Devourer schreef:
(...)
We zouden ook de mensen tips kunnen geven voordat ze een RPG starten, bijv. over hoe ze een RPG interessant kunnen houden of eventueel op kunnen leuken. Dit moet wel haalbaar zijn though en ik denk eigenlijk dat het bijna onmogelijk is. Ik kondig bijv. wel aan wanneer ik een RPG wil starten door een topic te maken waarin ik mensen naar hun mening vraag. Als de meerderheid het niet leuk vindt, start ik de RPG niet. Niet iedereen doet dit helaas.
Geloof me, ik heb vaak genoeg nieuwe RPG'ers die in mijn RPG meededen tips gegeven, geholpen, hulp aangeboden etc. en dan lieten ze meestal gewoon niks meer van zich horen, dat was wel erg jammer. Ik heb ook een keer een inloop RPG gezien, eentje voor "alle RPG'ers" (: Voor diegene die langere stukken wilden leren schrijven, dat was wel erg goed. Misschien dat daar een algemene RPG van gemaakt kan worden. Gewoon één inloop RPG, met gewoon personages die in dezelfde stad wonen en zo kan iedereen altijd in- of uitspringen en is het een goede manier om het te leren? Dat zou ook een optie kunnen zijn.
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.