• Greenfield California, 2012. Population: 16,330. In dit relatief kleine stadje gebeurd iets bijzonders, iets wat al jarenlang aan de gang is. Een coven gevult met heksen, goedaardige heksen en een enkele kwaadaardige. Daarnaast heb je degene die op hun jagen, de hunters.


    De regels:
    - Geen perfecte karakters.
    - Orginele karakter die je niet ergens anders gebruikt.
    - Geen tijd = niet meedoen.
    - Niemand buitensluiten.
    - 16+ is toegestaan.
    - Geen one-liners.
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Naamsveranderingen graag melden.
    - Blijf realtisch, je kan geen onmogelijke krachten hebben.
    - Alle krachten komen uit spreuken, niet uit jezelf.
    - Maximaal 2 rollen per persoon, alleen in variatie.


    Het hoofdkwartier van de hunters. Dit is hun vergaderzaal.
    Dit is waar de Coven bijeenkomt.
    In dit eeuwenoude gevecht proberen de heksen niet op te vallen en normaal te doen terwijl ze terugvechten tegen de hunters. Gaan ze alleen in de verdediging of slaan ze keihard terug met een aanval? Dat is aan de heksen.
    De hunters stellen ondertussen allerlei missies op om erachter te komen wie de heksen zijn en hoe ze ze uit hun tent kunnen lokken in hun hoofdkwartier. Het liefst willen ze deze heksen vangen om erachter te komen waar hun coven bij elkaar komt en welke leden er allemaal zijn.

    Heksen:

    - - -
    - - -
    - - -
    - Avery Violet Stone Arachno


    - Zane Blade Reynolds Assassin
    - Kyle Dyer Soubi
    - - -
    - - -


    Hunters:

    - Angelica 'Angel' Wolfe Assassin
    - - -
    - Alice Hale Frodo
    - - -

    -
    - Blaise Wolf Hunter Arachno
    - Yurian Xander Green MakeMeIrish
    - - -
    - - -


    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 3 mei 2013 - 17:51 ]


    Your make-up is terrible

    Ik wist niet zeker wie er was, dus schreef ik maar iets.

    Blaise Wolf Hunter

    Wanneer de deuren open worden gegooid, kijk ik direct op, maar kantel mijn hoofd iets verbaasd als ik eerst Angel zie en dan pas Alice. Zijn ze samen gekomen? Ik dacht toch echt maar één paar hakken te horen op de gang. Ach, misschien was de ander er daarna wel bij gekomen, dat zal het wel zijn.
    ‘Goedemorgen,’ mompelt Angel naar mij als ze haar jurk gladstrijkt. Ze ziet er natuurlijk weer op en top uit, alsof de afgelopen dagen niets gebeurd is behalve de gewoonlijke rompslomp. Een koffiemok heeft ze in haar hand, wat eigenlijk ook niets raar is nu. Elke keer dat iemand haar ook tegen komt, heeft ze koffie, alsof ze ermee getrouwd is. Kort was mijn blik even naar haar en de zwarte jurk gegleden, alleen toen ik Alice zag, opende ik mijn mond direct iets van spanning. Alleen deed vervolgens mijn mond toch weer dicht toen ik me bedacht dat ik niet wist wat ik moest zeggen. Hoe los je een ruzie op die eigenlijk niet eens een ruzie was, maar toch zo voelde? Nare woorden naar elkaars hoofd gooien… Geen idee hoe ik ermee om moet gaan.
    Bovendien zag ik heus wel de onderzoekende blik die ze me gaf. Ik likte iets over mijn lippen toen ik haar van top tot teen bekeek voordat ze op haar gebruikelijke plaats ging zitten. De gehele tijd was mijn blik naar Alice gedwaald, misschien niet erg handig of onmerkbaar, want merkbaar was het zeker, maar ik voelde me toch iets betrapt toen Angel me opeens een paar papieren gaf. ‘Ik verwacht aan het einde van de dag van jullie beiden een verslag over gisteravond, zo gedetailleerd mogelijk,’ begint ze op een zakelijke, iets strenge toon, waardoor ik mijn blik al van Alice had afgewend en levenloos naar de enkele papieren staar. Dat kan ik wel opbrengen, een beetje afleiding.
    ‘Ik weet niet of Yurian vandaag komt of niet, wees in ieder geval even begripvol voor hem. Ik bel hem later als hij vandaag niet komt.’ Wanneer ik deze woorden hoor, valt mijn mond praktisch open, waarbij ik mijn ogen iets vernauw en richting Angel kijk. Ze keek me even doordringend aan voor ze haar keel schraapt, maar ik wacht nog even met opspringen en vertellen wat ik ervan vind. ‘Verder verwacht ik vandaag geen gezeik van jullie op de werkvloer.’ Sluit ze het af, op een iets dreigende toon die ik maar negeer. ‘Wat doen we nu?’ hoor ik Alice vragen, maar dit keer spring ik al op om mijn deel te doen.
    ‘Wees even begripvol naar hem? Waarom in hemelsnaam? Hij had maar beter op moeten letten bij sommige lessen. Volgens mij hebben we toch echt niet ergens geleerd “Vertrouw een heks en ga daarmee naar huis.”’ Siste ik de laatste paar woorden. “Ongelooflijk, en dan nog te bedenken dat Alice bijna in gevaar was, omdat ze zich wilde opofferen voor hem.” Hevig begon ik met mijn hoofd te schudden, maar na een paar keer stopte ik en hield mijn handen stevig op de tafel, terwijl ik Angel doordringend aan keek. Ik had nog wel meer willen zeggen, alleen dat hield ik voor nu maar in. Misschien zal ik straks wel even met Angel erover praten, want ik vind toch echt dat het deels zijn eigen stomme fout is.
    Toen de deur opeens weer open ging en Yurian naar binnen kwam, zuchtte ik luid en ik draaide met mijn lichaam in een opwelling weg, alsof ik het niet kon geloven. ‘Ik ben er…’ mompelde hij en laat zich in een stoel zakken. ‘Ja, dat zien we.’ Murmelde ik naar hem, maar draaide me toen naar Angel om. Alweer. Ongeduldig keek ik haar aan. Ik zou vast en zeker een optater krijgen, maar dat maakte me niet uit. De laatste paar dagen waren al niet goed en dit kon er nog wel bij. Misschien werd ik voor vandaag naar huis gestuurd en hoefde ik niet al deze onzin mee te maken nu. Dan kon ik mezelf wat bij elkaar rapen voordat ik de hele boel vernielde. Alle woede van de problemen die er nu zijn, richt ik me op Yurian af. Dat met Alice, met Avery, maar ook met Zane en zijn dreigementen. Hij zal haar toch geen pijn doen? Vandaag zou hij naar haar toe gaan. Vandaag is haar verjaardag ook, alleen ik mocht niet komen en ze neemt ook al die fucking telefoon niet op.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zane Blade Reynolds

