Nou, om die reden had ik eigenlijk in de Facebook RPG groep een tijd terug voorgesteld om een wachtlijst of desnoods een max. tijd aan een RPG te koppelen. Zo kun je het ook daadwerkelijk voor elkaar spelen een RPG uit te spelen. Want in de twee jaar dat ik RPG is er nog nooit, not once een RPG uitgespeeld waar ik hoogte van heb. Niet alleen 'dwing' je mensen om goed na te denken over een plot omdat het even duurt voor ze weer aan de beurt zijn en zo dan een kans goed gaan benutten, ook zullen RPG'ers die de verhaallijn leuk vinden ook een stuk toegewijder zijn, is mijn theorie. Als de RPG na verloop van tijd aan de limiet zit qua tijd kunnen mensen nadenken over een vervolg en zich weer aanmelden in de lijst.
Maar dat idee werd van de baan geschoven omdat 'het dom is als er aan schrijven een limiet zit' aldus ene Amy of Erika of iets dergelijks. Hoe zit het dan met deadlines voor manuscripten en schijfwedstrijden? Als ik mee wil doen aan Write Now moet ik m'n shizzle ook voor 1 april in hebben geleverd. Schoolverslagen, opstellen, columns voor in de Metro. Hell, de 'Story of the Month' zegt het al in de titel. Hoppakee; deadlines. Ik besefte dat toen niet, maar ik begrijp nu dat die statement helemaal nergens op slaat.
Afijn. Ik zou mensen inderdaad aanraden om een gedegen plotline te verzinnen voor een RPG in plaats van 'vijftien jongeren op een eiland, boze wezens en klaar' maar ik denk dat daar zonder concrete afbakening vrij weinig van komt.
[ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 21:28 ]
No growth of the heart is ever a waste