• Nieuw Topic.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2012 - 23:08 ]

    Maya
    ''Hmmm.. Alleen als jij het bent.'' lachte hij. ''Joke.'' voegde hij er mompelend aan toe, en ik grinnikte.
    Hij wist waarschijnlijk niks af van mijn plannetjes, maar dat kwam wel. Volgens mij was Drew makkelijk over te halen op dat gebied.
    ''Zullen we naar het huis van de cipiers gaan? Mijn werk is hier wel klaar voor vandaag.'' zei hij, en hij stond op.
    Ik volgde zijn voorbeeld, en stond ook op om vervolgens te knikken.
    ''Is goed.'' glimlachte ik.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Andrew Rayan Powell (Drew Foster).

    "Is goed," zegt ze met een glimlach en staat eveneens op.
    Ik loop langs haar naar de deur, open deze en laat haar erdoor. Dames eerst.
    Daarna verlaten we samen het gebouw. Ik sluit de toegangsdeur en het hek af, zodat geen enkele gevangene kan ontsnappen. Tuurlijk weet ik dat Quinto nog binnen is, maar die heeft een sleutel, dus die komt er wel uit.
    We lopen samen verder naar een gebouw aan de rand van het eiland. Het ziet er veel moderner en netter uit dan het cellencomplex. Ik open de deur voor haar en stap naar binnen.
    "Welkom in mijn huis," zeg ik met een kleine grijns. "Die deel met de rest van de cipiers," voeg ik er aan toe. "Maar aangezien het weekend is, is iedereen naar familie of vrienden toe. Ik en Quinto hebben weekenddienst en dat houdt in dat wij hier dus moeten blijven," leg ik aan haar uit.
    "Zal ik een pizzatje voor je in de oven stoppen? Want volgens mij heb je nog niet gegeten," zeg ik tegen haar. Ik eet altijd voor het avondeten van de gevangen en dat was vandaag ook zo, maar aangezien Maya rond het avondeten naar buiten was, heeft ze volgens mij nog niet gegeten, maar ik kan het mis hebben.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2012 - 11:49 ]

    Maya
    Ik keek gefascineerd om me heen. Het was zo.. luxe hier. Televisie, computer.. Het was heel lang geleden dat ik dat soort apparatuur had gezien.
    ''Zal ik een pizzatje voor je in de over stoppen? Want volgens mij heb je nog niet gegeten.'' zei Drew, en ik keek hem aan. Bij het woord 'pizza' begon mijn maag spontaan te knorren, en ik grijnsde.
    ''Klinkt goed.'' zei ik, want na al die jaren pap was ik echt wel toe aan pizza. Ik was er dol op, voordat ik hier belandde.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [De reactie komt morgen. Ik wil ff iets leuks verzinnen. Anders wordt het saai. Dan propt hij die pizza erin, bla bla. XD]

    Andrew Rayan Powell (Drew Foster).

    "Klinkt goed," zegt ze. In haar ogen is een kleine glinstering te zien. Zo zie ik het graag.
    "Neem plaats," zeg ik met een gebaar naar de bank en slenter naar de keuken. Ik wilde bijna zeggen 'doe maar alsof je thuis bent', maar dat lijkt me niet verstandig. "Doe maar wat je wilt," zeg ik met een kleine glimlach en buk om in de diepvries te rommelen. Als ik uiteindelijk een pizza gevonden heb, haal ik deze uit de doos en stop 'm in de oven. Na een minuutje op twintig zal de pizza wel klaar zijn, schat ik.
    Rustig loop ik terug naar de woonkamer en plof op de bank neer. Ik graai naar de afstandsbediening en zet de televisie met één druk op de knop aan. "Wat zullen we eens kijken," mompel ik en zap langs de verschillende kanalen.

    Bump!

    [Oh, oeps!

    Ik ga nu even boodschappen doen :"D, ik reageer daarna ;D]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    [Oh, oeps!