    "Dank je," beantwoord ze mijn felicitatie en ik kan de glimlach bijna door haar stem heen horen. Gelukkig zegt ze niets over gisteravond. "Ah ja, eh, herinner je de weg die je hebt genomen naar het Motel?" vraagt ze me. "Hmhm." antwoord ik, daar waren we gister nog. "Daar vlakbij zit ook een kleine supermarkt, het is wel duidelijk te zien vanaf de snelweg. Dat vind ik in elk geval." Ik hoor geblaf op de achtergrond en wat gerommel. Ik hoop maar niet dat iemand zo idioot was om haar een pup voor haar verjaardag te geven, dat zou nooit goed komen. Geduldig wacht ik tot ze klaar is en de rest waar ze mee bezig is afrond om de rest te kunnen vertellen. Ze zal ook wel druk bezig zijn.
    "Weet je de weg naar de grote brug te vinden?" vraagt ze me. "Natuurlijk." grijns ik over de telefoon heen. Ik ken de omgeving zowat op mijn duimpje, als ik ergens geweest ben dan weet ik het ook. "Dan ben je er bijna, want vanaf daar is het echt gemakkelijk te vinden. Als je de brug over bent, moet je rechtsaf naar het strand rijden, maar voordat je daar aan komt, moet je een straat in rijden. Zal ik wachten tot je er bent of wil je dat ik aan de lijn blijf?" grinnikt ze, terwijl ik op de achtergrond de geluiden blijf horen. "Lijkt me niet zo'n geweldig idee om te bellen in de auto, Avery," lach ik zachtjes. "Wacht maar even, ik ben er zo. Zo ver is het niet meer. Ik zie je zo." besluit ik. De telefoon druk ik uit en gooi ik op de stoel naast me. Daar heb ik toch verder niets aan.
    De auto start ik weer en ik rijd de richting op de Avery me vertelt had. Als ik over de brug heen ben, sla ik rechtsaf en de straat in voor ik bij het strand ben. Ondertussen zing ik zacht mee met de muziek. Ik ben nerveus voor het serieuze gesprek dat we zo gaan hebben en ik denk dat het beter is om het gelijk te doen, als ik haar volledige aandacht heb. Het probleem is dat ik niet weet hoe ze gaat reageren, maar ik moet erover praten met haar. Ze moet het wel weten, hij weet het volgens mij evengoed dat zij een heks is en hij een hunter. Avery weet het dan ook. Ik zie Avery al staan in haar jurkje met een jasje erover heen. Alles staat haar goed, lijkt het wel. Maakt niet uit wat ze aantrekt.
    Ik parkeer de auto en stap uit, waarna ik met de bos bloemen naar haar toe loop. "Gefeliciteerd, birthday girl," grinnik ik, waarna ik haar op een wang kus, omhels en haar de bloemen overhandig. Hierna geef ik haar een iets zenuwachtige, maar serieuze blik. "Kunnen we zo even praten? Het is dringend." mompel ik. Daar gaan we dan.

    Angelica Wolfe

    De spanning tussen de twee is duidelijk merkbaar, Alice ontwijkt zijn blik terwijl hij haar blijft aankijken tot ik begin te praten. Ik hoop maar dat ze het snel uitpraten want ik word er in ieder geval helemaal gek van. Zodra ik over Yurian begin, reageert Blaise behoorlijk fel. Zijn mond valt open, zijn ogen vernauwen iets en hij kijkt naar mij, maar ik kijk doordringend naar Blaise. Hierdoor ga ik ook verder voor hij er iets op kan zeggen. "Wat doen we nu?" vraagt Alice, maar voordat ik een concreet antwoord kan geven, springt Blaise zowat tegen het plafond aan en doet hij zijn zegje, natuurlijk over Yurian. Och, op sommige moment kan ik hem wel wurgen zeg.
    "Wees even begripvol naar hem? Waarom in hemelsnaam? Hij had maar beter op moeten letten bij sommige lessen. Volgens mij hebben we toch echt niet ergens geleerd "Vertrouw een heks en ga daarmee naar huis'." sist hij me toe en ik kijk hem enkel geïrriteerd aan. "Ongelooflijk, en dan nog te bedenken dat Alice bijna in gevaar was, omdat ze zich wilde opofferen voor hem." Hij begint met zijn hoofd te schudden, behoorlijk hevig. Als hij eindelijk stopt. houd hij zijn handen op tafel en kijkt hij mij doordringend aan. Ik geef hem een strenge blik, maar net als ik mijn mond open wil trekken om tegen hem in te gaan, gaat de deur open en verschijnt Yurian. Dit is in ieder geval nog niet voorbij, hij krijgt zijn portie van mij nog wel.
    Blaise overdrijft echt enorm door zichzelf van hem weg te draaien en zo overdreven te zuchten. Hij is verdomme volwassen, waarom gedraagt hij zich zo kinderachtig. "Ik ben er…" mompelt hij als hij zich in een stoel laat zakken. "Ja, dat zien we." zegt Blaise erop, als hij zich naar mij toe omdraait met een ongeduldige blik, geef ik hem enkel een dodelijke blik terug. "Goed dat je bent gekomen, Yurian," glimlach ik naar hem en ik geef hem dezelfde papieren als Alice en Blaise gehad hebben. "Als je er tijd voor hebt, wil je dan een verslag schrijven over gisteravond?" vraag ik liefjes aan hem, expres wat meer overdreven om Blaise nu te stangen met zijn stomme gedrag. "Dan mogen jullie nu aan de slag." Mijn blik blijft op Blaise hangen. "En jij blijft hier." grom ik hem toe, waarna ik mijn armen over elkaar heen sla en wacht totdat de rest weg is.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2013 - 11:54 ]


