Nyssa Kalika Thorne.
Hard botst ze doordat ik haar vastgreep bij haar keel, tegen de kluisjes aan. De voorbijgaande leerlingen keken ons stom aan, ze staarde alsof we een attractie waren. Stomme mensen en hun gewoontes, niet dat het me nu kon deren. Nathalie… Jeremy… Hij was van mij, dat is hij nog steeds!
Ze slaat haar hand om mijn smalle pols heen, maar voordat ze ook iets ging doen, kneep ik nog even terwijl ik hard knarsetandde. Hierna gaf ze een harde ruk aan mijn pols, waardoor ik haar helaas wel los moest laten. Toen ze me de andere kant op duwde, deed ik een enkele stap naar achteren en hield stand, met nog steeds dezelfde vlammende blik in mijn ogen.
De omstanders dropen af wanneer er een leraar aan kwam gelopen met een serieuze blik, eentje waarvan je wist, als mens, dat je weg moest komen – anders kwamen er consequenties, maar ik, wij, waren daar niet bang voor. Hel, we konden hem nog met onze ogen dicht aan.
“Helaas, hij koos voor wraak.” Gromde zij naar mij, waardoor ik ook begon te grommen en mijn neusvleugels iets opzette door hoe woedend ik nu ben. “Hij koos nooit voor jou! Hij acteerde enkel, vieze –” We werden uit elkaar getrokken door de leraar. Het verbaasde me nog steeds hoe stom die mensen waren, het was niet iets dat hem aan ging of ieder ander! Alleen Nathalie en ik.
“Miss Thorne, Miss Alix.” Hij keek ons allebei waarschuwend aan, maar ruw veegde ik zijn hand van mijn arm, alsof het brandde en vies afval was. Hierna keek ik dodelijk naar Nathalie. Een sissend geluid kwam er uit mijn mond, het leek op een slang. “Hij was nooit voor jou bedoeld, jij gebruikte hem.” Ik draaide me om en liep weg van haar, van de leraar, van de hele situatie. Gewoon de school uit, om vervolgens ergens buiten op een grasveld neer te ploffen en naar de lucht te staren.
Ja, die gebeurtenis stond nu vers gegrift in mijn geheugen. Hoe kon ik dat vergeten?
†