• Lieve users,

    Zoals vele van jullie de afgelopen dagen wel hebben gemerkt, zijn er wat documenten van het mod-forum verspreid over de site. Het ging hierom een lijst met mensen die sowieso geen mod zouden worden, en wat andere zaken om het verhaal van de lijst geloofwaardig te maken.
    Vanuit het mod-team is deze lijst tot nu toe altijd ontkend. Tot nu toe ja. Want zoals veel van jullie ook al wel doorhadden, is de lijst niet fake, net zoals de andere zaken die verspreid zijn.
    Maar wij hadden ook onze redenen om te blijven ontkennen. Wij gebruiken die lijst alleen als ondersteuning bij de aanmeldingen. En, hoewel jullie dat niet konden zien, er is flink gediscussieerd over de namen op die lijst. Het is niets persoonlijks dus! Zonder die lijst waren wij zeker weten tot het zelfde resultaat gekomen, aangezien wij bij de aanmeldingen ook zaken als het strafblad kunnen zien en wij bij de aanmeldingen ook echt wel meenemen hoe een user zich gedraagt op het forum of tegenover de mods.
    Wij zijn blijven liegen over die lijst omdat wij op dat moment niets beters wisten wat we moesten doen. Wij hadden geen idee waar of van wie de berichten kwamen en wilden dat eerst rustig uitzoeken. Dat hebben we inmiddels gedaan. Wij zijn erachter gekomen dat de site is gehackt en hebben een idee wie het heeft gedaan. Daarover gaan we verder niet uitweiden. Maar wij waren allang blij dat geen van de mods uit de school is geklapt en dat het team dus te vertrouwen is.
    Dit was, achteraf gezien, niet heel erg verstandig, maar wij konden echt niets beters verzinnen. Wij hebben geprobeerd dit zo goed mogelijk op te lossen en proberen dat dus nu te doen door alles maar te bekennen. Ook niet alle mods waren het altijd eens met deze oplossing, wij hebben er aardig wat ruzie overgemaakt.
    Wij hopen dat jullie niet al te boos zijn en niet al het vertrouwen in ons zijn kwijtgeraakt.

    Met vriendelijke groet,
    De mods

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 19:19 ]


    I am an idiot, I move.

    Errin schreef:
    (...)Ja, wat trouwens eenmalig was. Het was trouwens vooral kritiek dat niet geaccepteerd werd. Ik heb hier al ergere dingen gezien, maar die mensen staan dan niet op de lijst. En ik geloof ook niet echt veel van dat random gedoe, want als ik tweede ben, moet ik echt wel slecht zijn dat jullie meteen aan mij denken. Ik vind het echt jammer dat het zo is moeten gaan.

    Je kunt een pb sturen met de vraag waarom je de lijst staat :') Het is niet dat kritiek niet geaccepteerd wordt. Er is een verschil tussen mensen afzeiken en opbouwende kritiek geven.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Pioneer schreef:
    (...)
    Je kunt een pb sturen met de vraag waarom je de lijst staat :') Het is niet dat kritiek niet geaccepteerd wordt. Er is een verschil tussen mensen afzeiken en opbouwende kritiek geven.
    Wil jij dan zo vriendelijk zijn om dan antwoord op die vraag te geven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Belikov schreef:
    Wat vinden de bemiddelaars eigenlijk van heel dit gedoe? Die zijn er toch voor ruzie's en dat soort dingen... Heb ze eigenlijk nog nooit in actie gezien, daar niet van. Maar toch.. Haha (: - Weet Rutger eigenlijk al wat er precies speelt? (Ondanks dat hij op vakantie is)