    Ik ga nu even boodschappen doen :"D, ik reageer daarna ;D]


    [Succes met je boodschapjes. ;D]

    [Hoe zit het nu eigenlijk met Delphine? Is die nog steeds bewusteloos?]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bisous schreef:
    [Hoe zit het nu eigenlijk met Delphine? Is die nog steeds bewusteloos?]


    [Volgens mij wel. Frodo?! Bump! Hahaha.]

    Blanche schreef:
    Andrew Rayan Powell (Drew Foster).

    "Klinkt goed," zegt ze. In haar ogen is een kleine glinstering te zien. Zo zie ik het graag.
    "Neem plaats," zeg ik met een gebaar naar de bank en slenter naar de keuken. Ik wilde bijna zeggen 'doe maar alsof je thuis bent', maar dat lijkt me niet verstandig. "Doe maar wat je wilt," zeg ik met een kleine glimlach en buk om in de diepvries te rommelen. Als ik uiteindelijk een pizza gevonden heb, haal ik deze uit de doos en stop 'm in de oven. Na een minuutje op twintig zal de pizza wel klaar zijn, schat ik.
    Rustig loop ik terug naar de woonkamer en plof op de bank neer. Ik graai naar de afstandsbediening en zet de televisie met één druk op de knop aan. "Wat zullen we eens kijken," mompel ik en zap langs de verschillende kanalen.

    Maya
    ''Doe maar wat je wilt.'' zei Drew terwijl hij zocht naar een pizza, en onwillekeurig grijnsde ik.
    Nadat ik het mezelf gemakkelijk had gemaakt op de comfortabele bank, kwam Drew de woonkamer binnen gewandeld, en plofte naast me neer. Hij zette de televisie aan, en ik keek naar het scherm.
    Hoelang heb ik al wel geen televisie gekeken? Wow, dit was echt.. erg. Ik heb al zo lang niet meer in luxe geleefd, dat ik me vanochtend nog amper kon voorstellen hoe het was. En nu ik hier zo zit, voelde alles zo.. vertrouwd.
    ''Wat zullen we eens kijken.'' mompelde hij, terwijl hij zapte. Ik keek naar de tv, en haalde lichtjes mijn schouders op.
    ''Jij hebt er nu meer verstand van dan mij, denk ik.'' grinnikte ik, aangezien in die jaren dat ik in de gevangenis heb gezeten er nu wel andere series en shows waren.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Andrew Rayan Powell (Drew Foster).

    "Jij hebt er nu meer verstand van dan mij, denk ik," Grinnikt zacht.
    Ik lach zachtjes en begin te zappen. "Nieuws?" Ik zap verder en kom langs een aantal soaps en ik blijf staan op een film. Via het i-knopje vraag ik informatie op en lees al snel dat het een Amerikaanse thriller is. "Zal ik 'm hier op laten staan?" Vraag ik aan Maya, buig voorover en trek mijn sneakers uit.

    (euhm, ik denk dat Delphine nog bewusteloos is maar ik ben niet zeker :'D
    De actie is zowat verdwenen in de cel...)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    [Ik schrijf anders morgen wel even iets met Nicole]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Quinto Thomas Reynolds.

    "Badkamer." Mompelt Maya met een gebaar naar de openstaande deur.
    "Ik vraag Drew wel naar die.. eh- lege cel." Door de ernst van de situatie heb ik niet direct door wat ze bedoelt en let niet meer op haar.
    "Delphine is bewusteloos."
    Ik schud mijn hoofd en loop richting de badkamer. Door de val heeft ze een hoofdwond waar bloed uitloopt. Voorzichtig kniel ik naast haar hoofd neer en kantel deze, zodat ze meer lucht kan inademen en hopelijk sneller bij bewustzijn komt.
    "Ik heb geen idee hoe het komt. Ik was gewoon aan het nadenken over eh, dingen toen ik een harde klap hoorde komen vanuit de badkamer."
    Ik voel aan Delphine's pols. Ze heeft nog steeds een normale hartslag. Geen rede om te reanimeren.
    "Delphine?" Vraag ik luid verstaanbaar en schud aan haar schouders.


    [Laatste post van Quinto.]