• De stelling van deze week luidt:
    Praktisch gezien heeft het leven geen nut

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nop, het leven heeft geen nut.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    ButterflyElf schreef:
    (...)
    ik ben het zo oneens, MET DEZE REACTIE! ten eerste moet je mensen die het eens zijn met deze stelling niet metteen gaan beledingen door te zeggen: 'Je kan wel lekker de depressieve gaan uithangen', en ten tweede: Welke welvaart? ik weet niet of je het weet, maar er is nog altijd oorlog, er zijn nog altijd zwervers (niet alleen in andere landen maar ook in nederland), en er zijn nog altijd mensen die anderen niet mogen om hun geloof. er zijn nog altijd kinderen die zo iets ergs hebben meegemaakt dat ze er snachts niet van kunnen slapen, er zijn nog altijd volwassenen die vroeger zo zijn gepest dat ze er nu nog verdrietig om zijn, er zijn nog altijd mensen die 's nachts wakker liggen om geldproblemen, er zijn nog altijd kinder/dieren mishandelaars, en er zijn nog altijd mensen die hun partner zowel geestelijk als lichamelijk mishandelen. er zijn nog altijd vreemdgaande mensen, zowel jongens als meisjes, er zijn nog altijd mensen die sex hebben om geld te verdienen, en regenwouden worden nog steeds gekapt, waardoor heel veel dieren bedrijgt zijn, en zo kan ik nog wel uren doorgaan. ja, ONS land is wat de mensen 'welvarend' noemen, maar dat betekend niet dat we in een welvarende wereld leven, want er zijn nog ZO VEEL dingen die niet goed gaan.
    daarom ben ik het eens met de bovenstaande stelling, en daarom ben ik het oneens met jou reactie.

    oke, het is doorgehaald omdat ik het ook aardiger kan zeggen maar het toch even kwijt moest, zo zeg ik het aardiger: het spijt me Page394, maar daar ben ik het niet mee eens.


    Oke, zo bedoelde ik het niet. Ik pas mijn argument wel aan, het was niet netjes om het zo te formuleren van mij.
    Er is opzich best veel welvaart in het leven. Er zijn veel landen waar het slecht gaat en ik vind ook dat er iets aan gedaan moet worden, maar er zijn ook landen waar het goed gaat.
    Maar zeg nou zelf; als het leven geen zin heeft, zal dat niet iedereen zelfmoord gaan plegen?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Flemish schreef:
    (...)
    En ook het punt: waar is het nut?
    Ik zie geen nut in in welvaard leven.
    Je mag dan wel zoveel mogelijk uit je leven halen, maar waar is het nut? Daar wil ik een antwoord op.


    Voor andere mensen die wel nog leven of geboren worden?
    Misschien leef je na de dood nog wel een keer, dat weten we niet... *trekt een geheimzinnig gezicht*
    En tja.. Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar ik probeer toch alles uit mijn leven te halen, dan kijk ik later als ik met een rolstoel in een bejaardetehuis zit, gelukkig terug op mijn leven, en hopelijk sterft ik gelukkig. Het voelt beter om gelukkig te sterven bij mij.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Oke, zo bedoelde ik het niet. Ik pas mijn argument wel aan, het was niet netjes om het zo te formuleren van mij.
    Er is opzich best veel welvaart in het leven. Er zijn veel landen waar het slecht gaat en ik vind ook dat er iets aan gedaan moet worden, maar er zijn ook landen waar het goed gaat.
    Maar zeg nou zelf; als het leven geen zin heeft, zal dat niet iedereen zelfmoord gaan plegen?


    nee zelfmoord plegen is niet zo handig.... :P


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Yayde schreef:
    Oneens. Alles heeft nut, waarom zou het anders bestaan? Bovendien geloof ik in reincarnatie. De lessen die je in dit leven leert zul je gebruiken in het volgende leven. Zo word je elk leven een stukje wijzer, totdat je niet meer wijzer kan worden. Pas dan beland je in "de Hemel". Het leven heeft dus zeker wel nut, in meerdere opzichten.

    Dit vind ik best knap bedacht. Zo had ik er nog niet naar gekeken.

    Cardew schreef:
    Eens. We worden geboren en we sterven, dus veel nut heeft ons bestaan eigenlijk niet.


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Tigger schreef:
    Er is geen enkel opzicht waarin het wel nut heeft.

    Tigger schreef:
    Er is geen enkel opzicht waarin het wel nut heeft.


    behalve voor je zelf, zoals liefde enzo.....


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Tablo schreef:
    Als het leven er niet was, zou niemand weten dat het er was. We maken nu wel redenen om te leven, maar als het leven er niet was, zouden die redenen ook niet kunnen bestaan.
    Het heeft inderdaad praktisch gezien geen nut.

    Maar hiermee bedoel ik niet dat het leven er niet had mogen zijn ofzo :] Want nu het er eenmaal is, heeft het, ookal zal de wereld ooit verdwijnen, op dit moment wel nut. Het leven van organismen houdt de aarde levendig. Een leven kan een verschil maken.

    Het ligt eraan op welke manier je de stelling leest.


    Believe in yourself.

    AngelsFate schreef:
    (...)

    behalve voor je zelf, zoals liefde enzo.....


    als je dood gaat, wat heeft dat dan nog voor zin? als de gene op wie je verliefd bent je niet ziet staan, wat maat die liefde van uit? wat heeft het dan voor nut? want ik zie dat niet.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Ik zou ook niet weten waarom het bestaat als het toch geen nut heeft..
    De meeste dingen die mensen maken hebben toch ergens nut, al is het bij sommige dingen wel ver denken..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Ik zou ook niet weten waarom het bestaat als het toch geen nut heeft..
    De meeste dingen die mensen maken hebben toch ergens nut, al is het bij sommige dingen wel ver denken..

    sinds wanneer hebben we vastgesteld dat de aarde kan denken?


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    ButterflyElf schreef:
    (...)
    sinds wanneer hebben we vastgesteld dat de aarde kan denken?


    Ik had het meer over voorwerpen in het algemeen, die zijn uitgevonden omdat het nut heeft. Een stoel om op de zitten, een bed om in de liggen, een lamp om te zien in het donker..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Eens, je gaat uiteindelijk toch dood.


    I don't have the guts to fly away from this hell...

    Eens, maar dat is een van die dingen die je moet negeren, want het klinkt zo depressief. Het is net als een kermis attractie, je hebt er plezier van maar verder heeft het geen nut.