• De stelling van deze week luidt:
    Praktisch gezien heeft het leven geen nut

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben het eens met deze stelling.
    Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen niet meer kunt genieten van je leven. Zoals je al vaak hoort: je leeft maar één keer, of, wat afgelopen vrijdag tienduizend keer in mijn oren werd getetterd: YOLO (You Only Live Once).
    Praktisch gezien niet dus, maar voor mijzelf heeft mijn leven nut.


    Deep inside, I've never felt alive

    Eens.
    Je wordt geboren, doet dan een heleboel dingen waar je uiteindelijk toch niks aan hebt omdat je weer dood gaat.
    Sommigen hier beweren dat je als mens wel iets kan bereiken voor de wereld. Maar als er geen leven was zou je dat niet kunnen, en als het wel zou kunnen had het geen nut omdat er toch geen leven is. (Volg je het nog?).
    iig, het leven is nutteloos, maar wel leuk (:


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Oneens. Als je niets met je leven doet heeft het inderdaad geen nut dat je bestaat, maar zolang je er het beste van maakt en gelukkig bent heeft het wel degelijk nut in mijn ogen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Eens :$


    Life is full of fake people

    Misschien niet, misschien wel, maar niet alles HOEFT een praktisch nut te hebben. Dat ik hier nu op reageer heeft bijvoorbeeld geen enkel praktisch nut en toch doe ik het omdat ik het wil doen.

    Trouwens als het leven geen praktisch nut heeft, moet het daarom stoppen?
    Volgens mij antwoord er hier niemand JA op :p

    Het leven is wat we ervan maken, of dat nut heeft blijft de vraag, maar daarom moeten we er niet minder van maken!


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Nou.. praktisch gezien, wat je ook doet je gaat toch dood.
    Hoe je de wereld ook maar verbeterd hebt, de wereld sterft toch langzaam af, hij zal er niet voor altijd blijven.
    Eigenlijk heeft het leven geen nut nee xD
    Maar, het leven op zich, als je het goed leeft is het erg plesant om te leven~
    Yay voor leven xD


    ~Sterven Is Om Te Leven Uit Dromen~

    Tethan schreef:
    Nou.. praktisch gezien, wat je ook doet je gaat toch dood.
    Hoe je de wereld ook maar verbeterd hebt, de wereld sterft toch langzaam af, hij zal er niet voor altijd blijven.
    Eigenlijk heeft het leven geen nut nee xD
    Maar, het leven op zich, als je het goed leeft is het erg plesant om te leven~
    Yay voor leven xD


    wat betekent plesant?


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Oneens. Ik ben christen, vanuit de Bijbel gezien heeft het leven wel degelijk nut.


    Intersectional feminist

    ButterflyElf schreef:
    (...)

    wat betekent plesant?


    Plezant = Aangenaam, prettig.


    Intersectional feminist

    Missouri schreef:
    (...)

    Plezant = Aangenaam, prettig.


    oke dankje


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    We zullen vast wel ergens goed voor zijn maar aan de andere kant zijn we langzaam de aarde aan het vernietigen...het is erg gecompliceerd...(sorry ik voel me slim als ik moeilijke woorden gebruik xD)


    To live is to fight ~ Shinku

    Eens.


    Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain!

    In mijn ogen heeft het leven geen nut neen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Hmm, moeilijke vraag.

    Deze stelling kan herleiden tot de vraag: wat is de zin van het leven?
    Misschien is het de taak om het leven nuttig te maken, of om iets te betekenen in de wereld, maar op zich zal je dan toch weer kijken naar wat de zin van het leven dan is, en daar zijn honderden antwoorden op, maar niemand weet het dus echt al precies.

    Maar zijn we niet op de aarde om ergens nuttig voor te zijn?
    Niemand weet het, dus;


    Over deze stelling heb ik geen mening.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 21:39 ]


    Tijd voor koffie.

    Dat is een hele moeilijke vraag. Het leven heeft zin als jij er een zin aan geeft. Als ik nu alles op zou geven waarna ik streef en al mijn dromen kapot maak, dan heeft het leven inderdaad geen zin meer.
    Maar ik streef naar dingen, ik wil dingen bereiken en ik wil mijn dromen laten uitkomen. Dus heeft mijn leven zin.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.