Aubree Jeanette Sinclair
Enigszins verbaasd volgden mijn ogen Harry, die een nieuw plan leek te hebben. 'Ik denk dat ik pas. Ik heb het niet zo op water.' Prevelde ik met een lichte glimlach terwijl ik de muziek uit drukte en mijn kleding bedachtzaam glad streek. Het was niet dat ik niet kon zwemmen. Meer dat - sinds mijn ouders er niet meer waren - ik het nooit meer had gedaan. Het vliegtuig was neergestort in een oceaan en bij die gedachte alleen al hoefde het voor mij niet zo.
'Ik denk dat ik mijn spullen ga uitpakken ik.. zie jullie later wel weer. Houd elkaar heel.' Murmelde ik zachtjes waarna ik een snoepreep van de tafel pakte en naar boven liep. Mijn kamer was leeg, en ik schatte erop dat Payton noch Carmen snel zou verschijnen. Het maakte niet veel verschil, misschien was het wel goed om even weg te zijn bij de drukte en nu kon ik mijn koffers ongestoord legen, niet waar? Hoewel sommigen spullen een vaste plek verkregen in de kamer, bleven andere items onaangeraakt in de koffer achter. Een foto van mijn ouders en grootouders voor de snoepwinkel die mijn grootouders runden en uiteraard een foto van mij en mijn ouders alleen. Bij concerten miste ik ze. Ik zou ze zo graag trots op me laten zijn.
Met enige moeite griste ik dan ook mijn telefoon achter de verwarming vandaan. Hij was iets geschaad, maar werkte nog wel.
'Bonjour, grand-mère. Je suis arrivé en toute sécurité. C'est vraiment génial de faire une pause, mais je vous promets que je viens bientôt en France.' Prevelde ik zachtjes in de hoorn terwijl ik me op het bed liet zakken en mijn benen op trok. Mijn oma, Cicile, klonk enigszins terughoudend toen ze me vroeg of ik het wel naar mijn zin had met iedereen in het huis. Ze wist dat ik me nogal snel afzonderde, maar ik wist ook dat ze liever had dat ik bij haar in Versailles was. Botweg om wat met mijn ouders was gebeurd.
'Ils sont super. J'ai juste eu à prendre à ma réflexion de parents. Souhaitons bonne chance Grandpa get.
Jour, mamie.' Met die woorden drukte ik op het hoorntje en propte ik het ding onder mijn kussen.
* Hallo, oma. Ik ben veilig aangekomen. Het is echt geweldig om even een pauze te hebben, maar ik beloof dat ik snel weer naar Frankrijk kom.'
* Ze zijn super. Ik moest gewoon even aan mijn ouders denken. Wens opa beterschap. Dag, oma.
Feel the fire, but do not succumb to it.