• Wel, ik heb jouw dan nodig.
    Voor een verhaal dat ik aan het schrijven ben heb ik een paar namen nodig, namelijk voor elfevn.
    Wat ik dus nodig heb:
    -Hele machtige elf [Leider]
    -Naam voor stam van elven
    Misschien is het wel handig om te weten dat de elven waar over ik schrijf afstammen van de Noorse lichtelven, dus misschien is het leuk om een naam in het Noors te pakken? Hte liefst gewoon een naam dat niet al te standaard is en een mooie betekenis heeft.
    Alvast bedankt!

    Ik niet :')
    Sorry


    •*• Lululu •*•

    Lyse, Ellive... Verder geen ideeën, helaas. ;p
    (Lys is licht in het Noors bytheway)


    You are beautiful, you are love.

    Gewoon Noorse dingen gaan vertalen. Anders moet je kijken bij Ierse namen of uit Wales.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Gewoon Noorse dingen gaan vertalen. Anders moet je kijken bij Ierse namen of uit Wales.


    <-- Dat is wat ik altijd doe. En dan gebruik ik meestal deze site.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    http://www.babybytes.nl/

    Zo, daar haal ik heel veel namen vandaan. Zitten toffe namen tussen en je kunt ze zoeken in het lijstje van herkomst, of je kunt zoeken op betekenis, geslacht, begin- en eindletter(s). Staat dus ook bij wat het betekend, superhandig!

    Voor Noorse elfennamen zou ik zoeken tussen herkomst van Noorwegen (omdat het een Noors verhaal is) of andere Scandinavische landen (Scandinavië zelf staat er ook tussen). Voor elfen zou ik aparte namen kiezen, en die van Wales zijn ook meestal wel... ongebruikelijk.

    Succes!


    "They say that we're dreaming too big, I say that this town's too small."

    Sytze Valkema!


    No growth of the heart is ever a waste

    Frode: noors voor Verstandig en wijs
    Aegir: noors voor van de goden
    Sigurd: noors voor beschermer


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Polyxene? Eirina?


    Tijd voor koffie.

    Ik gebruik deze site altijd, daar kun je op taal, betekenis en letter zoeken, voor achternamen zoek je bij google op surnames.

    Site: http://babynamesworld.parentsconnect.com/?navid=sub-nav

    nimue


    night thinking, day dreaming