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    Kletterende water, dat was het eerste wat ik hoorde toen ik wakker werd. Ik rekte mijzelf uit en keek wat verward om mij heen. Mijn huis niet... die van Angel ook niet, toch? Nee.. Daar was de kamer veel en veel groter. Ik krabde lichtjes aan mijn hoofd en moest even na denken voordat het tot mij doordrong dat ik bij Zane was na het gebeuren van gisteren. Naast mij op een kastje lag wat kleding. Niet mijn kleding, maar die van Zane. Al mijn kleding lagen nog bij Angel.. Misschien kon ik die vandaag ophalen, maar eerlijk gezegd was dat best wel riskant. De kans dat zij er was, was nogal groot.. Niet te beginnen over die andere kereltjes die er gisteren ook waren.. Maar aan de andere kant, ze leek gisteren net als ik nogal geschrokken over toen we doorhadden wat wij hadden. Wat zullen de andere het leuk vinden om te horen dat hun alsnog gelijk hadden, daar ging ik vandaag dus niet heen. Ondertussen was het water gestopt met kletteren en kwam ik uiteindelijk naar bed. De kleding nam ik mee, ging naar de douche en ging vervolgens douchen met mijn hoofd vol met van alles en nog wat.
    Toen ik na het douchen beneden was kwam ik erachter dat Zane al was vertrokken. Daar kwam ik achter doordat ik hem nergens kon vinden en omdat ik eventjes later een briefje op waarin stond dat hij weg was. Hij wist niet wanneer hij terug kwam, maar ik mocht wel gewoon blijven. Hij verwachtte toch niet dat ik heel de dag binnen bleef? Hij had me geen sleutel gegeven of wat dan ook! Dan bedacht ik mij dat we beide tovenaars waren. Ik kon gewoon een spreuk gebruiken.. Tot zo ver mijn wakkere hersens.. Mijn jas en schoenen trok ik aan en niet veel later was ik al buiten en begon ik met lopen. Ik dwaalde eerst wel een hele tijd rond, ik had geen flauw idee waar ik nu was. Ik had gisteren op moeten letten. Ik zuchtte en na een half uurtje of zo? kwam ik eindelijk stukjes tegen die mij bekend voor kwamen. Daarna had ik al gauw de weg gevonden naar Angel haar huis. Voorzichtig keek ik rond haar huis, maar een auto of wat anders was niet te bekennen. Nog net zo voorzichtig liep ik naar haar huis toe en probeerde de deur te openen. Gelukkig was die op slot. Niet dat hij lang op slot was, als er een spreuk is om iets op slot te doen, dan was er ook iets om hem open te doen. Daarom stond ik niet veel later in haar keuken en bedacht ik mij zelf dat dit misschien een reden is waarom zij tovenaars helemaal niets vinden. Op de tafel zag ik de telefoon liggen van Angel. Iets wat nieuwsgierig pakte ik die op en begon ik er een beetje mee te spelen. Ik bedacht mijzelf dat ik naar haar werk kon bellen.. Eerlijk gezegd wilde ik gewoon even met haar praten over gisteren en haar werk is het enige wat ik kon bedenken. Wilde zij mij wel spreken? Hmm... Ik schrok op toen ik op het schermpje iets zag staan. W-wat deed ik? Oproep... bellen.. werk.. Belde ik nu? Ik zette het telefoontje tegen mijn oor en wachtte af terwijl ik naar saaie toontjes luisterde die van het telefoontje af kwamen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Blaise Wolf Hunter

    Ze kijkt me enkel geïrriteerd aan, terwijl ik mijn zegje aan het doen ben. Logisch ook, ik zal het haar niet kwalijk nemen. Nou, misschien een beetje omdat ik nu niet echt in een bui ben om erover te overleggen, wel om het iedereen behalve mezelf kwalijk te nemen. Wanneer ik helemaal klaar ben met praten, geeft ze me een strenge blik, maar net als zij haar mond open wil trekken om er wat van te zeggen, gaat de deur open en verschijnt Yurian. Een redding van Yurian, hoe ironisch. Desondanks is dit nog niet voorbij, dat weet ik wel zeker. Daarbij lijkt zij er soms wel van te genieten dat ze mij op mijn plaats mag en kan zetten. Nee, dit is nog maar het begin.
    Behalve wat dodelijke blikken krijg ik ook niets van Angel terug. ‘Goed dat je bent gekomen, Yurian,’ glimlacht ze naar hem, waarvan ik even mijn ogen geïrriteerd rol. Zeker als ze dezelfde papieren aan hem geeft en met een lieflijke stem begint te praten. ‘Als je er tijd voor hebt, wil je dan een verslag schrijven over gisteravond?’ Die toon ligt tegen het zoete aan, waarvan ik erg mijn best doe om niet nep over te gaan geven. Ze doet het om me te narren, dat weet ik ook wel, maar het werkt verdomde goed en daar alleen al om irriteert het me nog meer.
    ‘Dan mogen jullie nu aan de slag.’ Strak vouw ik mijn armen over elkaar terwijl ik haar dodelijk aan kijk, zij kijkt terug naar mij. ‘En jij blijft hier.’ Gromt ze me toe, waarna ze haar armen over elkaar heen slaat. Fijn, weer een knallende ruzie met Angel. Wel, ik heb mezelf er wel naartoe gewerkt, maar dit is wat ik wilde toch? In elk geval wel om de opgekropte dingen eindelijk los te krijgen. ‘Sure.’ Grom ik terug. ‘Ik had ook niets anders verwacht.’ Vervolg ik, waarbij ik nog steeds naar haar kijk en ongeduldig wacht totdat de andere weg gaan.

