Nyssa Kalika Thorne, IJdelheid.
Een klein grijnsje komt er op de lippen van Nathalie, waardoor ik me afvraag wat er in haar gedachten speelt. Ze lachte zachtjes na mijn kalme woorden, haalt een hand door haar kastanjebruine haren heen en drapeert ze vervolgens over haar linkerschouder heen. Ze leek na te denken, maar spreekt dan.
“Helaas, Nyssa. Helaas. Ik kan deze gebeurtenis tot in de details aan je vertellen. Ik moet alleen vast stellen dat jij het niet meer weet.” Geamuseerd keek ze me aan en een lichte vermakelijke twinkeling komt er in mijn ogen, terwijl ik hetzelfde bij haar doe. “Ook dat komt zeker door die gemene tijd hé.” Haar vurige blik licht ietwat op, waarna ze haar ogen van me afwend, maar nog steeds kijk ik richting haar.
Nathalie was een sluwe jonge vrouw, ze wist op de meest rot manieren iets uit je te krijgen en precies om die reden moest ik uitkijken met wat ik zei en deed. Ah ja, Nathalie Alix, ik herinner me jou. Volgens mij had je me zelfs ooit iets geflikt, mijn Sembilan afgepikt, al weet ik niet zeker of zij het was. Maar een goede kandidaat is zij er zeker voor.
“Hm, en waarom vertel je het me niet eens?” begon ik, grijnzend tegelijkertijd dat ik naar haar toe draaide. “Ik ben benieuwd of je – je woorden waar kunt maken en de herinnering met me deelt.” Een sluw, maar speels grijnsje komt er op mijn lippen terwijl ik mijn armen over elkaar doe en strak, afwachtend naar haar kijk.
Quiet the mind, and the soul will speak.