Verbena schreef:
(...)
Eh, ja (":
Studies et cetera wel. Mijn moeder weet hoe erg ik dit vind en gunt me daarna ook Kaapstad en Londen en zo. Mijn beltegoed en kleding betaalt mijn moeder ook. Alleen dingen zoals mobieltjes, sieraden, televisies, computers en zo, dat moet ik zelf kopen.
Meestal als ik dit zeg gaan mensen me altijd haten of me een verwent nest noemen. Of ze gaan zeggen hoe erg dat wel niet is voor mijn moeder. Daarom vertel ik het niet zo gauw. Want van mijn eigen geld gaat 50% op aan eten en/of merchandise van films en de andere 50% gaat op aan cadeaus voor mijn ouders.
Ik vind je niet verwend hoor <3
Haha. Studies zijn gewoon heel duur voor mijn mama - niet medelijwekkend :'D -. Het probleem is gewoon dat mijn broertje en ik beide VWO doen en mijn andere broertje HAVO gaat doen, dat is niet grappig. Haha. Mijn moeder betaalt wel kleding, mijn laptop als hij weer overlijdt, mijn telefoonabonnement etc. Sieraden en accesoires moet ik ook zelf doen en mijn rijbewijs daar wil ik over een jaartje aan beginnen. Haha.
Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat niet alles zo wordt betaald. Het maakt je wel zelfstandiger en laat je keuzes maken.
"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."