    Avery Violet Stone

    ‘Hmhm.’ Antwoord hij, terwijl ik al door praat en de weg probeer uit te leggen. Wanneer ik vraag of hij de weg naar de grote brug weet te vinden, zie ik gewoon zijn grijns voor me als hij antwoord. ‘Natuurlijk.’ Het was ook een logisch antwoord van hem, dat kende hij wel. Vragen kan geen kwaad, dus blijf ik doorpraten. ‘Lijkt me niet zo’n geweldig idee om te bellen in de auto, Avery,’ lacht hij zachtjes. ‘Wacht maar even, ik ben er zo. Zo ver is het niet meer. Ik zie je zo.’ Besluit hij dan, waar ik zwijgzaam naar luister omdat ik nog druk bezig was met Abby. Ik vraag me af waar mijn Tante is als we hebben opgehangen. Mijn mobieltje leg ik op tafel en precies op dat moment hoorde ik de voordeur open gaan, waardoor ik snel mijn zwarte jasje aandeed, zodat de blauwe plekken niet te zien waren. Ik had nog wel pijn in mijn lichaam, maar dat probeerde ik zo min mogelijk te laten merken en dus negeerde ik het.
    ‘Gefeliciteerd, lieverd!’ roept ze uit, terwijl ze met een brede glimlach naar me toe loopt. Haar armen slaat ze om me heen, om me in een omhelzing te trekken. Lachend doe ik mee en geef haar een knuffel, waarna ik een kus op mijn voorhoofd voel van haar. Dan laat ze me los en ze grijnst iets, wat ik eigenlijk al niet vertrouw. Haar kennende heeft ze iets beraamd. ‘Straks ga ik voor je zingen.’ Direct open ik mijn mond om te protesteren, maar dat lukt niet echt doordat ik iets moet lachen. ‘Dat ga je niet doen, dat kan ik je nu alvast vertellen.’ Grinnik ik nog na, terwijl ze zich omdraait en wat eten op tafel zet. Abby springt van de bank af om er naartoe te gaan, maar ik pak haar op tijd op en draai me naar Leonie toe. ‘Is Abby al uitgelaten?’ Ze knikt op mijn vraag en schenkt drinken voor ons beide in. ‘We moeten op haar letten, Ava. De buren zijn precies vandaag weg.’ Zegt ze tegen mij, terwijl ik de hond terug neer had gezet en naar de gang loop op de deur te openen.
    Zane was net aan komen rijden, hij parkeert de auto en stapt uit. Vervolgens loopt hij met de bos bloemen naar me toe, terwijl ik glimlachend een hand in mijn zij zet. ‘Gefeliciteerd, birthday girl,’ grinnikt hij, waarna hij me op mijn wang kust, omhelst en daarna de bloemen overhandigt. Ik doe de eerste twee dingen terug bij hem en glimlach breed om de bloemen. Eigenlijk ben ik niet zo moeilijk, al lijk ik dat vaak wel, maar omdat ik mijn verjaardag nooit echt met familie gevierd heb, zijn al die kleine dingetjes goed. ‘Dank je, en kijk maar uit hoor. Mijn tante wil voor me zingen,’ grijns ik terug, dit verdwijnt alleen als ik zijn zenuwachtige, maar serieuze blik zie. ‘Kunnen we zo even praten? Het is dringend.’ Mompelt hij. Waarom ziet hij eruit alsof er net iets ergs is gebeurd? Nieuwsgierig kijk ik hem aan, omdat ik geen flauw idee heb waarom hij opeens zo met me wilt praten. ‘Natuurlijk, kom eerst maar gewoon binnen,’ zeg ik hem, terwijl ik de deur voor hem open houd en na hem dichtdoe. Vervolgens loop ik de woonkamer binnen en loop direct door om een glazen vaas bij de gootsteen vandaan te pakken.
    ‘Zane, dit is mijn tante Leonie, en Abby de hond,’ begin ik, terwijl de vrouw opstaat omdat ze Abby in de gaten hield. ‘Leonie, Zane.’ Ik keek haar even met een bepaalde blik aan toen ik de bloemen in de glazen vaas met water zette. Toen glimlachte ik iets, terwijl ik de vaas al op de eet tafel zette. Leonie liep naar hem toe en gaf hem een hand. ‘Aangenaam. Ik eh, denk dat ik even een rondje ga lopen met Abby.’ Ze draaide zich om en floot naar Abby, die aan kwam waggelen. ‘Kom Ab, we gaan erop uit saampjes.’ Leonie pakte de hondenriem voordat ze wegliep en we de deur dicht hoorde gaan. Dat deed ze enkel zodat wij konden praten, ze zag die blik wel. ‘Goed, steek maar van wal.’ Bracht ik uit en keek hem nieuwsgierig aan. Misschien ook wel een beetje ongeduldig, omdat ik wilde weten wat er aan de hand was.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zane Blade Reynolds

    Ze knuffelt en kust me terug en glimlacht breed om de bloemen als ze die aanneemt. Gelukkig maar, dat scheelt alweer een hele hoop. "Dank je, en kijk maar uit hoor. Mijn tante wil voor me zingen." grijnst ze terug. Ik wil er wel een grapje op maken, maar ik wil haar niet teveel om de tuin leiden met mijn nieuws die ik haar straks moet gaan vertellen. Nu maar hopen dat er ergens een goede verklaring voor is. Ze kijkt me nieuwsgierig aan als ik zeg dat we moeten praten, blijkbaar heeft ze er nog geen idee van. "Natuurlijk, kom eerst maar gewoon binnen," zegt ze, waarna ze de deur voor me openhoud en ik naar binnen stap. Achter mij sluit ze de deur. Ik volg haar naar de woonkamer terwijl zij al doorloopt naar de keuken om een vaas te pakken. Nieuwsgierig kijk ik rond, waarna ik een vrouw en een hond opmerk, die ik hoorde aan de telefoon.
    "Zane, dit is mijn tante Leonie, en Abby de hond," stelt ze hen aan mij voor, terwijl ze wat oudere vrouw opstaan. "Leonie, Zane." Ik zie de blik niet die Avery aan haar geeft, omdat ik vriendelijk naar de vrouw lach, terwijl ze de bloemen op tafel zet. Leonie loopt naar me toe en geeft me een hand, die ik aanneem en schud. "Aangenaam. Ik eh, denk dat ik even een rondje ga lopen met Abby," zegt ze, voor ik nog iets kan doen. Ze draait zich al om en fluit de hond naar zich toe. "Kom Ab, we gaan erop uit saampjes." Met de hondenriem loopt ze weg, de deur gaat dicht. Nou, dat was ook makkelijk, alsof ze het kan ruiken. "Goed, steek maar van wal." zegt Avery nieuwsgierig, maar ook ongeduldig.
    Ik zucht eens en kijk Avery inschattend en zelfs iets bedenkelijk aan, omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen. "Er is iets gebeurd gisteren..." begin ik. "Ik kwam de gast tegen waarvan je de auto 'geleend' had. Je grote vriend Blaise, blijkbaar wist hij precies waar hij hem op moest halen. Blijkbaar had hij al genoeg over mij gehoord terwijl ik niet eens van zijn bestaan afwist." Ik probeer haar reactie in te schatten maar ga ondertussen gelijk door met praten omdat ik niet wil dat ze ertussen komt. "Dat was nog niet het ergste. Hij heeft zijn auto meegenomen. We werden gebeld door Aurora, ze had een hunter te pakken gekregen. We gingen daarheen en voor we het wisten, waren de hunters er al bij. Je raad het zeker wel, Blaise met zijn huntervriendjes. Had je niet even kunnen vertellen dat je heult met hunters?" vraag ik haar, het laatste sissend. Toch op een gedempte toon, omdat ik bang ben dat iemand het hoort. Ik hoop maar dat het niet zo'n situatie als met Violet wordt, want dit keer krijg ik wel iemand achter me aan, Blaise. Daar zit ik nou niet bepaald op te wachten.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.

