Rose
Medelijden overspoelde me. Ik wist hoe het was. 'Ok, jij hebt echt hulp nodig!' ze ik. Clair keek me zielig aan. 'Ik heb een idee, we worden vegetariërs!' ze ik hoopvol. Ze keek me raar aan. Ik stond op en pakte mijn mobieltje uit mijn zak. Ik belde Jade. 'Hee hoe is het gegaan met de echo?' vroeg ik haar. 'Goed, het is een tweeling' zei Jade. Ze klonk niet geweldig enthousiast. 'Ok, mooi, wens sarah het beste van me. Hey jade, ik moet je iets vertellen. Het gaat niet zo goed met Clair. Ze is verslaafd geraakt aan jagen. Dus ik neem haar mee naar de bergen, en ik ga er iets aan doen. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar alles komt goed! We komen vanavond afscheid nemen' zei ik en ik hing op. 'Kom' zei ik en ik pakte clairs hand en trok haar mee. We zouden naar de bergen gaan en daar gaan jagen op tijgers, panters en weet ik veel. Zou zouden we vegetarische vampiers worden. Ik had het gelezen in een boek, en het leek me niet makkelijk, maar het zal ons lukken. 's avonds pakten we onze rugzakken in en ik keek clair aan. 'Je vind het toch wel goed hé?' vroeg ik haar angstig. Ze knikte en samen liepen we naar de rest toe. Beth was er niet. Ik gaf iedereen een knuffel en beloofde dat we voorzichtig zouden zijn. Ferdi gaf ik kus op zijn mond en even bleven we zo staan. Toen trok ik me los uit zijn sterke greep. 'sorry' zei ik. Hij glimlachte en zei 'Geeft niks, ik vind het goed wat je doet' En zo liepen we samen naar de trein, want rennen zou te veel opvallen. We zouden erg ons best gaan doen, en alles zou goed komen! (Danee, je vind het toch wel goed als we zo weg gaan? we blijven niet lang, maar ik weet ook niet hoe ik het anders had moeten doen
)