef:
    Ik neem als ik trek heb altijd kauwgom, bij mij werkt het echt.
    Als je munt neemt ja, als je iets ander neemt nee dan krijg ik net meer honger


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Silverton schreef:
    (...)Als je munt neemt ja, als je iets ander neemt nee dan krijg ik net meer honger


    Ja, dat wel. Je moet frisse nemen, met die fruitsmaakjes krijg je juist honger.


    El Diablo.

    Assassin schreef:
    Als je veel honger hebt is het een goed idee om meerdere kleine maaltijden op een dag te eten in plaats van drie wat grotere. Zoek gezondere snacks, fruit of smoothies en dergelijke die je altijd meeneemt, zodat als iemand je iets aanbied, je nee kan zeggen omdat je zelf iets bij je hebt, zo is het makkelijker af te slaan. Als je wilt eten, probeer eerst iets te drinken, zoals water of groene thee.


    26 - 02 - '16

    Same problem.

    Ik las ooit dat je lichaam honger en dorst soms met elkaar verwart en dat je, als je dus zin krijgt in eten, gewoon een glas water of dergelijke moet drinken om zo het hongergevoel/zin in eten te doen verdwijnen. Ik heb geen idee of het echt waar is, maar het kan sowieso geen kwaad om meer water te drinken :]


    The truth may be orange!

    Piazon schreef:
    Ik las ooit dat je lichaam honger en dorst soms met elkaar verwart en dat je, als je dus zin krijgt in eten, gewoon een glas water of dergelijke moet drinken om zo het hongergevoel/zin in eten te doen verdwijnen. Ik heb geen idee of het echt waar is, maar het kan sowieso geen kwaad om meer water te drinken :]


    Dat is inderdaad waar, al is het niet zozeer verwarren, het is gewoon bijna hetzelfde signaal zodat je het zelf verwart, niet je lichaam. :3 Daarom raadde ik ook aan om eerst wat te drinken.


    Your make-up is terrible

    Je kan wortels nemen, of crackers, of iets van noten ofzo. Er zijn genoeg lekkere noten te vinden die niet zo vet zijn maar wel lekker en bovendien goed voor je haar en nagels(:

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 20:17 ]


    :)

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad waar, al is het niet zozeer verwarren, het is gewoon bijna hetzelfde signaal zodat je het zelf verwart, niet je lichaam. :3 Daarom raadde ik ook aan om eerst wat te drinken.


    Ja, dat was het! Ik kon niet meer op de juiste uitleg komen, maar mijn punt was wel gemaakt :] Bedankt om me aan te vullen!


    The truth may be orange!

    Snoeptomaatjes of komkommer, heerlijk *O*


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Optimel works good. I love that stuff.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Optimel works good. I love that stuff.

    Hmm, ik zweer bij die kwark.

    En over de dag door gewoon flink fruit eten, dat helpt ook. 's Avonds genoeg groente nemen, daarvan kan je bijna niet teveel pakken. In elk geval niet minder gaan eten maar gewoon anders. Na verloop van tijd heb je niet eens meer zin in al die vettigheid, omdat je je echt fitter voelt door gezonder te eten.


    ars moriendi