    Hij zucht eens nadat ik nieuwsgierig gezegd heb dat hij kan beginnen, al ben ik ook nogal ongeduldig er naar. Inschattend en zelfs iets bedenkelijk kijkt hij mij aan, waardoor ik mijn wenkbrauwen iets omhoog haal. Het lijkt alsof hij niet weet hoe hij kan beginnen met praten, alsof er zo veel is dat hij het niet allemaal in één keer aan me kwijt kan. Ik weet werkelijk niet waar hij over wilt praten, maar ik krijg wel een donkerbruin naar voorgevoel als hij begint te praten.
    ‘Er is iets gebeurd gisteren…’ Hierbij frons ik iets, terwijl ik aan gisteren terug denk. Ja, ik weet dat we een soort ruzie hadden gehad en dat er nogal wat gebeurd is, maar ergens weet ik wel dat hij het daar niet over heeft. ‘Ik kwam de gast tegen waarvan je de auto “geleend” had. Je grote vriend Blaise, blijkbaar wist hij precies waar hij hem op moest halen. Blijkbaar had hij al genoeg over mij gehoord terwijl ik niet eens van zijn bestaan afwist.’ Bij de naam Blaise beet ik hard op mijn lip en wreef mijn lippen daarna over elkaar, maar onderbrak de kruising van onze ogen niet door weg te kijken, wat ik in eerste instantie wel wilde doen. Holy shit, hij had het dus daar over. Nu eerst maar eens verder luisteren voordat ik het ergste ervan dacht.
    ‘Dat was nog niet het ergste. Hij heeft zijn auto meegenomen. We werden gebeld door Aurora, ze had een Hunter te pakken gekregen. We gingen daarheen en voor we het wisten, waren de hunters er al bij. Je raad het zeker wel, Blaise met zijn Hunter vriendjes. Had je niet even kunnen vertellen dat je heult met hunters?’ vraagt hij mij, het laatste sissend, waardoor ik nu wel mijn blik afwend en mijn arm vastpak om hier iets overheen te wrijven. De pijn was ik op het moment vergeten door dit. Zane was er achter gekomen en direct vroeg ik me af wat Blaise in hemelsnaam allemaal had verteld. Hij mocht vandaag van mij al niet komen door de eerdere ruzie, maar nu zal hij het al helemaal over zich heen krijgen. Godverdomme. Tijd voor de waarheid dan maar, alleen zelfs als ik dat doe, ik weet niet hoe Zane erop reageert en ik wil niet echt naast Violet belanden. Zane raakte niet snel boos, maar wanneer dat gebeurde zal je wel op moeten passen.
    Fuck, fuck en nog eens fuck. ‘Ik heul niet met ze,’ begon ik, mijn hoofd nog iets weg gedraaid, waarna ik langs hem terug de keuken in liep. Hier pakte ik een blauw gekleurde glas uit het kastje en liet het vol lopen met water, waarna ik er wat van dronk voor ik begon met praten. Ik had mijn hand op het aanrecht geplaatst, terwijl mijn ogen kort dicht waren. ‘Blaise weet dat ik een heks ben, en ik weet dat hij een Hunter is. Verder weet hij niet wie er allemaal heksen zijn, eveneens dat ik niet weet wie er allemaal een Hunter is. Hij weet het van jou omdat jij een vriend van me bent, ik praat graag over je.’ Het klonk raar nu ik het uiteindelijk tegen hem zei. Al wil hij dat nu misschien niet meer van me zijn, na dit alles en ik vroeg me of hij ooit wel hetzelfde over mij dacht. ‘Blaise is mijn neef.’ Verzuchtte ik daarna zachtjes, waarbij ik het glas water al naar mijn mond liet gaan om er een slok van te nemen. ‘Het spijt me, ik had het je eerder moeten vertellen, maar ik wist niet hoe je er allemaal op zou reageren. Soms ben je voor mij nog een gesloten boek.’ Nu keek ik hem toch langzaam maar zeker aan om zijn blik te peilen, terwijl die van mij nog iets verslagen en zelfs iets nerveus stond.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yurian Xander Green

    "Ja, dat zien we." Komt er bij Blaise vandaan en ik kijk zijn kant even uit. Snel kijk ik weer weg en ik kijk richting Angelica.
    "Goed dat je bent gekomen, Yurian," zegt ze en ik blik even naar Blaise die zijn ogen rolt. Ik bijt even op mijn lip om niet iets tegen hem te zeggen. "Als je er tijd voor hebt, wil je dan een verslag schrijven over gisteravond?" Ik kijkt Angelica weer aan en knik lichtjes. Al neem ik de woorden maar half in me op. Nu pas merk ik dat ik papieren heb aangenomen van haar en ik kijk ernaar. Het is alleen maar een waas. "Dan mogen jullie nu aan de slag." zegt ze en ik kijk op. Ze zegt nog iets tegen Blaise en ik frons even als hij nors terug antwoord.
    "Sorry... aan de slag aan wat?" vraag ik terwijl ik opsta. Misschien leeg het of ik het gevolgd heb, maar dat is niet zo... Ik blik even naar Blaise en kijk snel weer naar Angelica. "Het spijt me heel erg, maar ik heb echt niets gevolgd van wat je zei... Ik kan niet eens lezen wat er op deze papieren staat," zeg ik terwijl ik met zware armen het papier wat heen en weer schud. Ik heb moeite om een geeuw te onderdrukken en leg snel mijn hand voor mijn mond.

