• De stelling van deze week luidt:
    Praktisch gezien heeft het leven geen nut

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Yayde schreef:
    Oneens. Alles heeft nut, waarom zou het anders bestaan? Bovendien geloof ik in reincarnatie. De lessen die je in dit leven leert zul je gebruiken in het volgende leven. Zo word je elk leven een stukje wijzer, totdat je niet meer wijzer kan worden. Pas dan beland je in "de Hemel". Het leven heeft dus zeker wel nut, in meerdere opzichten.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Page394 schreef:
    (...)

    Ik had het meer over voorwerpen in het algemeen, die zijn uitgevonden omdat het nut heeft. Een stoel om op de zitten, een bed om in de liggen, een lamp om te zien in het donker..

    sorry ik bedoelde het tegen iemand anders, heb waarschijnlijk bij de verkeerde reactie, ik vind het alleen nogal dom dat mensen zeggen: we zijn vast wel ergens goed voor, anders zouden we niet bestaan, want de aarde denkt heus niet: nee, de mensen zijn nergens goed voor dus ik ga ze niet maken. al vind ik wel dat we vast ergens een nut hebben, maar niet voor onszelf.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    ben ik het ook helemaal mee eens


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Eens.
    Waarom bestaan we eigenlijk? Wij hebben geen doel! Alleen onszelf in leven houden en zorgen dat we goed leven. Maar dat is niet echt een reden om te leven. Ik bedoel, waarom bestaan wij, als wij toch geen nut hebben? Sommige mensen hierboven zeggen dat het wel zin heeft. Reïncarnatie en zo. Daar geloof ik ook wel in, maar dan kom je weer terug op mijn eerste onderwerp. Waarom bestaan wij? De wereld was veel beter af zonder de mens, wij verwoesten eigenlijk de wereld...


    --

    4everlovely3 schreef:
    Eens.
    Waarom bestaan we eigenlijk? Wij hebben geen doel! Alleen onszelf in leven houden en zorgen dat we goed leven. Maar dat is niet echt een reden om te leven. Ik bedoel, waarom bestaan wij, als wij toch geen nut hebben? Sommige mensen hierboven zeggen dat het wel zin heeft. Reïncarnatie en zo. Daar geloof ik ook wel in, maar dan kom je weer terug op mijn eerste onderwerp. Waarom bestaan wij? De wereld was veel beter af zonder de mens, wij verwoesten eigenlijk de wereld...


    kijk, HIER ben ik het nou mee eens mensen, slim meisje/jongetje. :'P


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Ik geloof in het eeuwige leven na de dood dus ja, het leven heeft zeker nut, aangezien het hierna niet ophoudt.


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Eigenlijk heeft het leven voor ons geen nut maar wij zijn wel nuttig voor de wereld en voor het leven omdat wij iets kunnen betekenen voor anderen en bovendien vind ik het fijn dat ik besta omdat ik nu kan genieten van het leven ^^


    What by Zeus' beard is going on????

    Waarom zou het geen nut hebben? Ik heb altijd gehoord dat we allemaal zijn geboren met een doel. Met de bedoeling dat we naar dat doel streven, alleen weten we niet wat ons doel is... Dat zou gemakkelijk zijn! Ach ja, we leven nu, wat kunnen we eraan doen? We moeten nu verder gaan en leven zoals we willen.


    If it is meant to be, it will be !

    Scandal schreef:
    Oneens, ik weet niet wat de zin van het leven is, maar ik vind het fijn dat ik besta. :Y)
    Ik zou het wel eens zijn als het fabeltje van 2012 waar zou zijn. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    ButterflyElf schreef:
    (...)
    sorry ik bedoelde het tegen iemand anders, heb waarschijnlijk bij de verkeerde reactie, ik vind het alleen nogal dom dat mensen zeggen: we zijn vast wel ergens goed voor, anders zouden we niet bestaan, want de aarde denkt heus niet: nee, de mensen zijn nergens goed voor dus ik ga ze niet maken. al vind ik wel dat we vast ergens een nut hebben, maar niet voor onszelf.


    We hebben nut voor de mensheid, niet voor de mens ;)
    Een kleine stap voor de mens, een grote stap voor de mensheid^^
    De aarde denkt btw niet, toch?
    En de aarde heeft de mensen niet gemaakt, dat was god, althans voor mensen die in hem geloven. Zelf denk ik dat wij gewoon zijn ontstaan net als de dieren en planten, we zijn afgestamd van dieren. Niet van de apen, we hebben dezelfde voorouder als de apen..
    Serieus, waar dwaal ik naar af...


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Cloelia schreef:
    In principe wel, ja. De mens laat maar verrekte weinig achter waar een ander wat aan heeft, helaas.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Cardew schreef:
    Eens. We worden geboren en we sterven, dus veel nut heeft ons bestaan eigenlijk niet.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Eens want wij vernietigen de dieren en de aarde


    You people laugh because I'm different I laugh because they are all the same

    Eens.


    All I wanna be is somebody to you.

    Oneens. Elk mens heeft een functie & doel. Het leven is niet voor niets onstaan, dus we zijn hier met een reden. Daarbij geniet ik ontzettend van het mijne.


    I love you Tim