Erin Victoria Marley
'Mooie naam,' zegt hij vriendelijk. 'Heb je eigenlijk mijn naam nog meegekregen?' vraagt hij dan. Van binnen vervloek ik mezelf. Waarom was ik net nou zo onbeleefd om mijn mobiel te pakken terwijl hij aan het praten was, niet meer doen dus. 'Caleb was het toch?' vraag ik aarzelend, maar wel met een lichte glimlach. Ik had altijd gedacht dat hij zo'n arrogante eikel was maar eigenlijk valt het nog best wel mee. Ik heb hem blijkbaar verkeerd ingeschat, iets wat me niet zo vaak overkomt. 'Dat snap ik wel. Dan mag je als je te laat zou komen mij best de schuld geven. Leraren zullen je meteen geloven als ze mijn naam horen,' zegt hij nog op mijn andere opmerking. Die kant van hem had ik wel goed ingeschat, dat hij niet echt een onschuldig jongetje is maar wat kan je verwachten bij iemand uit het footballteam. Daar kan je niet eens inkomen als je onschuldig bent, of je moet wel een érg goede speler zijn. 'Voetbal en cheerleaden? Enig idee hoe je die twee gaat combineren? Aangezien het beiden eigenlijk tegelijk plaatsvindt?' vervolgt hij lachend. Ik haal mijn schouders op. 'Ik vind wel een manier, geloof me,' antwoord ik. Zeker weten dat ik een manier zou vinden als die twee dingen echt op dezelfde tijd zouden zijn. Als ik nou zorg dat ik bij cheerleaden als eerste mag om te laten zien wat ik kan, kan ik daarna gelijk door naar voetbal. Dat wordt waarschijnlijk wel rennen maar dat is geen probleem. Op de één of andere manier houd ik van rennen, en ik ben behoorlijk snel, al zeg ik het zelf. Maar misschien ben ik nu wel niet zo snel meer, ik ben tenslotte wel een stuk korter. Het cheerleaden kan ook een probleem worden, ik kan niet eens een fatsoenlijke radslag. Hopelijk heb ik bij dit nieuwe lichaam ook gelijk cheerleader moves gekregen, dat zou wel zo handig zijn.
'Sorry, maar ik moet nu echt gaan,' zeg ik tegen hem waarna ik deze keer echt weg wil lopen maar hij houdt me tegen nadat hij even heeft gegrinnikt. 'Ik weet wel degelijk waar de conciërge is. Alleen gaf je me niet echt een kans om dat te zeggen,' zegt hij nonchalant en hij trekt zijn broek even op. 'Ik breng je wel naar de conciërge,' glimlacht hij dan. 'Sorry,' zeg ik weer. 'Ik kan soms nogal veel praten en dan heb ik niet door wat anderen zeggen'. Ik bijt kort op mijn volle onderlip. 'Maar het zou fijn zijn als je me naar de conciërge kan brengen, en weet je misschien ook waar eh,' ik werp een blik op mijn rooster, die ik thank god wel heb, om te kijken welke les ik als eerste heb. 'Waar het Engels lokaal is?' vervolg ik. Natuurlijk weet ik zelf wel voor die is maar het is nogal raar als the new girl gelijk alle lokalen weet te vinden. Ik werp nog een blik op het rooster en zucht opgelucht als ik zie dat mijn achternaam er ook opstaat, en niet alleen mijn voornaam. Erin Marley, zo heet ik nu dus.
To the stars who listen and the dreams that are answered