    [Fucked up I know ;s]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Alice Hale - Hunter

    Blaise springt op voor Angel antwoord kan geven op mijn vraag. ‘Wees even begripvol naar hem? Waarom in hemelsnaam? Hij had maar beter op moeten letten bij sommige lessen. Volgens mij hebben we toch echt niet ergens geleerd “Vertrouw een heks en ga daarmee naar huis.”’ Ik houd mijn adem in als ik zijn woorden hoor. “Ongelooflijk, en dan nog te bedenken dat Alice bijna in gevaar was, omdat ze zich wilde opofferen voor hem.” Hij schudde hevig met mijn hoofd en ik kon het niet laten, maar mijn mondhoeken leken als vanzelf open te gaan en een warm gevoel verspreidde zich in mijn buik. Hij had zich zorgen liggen maken om mijn veiligheid... niet dat ik die zorgen nodig had, maar het was wel ontzettend lief.
    Maar de tijd om er echt op te reageren, had ik niet, aangezien op dat moment Yurian binnen kwam gelopen. Blaise zuchtte luid en nogal wat overdreven.
    ‘Ik ben er…’ mompelde Yurian, en zette zich ook aan de glanzende tafel.
    ‘Ja, dat zien we.’ murmelde Blaise, en toen ik hem een waarschuwende blik wilde geven, keek hij me niet eens aan. Nu ik erover nadacht.. hij had enkel nog maar bij het binnen gaan naar me gekeken. Hoe zou ik het ooit goed met hem kunnen maken, als hij me bijna negeerde?
    'Goed dat je bent gekomen Yurian.' zei Alice, 'Als je er tijd voor hebt, wil je dan een verslag schrijven over gisteravond?' ze vroeg het op zo'n zoete toon dat ik even opkeek om zeker te weten dat het Angel was. Ik was een sarcastische, eerdere brute toon van haar gewend. Eentje die me veel beter aanstond dan deze.
    'Dan mogen jullie nu aan de slag.' zegt Angel en ik pak meteen mijn spullen. 'En jij blijft hier.' hoor ik ineens. Meteen kijk ik op en zie Angel's blik gericht op Blaise. Ietwat verward kijk ik naar hem, maar hij blijft zitten. Zonder een woord van gedag, loop ik achter Yulian aan en sla de deur net iets te hard achter me dicht.
    Samen lopen Yulian en ik naar buiten en zodra hij in zijn auto zit en me een gedagje heeft toegeroepen, loop ik terug naar binnen. Zogenaamd nonchalant blijf ik met mijn rug tegen de muur staan, zodat ik alle stemmen die uit de vergaderzaal komen, perfect kan horen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nikki, ik wacht totdat jij terug bent. Dan kan je reageren met Angel, want anders komt er weer een Blaise reactie haha.
    Het is maar beter om even te wachten, denk ik zo.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    (Yurian is nog binnen hoor hahah)


    Ich liebe dich 27.12.23

    Yurian moet naar buiten, lol.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zane Blade Reynolds

    Als ik klaar ben met mijn gesis, wend ze haar blik van me af en pakt ze haar arm vast om erover heen te wrijven. Natuurlijk zou ze het niet zeggen, ik heb haar vertelt wat er met Violet gebeurd is, nadat zij zoiets deed. Al was dat van haar nog wel even wat erger. Als ze het al van plan was om te vertellen, zou ze het nu wel laten. Toch heb ik haar er nu mee geconfronteerd en kan ze niets meer ontkennen, of wat ze er ook mee van plan was. Mijn ogen houden haar nauwlettend in de gaten op het moment en ik zie dat ze zich betrapt voelt, of misschien zelfs wat paniekerig erdoor. Ze had het gewoon eerder moeten vertellen, dan was dit misschien ook wel niet gebeurd.
    "Ik heul niet met ze," begint ze dan met praten, haar hoofd nog iets weg gedraaid, waarna ze langs me terug de keuken in loopt. Ik volg haar nog steeds met mijn ogen en doe zelfs enkele stappen haar richting op. Zelf pakt ze een glas dat ze vult met water om er iets van te drinken voor ze verder dingen zegt. Ik vraag me af of ze tijd probeert te rekken, zich er een weg uit probeert te bedenken of gewoon iets zinnigs probeert te formuleren in haar hoofd. Haar hand steunt op het aanrecht terwijl haar ogen even dicht zijn. "Blaise weet dat ik een heks ben, en ik weet dat hij een Hunter is. Verder weet hij niet wie er allemaal heksen zijn, eveneens dat ik niet weet wie er allemaal een Hunter is. Hij weet het van jou omdat jij een vriend van me bent, ik praat graag over je." Ik begin te fronzen door wat ze zegt, ik had nooit gedacht dat ze zo eerlijk zou zijn, ze klinkt tenminste eerlijk. Alleen weet ik nu niet of ze me wilt vlijen met die woorden zodat ik afgeleid raak.
    "Blaise is mijn neef," bekend ze zacht, waarna ze opnieuw van het water drinkt. "Het spijt me, ik had het je eerder moeten vertellen, maar ik wist niet hoe je er allemaal op zou reageren. Soms ben je voor mij nog een gesloten boek." Haar blik richt zich langzaam op die van mij, ik kan zien dat ze me probeert te peilen met die verslagen, nerveuze blik van haar. Ze maakt me in de war, door haar weet ik niet wat ik moet reageren, haar neef? Hoe kan zij daar nou iets aan doen, waarom wordt haar neef dan ook godverdomme een hunter. Het maakt me kwaad omdat het me machteloos stelt, er is niets dat zij of ik eraan kunnen doen. Familie, godverdomme. Hij kon dat gister dus ook blijkbaar niet melden. Gefrustreerd haal ik mijn hand door mijn donkere haar heen en draai ik me om, om vervolgens weer terug te draaien.
    "Dat... is een verdomd lastige situatie," weet ik erop uit te brengen. "Het is helaas niet het enige waar we mee te maken hebben. Aurora is verdwenen en Kyle was verhuisd, maar laat het nou net zijn dat hij bij één van Blaise zijn collega's ingetrokken was. Hij zit nu bij mij thuis, maar ze weet waar hij hiervoor woonde. We hebben zoveel problemen op het moment." Hierna staar ik haar plotseling aan, waarna mijn blik op bedenkelijk gaat. "Komt hij vandaag?" vraag ik aan haar. Misschien valt er wel iets te regelen met die gozer. Hij lijkt alsnog veel om Avery te geven en misschien... Ik vraag me af of hij zulke dingen er wel voor over zou hebben, om zijn werk eigenlijk te verraden. Toch hebben wij geen andere keuze dan met hem praten denk ik ergens.