    Klopt, omdat dat meestal achter de schermen plaatsvindt. Anyhow, deze bemiddelaar (en tevens de enige atm) zat toen dit gaande was in Belgie en pas toen ik vandaag terug kwam, kreeg ik een PB van een user met daarin de betreffende screenshots. Ik zat nogal in een pinch, to say the least. Ik kan en ga niet tegen die user zeggen dat het valse beelden zijn, want dat zijn het niet. Maar aan de andere kant kan ik geen info uit het modforum doorspelen, want er zullen geheid vragen komen. Afijn, net toen ik van plan was te zeggen dat de beelden kloppen, kwam dit topic.
    Wat trouwens wel jammer is, is dat mensen deze lijst hebben gezien en niet de verklaringen die eronder staan. Doe het dan tenminste goed als hacker en gooi de redenen ook op tafel. Dan kunnen mensen tenminste weten waarom ze op die lijst staan. Zoals eerder is gezegd; is die lijst er alleen maar als houvast, maar stel dat ik een user op die lijst stond waar geen verklaring achter staat, zou ik ook zoiets hebben van: fuck this shit, wat is dit?
    En wat mijn mening hierover is?
    Het is fucked up om over deze info te liegen. Heel erg fucked up. In zo'n situatie kun je niet veel anders dan accepteren dat er een mol bezig is (geweest) op het modforum. Om die reden is er ook dit topic gemaakt als spijtbetuiging. Maar goed, de mods hebben destijds nu eenmaal die beslissing gemaakt en het is de verkeerde gebleken.
    Nou moet ik ook zeggen dat ik niet heel erg betrokken ben geweest met de beslissingen van de mods ivm al dan niet geschikte users en ook niet altijd dezelfde ervaring deel met die users als zij hebben gehad. Daarom kan ik daar niet goed over oordelen.
    Anyhow: people screw up. People screw up big time en de toekomst zal uitwijzen in hoeverre het vertrouwen beschadigd is en of het nog zal herstellen. In the end zijn we allemaal maar mensen. Dat zeg ik niet als halfzachte rechtvaardiging of 'modlikker', maar als mens.


    No growth of the heart is ever a waste

    Moet ik 'braaf' wachten op het antwoord van Yoda? Oh wacht, die is online.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 18:58 ]

    Barnabas schreef:
    Mag ik dan wel weten wie de lijst heeft opgericht?

    ?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    ?

    De lijst is niet specifiek opgericht door één mod. Het is een topic die door één bepaalde moderator is aangemaakt, waarop andere mods vervolgens reageerden.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Barnabas schreef:
    (...)
    ?


    Hebben ze samen gedaan, als het maar één persoon zou zijn die die gemaakt heeft gaan ze het sowieso niet zeggen, zou je nu inmiddels moeten weten na 1,5 topic (;

    Ik begon gewoon random mods onder te spammen toen ik geen antwoord kreeg. Inmiddels ben ik niet meer boos, eigenlijk ook niet teleurgesteld. Heb alleen wel een heel ander beeld van de mods gekregen. Vind het ook wel heel slordig dat ze van mij dachten dat ik een beta was, als moderator moet je toch wel een beetje je crew kennen.


    i put the fun in funeral

    Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn pb. (cat)

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 19:04 ]

    Audacity schreef:
    Ik begon gewoon random mods onder te spammen toen ik geen antwoord kreeg. Inmiddels ben ik niet meer boos, eigenlijk ook niet teleurgesteld. Heb alleen wel een heel ander beeld van de mods gekregen. Vind het ook wel heel slordig dat ze van mij dachten dat ik een beta was, als moderator moet je toch wel een beetje je crew kennen.
    Ik vraag me ook wel af hoe ze jou in de lijst gekregen hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Korra schreef:
    Ik heb nog steeds geen antwoord. (cat)


    Even geduld, 2 topics volspammen met hetzelfde gezeik heeft ook geen nut, je bent niet de enige die ze momenteel bombardeert met berichten

    Errin schreef:
    (...)Ik vraag me ook wel af hoe ze jou in de lijst gekregen hebben.

    Via die bèta-reden dus. Dat was gewoon een hele stomme fout.


    I am an idiot, I move.

    Hel schreef:
    (...)

    Hebben ze samen gedaan, als het maar één persoon zou zijn die die gemaakt heeft gaan ze het sowieso niet zeggen, zou je nu inmiddels moeten weten na 1,5 topic (;

    Foutje van mij, "heeft" moest "hebben" zijn.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vond de reden waarom ik er op stond gewoon onzin en die mod die dat over mij bedacht heeft geef ik even een cyberslap.

    Hel schreef:
    (...)

    Even geduld, 2 topics volspammen met hetzelfde gezeik heeft ook geen nut, je bent niet de enige die ze momenteel bombardeert met berichten


    Dat weet ik ook wel, zo snugger persoontje ben ik wel. =)