Sarah
Ik schrok wakker van een of ander dier dat op me stond. Ik deed mijn ogen open en er stond een schattige kleine puppy op mijn buik. 'Aah! niet doen gek ' schreeuwde ik toen hij me begon te likken. Floris kwam naast mij op mijn bed zitten. 'En hoe vind je haar?' vroeg hij. 'Wie is dit en hoe komt hij hier?' vroeg ik. 'Zij is voor jou. Ik heb haar voor je gekocht. Nou ja, samen met Jake dan. Ik dacht dat je vast wel blij zou zijn met een nieuw huisdier.' Ik keek haar in de ogen en gaf haar een kus. 'O bedankt! dit is het mooiste cadeau die ik ooit gekregen heb!' zei ik en het klonk niet echt origineel. Ik lachte. Opeens bedacht ik me dat ik hem nog niet gezegd had dat ik zwanger was. Ik wou net beginnen met praten toen Jade helemaal buiten adem binnen kwam. 'Wat is er!?' vroeg ze bezorgt. Ze zag het hondje en kwam naar me toe. Ik gaf Jade de puppy en hij begon haar te likken. Ik vertel het hem wel wanneer Jade weg gaat. 'Hoe heet hij of zij?' vroeg Jade. 'Ja je hebt haar nog geen naam gegeven.' zei Floris. 'Ik weet het al. Ik noem haar Ziva.' 'Ok. dan hebben we nu officieel een kindje' zei Floris blij. Jade keek mij boos aan en wist dat ik het nog niet verteld had. Nu zei haar blik. 'Floris ik moet je iets vertellen.' Rose kwam binnen. O niet weer iemand. Ik trok Floris aan zijn hand mee naar de jongenskamer waar niemand was en trok de deur dicht. We gingen op Floris' bed zitten. Ik hoorde allemaal gegil door de muur heen. Blijkbaar waren er meer mensen naar boven gekomen en hadden Ziva gezien. 'Ik moet je wat vertellen.' zei ik met een ernstige stem. 'Oh, wat is het? Heb je ook voor mij een hond gekocht.' zei Floris blij. 'Nee het is niet z'n leuk nieuws. Ik bedoel het is heel leuk nieuws maar ik weet niet hoe je zal reageren.' Ik keek hem recht in zijn ogen aan. 'Ik ben zwanger.' zei ik en keek direct weg. 'Wat!' zei hij. Ik schrok van zijn reactie. 'Sorry ik moet hier even over nadenken, sorry.' 'Overmorgen krijg ik de eerste echo' zei ik. Ik liep de deur uit naar de meisjeskamer.
[ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 16:05 ]
Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!