    Angelica Wolfe

    Strak vouwt Blaise zijn armen over elkaar op mijn woorden terwijl hij me dodelijk aan kijkt. "Sure," gromt hij terug. "Ik had ook niets anders verwacht." vervolgt hij, waarbij hij me aan blijft kijken en ongeduldig wacht. Mijn lippen pers ik op elkaar, terwijl ik de verwarde blik van Alice negeer. Die heeft er blijkbaar geen idee van, of ze denkt weer de verkeerde dingen. "Sorry... aan de slag aan wat?" vraagt Yurian als hij opstaat. "Het spijt me heel erg, maar ik heb echt niets gevolgd van wat je zei... Ik kan niet eens lezen wat er op deze papieren staat." zegt hij. Ik zucht eens en laat de blik van Blaise dan los. "Een verslag, van gisteravond. Doe het thuis maar, je kan beter niet hier zijn." zeg ik tegen hem, het is te zien aan hoe hij doet, hij heeft meer tijd nodig. Hierna neemt Alice hem mee de ruimte uit, maar de deur slaat iets te hard achter haar dicht.
    Mijn blik glijd gelijk terug naar Blaise. "Waar denk jij in godsnaam mee bezig te zijn?" vraag ik hem snauwerig. Ik sta op uit mijn stoel en buig voorover, mijn handen plaats ik voor me op de tafel. "Je kan dit hem niet kwalijk nemen, zo lang zit hij er nog niet in en geen enkele heks heeft heel groot 'HEKS' op hun voorhoofd staan verdomme. Hij heeft juist gehandeld zodra hij erachter kwam en als je het hem kwalijk kan nemen, neem het mij dan nog maar veel erger kwalijk. Ik was zo stom om er één in huis te nemen en niet te zien wat voor vlees ik in de kuip had!" roep ik hem toe. Ja, ik ben echt boos dat hij het hem erger kwalijk neemt dan mij, terwijl ik toch wel de grootste fout gemaakt heb. Ik wist niet eens meer hoe ik moest reageren gisteravond, ik heb alles maar op zijn beloop gelaten en alles aan Alice en Blaise over gelaten.
    Op dat moment gaat de telefoon, waar ik lichtelijk van schrik. Met een frons kijk ik naar het display, het nummer komt me zo bekend voor maar ik kan er op het moment niet op komen. Hierdoor laat ik de telefoon twee keer overgaan tot ik de hoorn oppak, ik weet nog steeds niet van wie het nummer nou is. "Met Angelica." brom ik in de telefoon. Het zal wel niets belangrijks zijn. Pas als ik de stem aan de andere kant hoor, worden mijn ogen groot en besef ik het. Het is mijn eigen telefoonnummer. Het is Kyle en hij is bij mij thuis. Hierdoor trek ik lijkbleek weg en laat ik mezelf in mijn stoel zakken. Misschien is hij toch een stuk gevaarlijker dan ik in eerste instantie ingeschat had. "Kyle..." mompel ik tegen hem, maar ook zodat Blaise weet wie ik aan de telefoon heb.


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    Vage pieptoontjes bleven voor een momentje doorgaan. Misschien was ze wel niet op het werk, maar daar was ze altijd.. toch? Ze was niet in huis.. en volgens mij was het ook al aan de late kant voor boodschappen.. Wat als iemand anders in haar plaats op ging nemen? Wat ging ik dan zeggen? Hallo, met de pizzakoerier... Die belden toch niet naar iemands huis? Nee.. Jij belde naar hun.. Trouwens, volgens mij kenden ze heus wel het nummer van Angelica. Zonder dat ik het doorhad werd er opgenomen. 'Met Angelica,' hoorde ik door het telefoontje. Ze wist dus niet haar eigen nummer? of kreeg ze geen nummers te zien? 'Ehh... Hoi Angel,' zei ik maar. Wat moest ik anders? Het was eventjes stil aan de andere kant. 'Kyle...' mompelde ze. Ik had een bozere reactie verwacht. Ik was immers in haar huis! Hmm.. 'Dit is niet wat je denkt!' begon ik gelijk.. Maar was het in de meeste gevallen dan wel zo? Waarschijnlijk in dit geval ook. 'Oké.. Het is wel zoals je denkt.. Maar niet met kwade bedoelingen! Hier valt slecht onderuit te praten, niet?' vroeg ik met een magere lachje. 'Dit is eigenlijk pas de eerste keer dat ik ongevraagd iemands huis binnen ben.. Ik doe hem straks weer op slot! Ik wou alleen mijn kleren halen.. en de afwas doen.. en ergens ook met jou praten... Maar dat lijkt me ergens ook weer een slecht idee.. Zeg.. jij weet het beste hoe je op moet hangen, toch? Het is eigenlijk met geluk dat ik heb weten te bellen.. Ik ga de afwas doen, want dat was onze afspraak toch? Dat ik het huishouden ging doen?' vroeg ik aan haar en ik krabde lichtjes aan mijn achterhoofd. 'Maar ik zal dat doen, mijn kleren pakken en dan ben ik weer weg.. Tot ziens Angel,' zei ik als laatste en legde de telefoon neer op tafel. Ik draaide mijzelf om en ging al het vieze vaat verzamelen voordat ik het af ging wassen.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 21:00 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Blaise Wolf Hunter

    Angel perst haar lippen op elkaar, en hoewel ik in mijn ooghoeken de verwarde blik van Alice merk, negeer ik het expres. Anders zal dat er ook nog wel bij komen. “Sorry… aan de slag aan wat?” vraagt Yurian als hij opstaat. “Het spijt me heel erg, maar ik heb echt niets gevolgd van wat je zei... Ik kan niet eens lezen wat er op deze papieren staat.” Angelica zucht eens en laat mijn blik los, maar mijn blik is al naar de jonge Hunter geschoten. Nogal geërgerd. Ik trek dan ook mijn mond open om wat naar hem te snauwen, al sluit ik het snel weer omdat onze vrouwelijke baas begint. De ironie hoe ik het nu zie. Jezus, koop een bril man, zo erg was het echt niet, snauw ik in mijn gedachten naar hem toe. Ik weet hoe onredelijk het is, maar ik besteed er gewoon geen aandacht aan.
    “Een verslag, van gisteravond. Doe het thuis maar, je kunt beter niet hier zijn.” Ik zucht diep geïrriteerd, alsof de mensen om me heen dat nog niet van mij weten en klem mijn kaken stevig op elkaar. Bewust kijk ik weg als Alice hem de ruimte mee neemt, de deur slaat iets te hard achter haar dicht. De blik van Angel glijdt gelijk terug naar mij, waardoor ik een seconde later ook naar haar kijk. “Waar denk jij in godsnaam mee bezig te zijn?” vraagt ze me snauwerig. Ze staat op uit haar stoel en buigt zich voorover, haar handen plaatst ze voor zich op de tafel. “Je kan dit hem niet kwalijk nemen, zo lang zit hij er nog niet in en geen enkele heks heeft heel groot 'HEKS' op hun voorhoofd staan verdomme. Hij heeft juist gehandeld zodra hij erachter kwam en als je het hem kwalijk kan nemen, neem het mij dan nog maar veel erger kwalijk. Ik was zo stom om er één in huis te nemen en niet te zien wat voor vlees ik in de kuip had!” roept zij me toe.
    Hierdoor spring ik op uit de stoel en kijk haar boos aan, terwijl ik met mijn rechterarm wild gebaar. “Ik neem het je ook kwalijk!” roep ik terug. “Ik had je nog zo gewaarschuwd voor die gozer, maar jij vind me weer een klootzak!” Er komt een beschuldigende toon in door en ik frons even, terwijl ik mijn tanden op elkaar klem als de telefoon opeens gaat. Goeie timing hoor, echt perfect, dacht ik sarcastisch. Diegene aan de telefoon zal er straks nog wel van langs krijgen, het verbaasd me dan ook werkelijk als Angel opneemt. Dit doet ze nadat ze met een frons naar het display kijkt. “Met Angelica.” Bromt ze in de telefoon. Mijn handen laat ik over mijn voorhoofd wrijven, om wat rustiger te worden, waarna ik ze door mijn warrige haren laat gaan. Mijn hand is afgedwaald naar de inkeping van mijn nek en schouder toen haar ogen opeens groot werden. Lijkbleek trekt ze weg en laat zich in de stoel zakken, waardoor ik grote stappen naar haar zette en de telefoon uit haar hand wilde trekken. Gewoon om diegene echt een lesje te leren, ik had zelfs mijn hand al uitgestoken, maar dan mompelt ze zijn naam. “Kyle…” Nu zal hij er toch van langs krijgen. Toch dwaalt mijn hand naar beneden. Nieuwsgierig en zonder geluid kijk ik naar haar.

    Avery Violet Stone

    Zane had me met zijn ogen gevolgd, waarna hij zelfs enkele stappen mijn richting op zet, maar ik let er niet zoveel op door de dingen die mijn gedachtegang vullen. De frons op zijn gezicht terwijl ik halverwege mijn woorden ben, probeer ik maar te negeren. Hoewel dat niet echt lukt, ik zie het in mijn ooghoeken en ik kan het niet onderdrukken te denken dat hij vast denkt dat ik lieg of een smoesje verzin. Ten minste, daar ben ik bang voor. Straks flipt hij hem helemaal, net zoals Blaise dat zou doen. Wanneer ik klaar was met het te verklaren, had ik mijn blik op hem gericht. Hij reageert even niet en lijkt nogal diep in gedachten te zijn. Gefrustreerd haalt hij een hand door zijn donkere haar heen, wat nogal warrig zit nu, en draait zich om, om zich vervolgens weer terug te draaien. Zijn haar is wel leuk nu, als het in de war zit, maar dat zal ik hem echter niet melden op dit punt.
    Had hij hiermee precies op mijn verjaardag mee moeten komen? Wel, het is beter dan achter te houden, denk ik… Dan had hij raar gereageerd op dingen en zou ik niet weten waardoor het komt. “Dat… is een verdomd lastige situatie,” weet hij erop uit te brengen. Ik knik hier enkel op en kijk hem afwachtend aan, naar wat hij nog meer gaat zeggen. Hij moest eens weten hoe de rest van mijn familie in elkaar zit… Het was een familie die heksen en tovenaars als een schaamte zag, dus waren ze natuurlijk blij met Blaise en vinden mij een schande. Daarom gebruik ik mijn magie bijna nooit meer. “Het is helaas niet het enige waar we mee te maken hebben. Aurora is verdwenen en Kyle was verhuisd, maar laat het nou net zijn dat hij bij één van Blaise zijn collega's ingetrokken was. Hij zit nu bij mij thuis, maar ze weet waar hij hiervoor woonde. We hebben zoveel problemen op het moment.” Aurora, dat ene meisje dat ik ontmoet had, is verdwenen? Bij al die gebeurtenissen ben ik niet geweest, omdat ik zo nodig weg moest rennen. Zoals altijd, bijna voor elk probleem. Hoewel Blaise het toch echt deze keer had uitgelokt.
    Hierna staart hij mij plotseling aan, waarna zijn blik bedenkelijk veranderd. “Komt hij vandaag?” vraagt hij. Dit keer is het mijn beurt om hem bedenkelijk aan te kijken, met een frons. Hoewel mijn blik al snel veranderd in iets dat denkt dat hij een grapje maakt, wat ik ook denk. “Nee,” meld ik hem dan toch voor de zekerheid, omdat ik weet dat hij die vraag stelde, aangezien hij met hem wat dingen uit wilde praten. Voor zover ze deze eeuwenlange ruzies al uit kunnen praten of overleggen. Ik snap niet wat Zane anders van plan is, of waarom hij dit überhaupt wil proberen. “Ik wil ook niet dat hij komt. Alleen jij. Daarbij weet ik niet eens zeker of ik hem wel snel wil zien,” Vervolg ik, terwijl mijn volle lippen strak op elkaar worden gedrukt. Ik kijk hem nogal ijzig, serieus aan, maar in mijn ogen staat een bange blik, wat komt als ik terugdenk aan de blauwe plekken. Nog nooit was hij zo erg uit zijn slof geschoten. Diep zucht ik en wend mijn blik af. “Mijn tante wil hem volgens mij ook niet in huis, ze hebben ruzie. Dat zullen we aan haar moeten vragen, als je het echt wil?” Het laatste was meer een vraag, dat ik me er dan wel weer overheen zou zetten, terwijl ik hem nerveus in zijn ogen blikte.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    [Bes, wilde jij eerst nog met Alice?]


    Your make-up is terrible