• De stelling van deze week luidt:
    Praktisch gezien heeft het leven geen nut

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    We zijn nuttig in het vervuilen van de aarde! :'D


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Volgens mij is de stelling correct, maar ik vind ze gewoon te pessimistisch.

    Er zijn inderdaad maar weinig mensen die in de geschiedenisboeken terecht komen om wat ze in hun leven hebben gedaan. Maar ik vind dat iedereen voor zich zelf nut moet geven aan zijn/haar leven.

    "Just believe in your dream!" is dan ook niet voor niets mijn moto ;D


    Just believe in your dreams!

    Tablo schreef:
    Als het leven er niet was, zou niemand weten dat het er was. We maken nu wel redenen om te leven, maar als het leven er niet was, zouden die redenen ook niet kunnen bestaan.
    Het heeft inderdaad praktisch gezien geen nut.

    Maar hiermee bedoel ik niet dat het leven er niet had mogen zijn ofzo :] Want nu het er eenmaal is, heeft het, ookal zal de wereld ooit verdwijnen, op dit moment wel nut. Het leven van organismen houdt de aarde levendig. Een leven kan een verschil maken.

    Het ligt eraan op welke manier je de stelling leest.


    ^^completely agree:)


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Tigger schreef:
    Er is geen enkel opzicht waarin het wel nut heeft.


    Je loopt hier een beetje rond, misschien bereik je iets, waarvoor? Geld, om uit te geven om te kunnen leven...
    Je moet leven om te kunnen leven, volkomen nutteloos...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Je loopt hier een beetje rond, misschien bereik je iets, waarvoor? Geld, om uit te geven om te kunnen leven...
    Je moet leven om te kunnen leven, volkomen nutteloos...


    indd. en als je dan geen geld hebt, wat dan? dan heeft het leven dus geen zin, want zonder geld geen eten, en zonder eten geen leven, het is maar slecht geregeld in onze wereld.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Wangster schreef:
    Dit is best wel een depressieve stelling. ik wilde het eigenlijk anders zeggen maar dan komt half Q achter me aan denk ik.

    Oneens. Want dan zou de wereld geen nut hebben.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Eens.


    Change, the only good thing in this world.

    Eeyore schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Praktisch gezien heeft het leven geen nut

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)






    eigenlijk is da wel waar hee

    Oneens. Mensen veranderen iets aan de wereld, ookal gaan ze dan dood.
    Ik zou zeggen; wees blij dat je leeft, want dat doe je maar een keer.
    Nee, er is veel welvaart in de wereld en dat zal er niet geweest zijn als mensen niks uit hun leven haalden.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 22:48 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Oneens. Mensen veranderen iets aan de wereld, ookal gaan ze dan dood. Je kan wel lekker de depressieve gaan uithangen, maar wees blij met dat je leeft en maak iets moois van je leven, verander de wereld als je kan.
    Nee, er is veel welvaart in de wereld en dat zal er niet geweest zijn als mensen niks uit hun leven haalden.

    ik ben het zo oneens, MET DEZE REACTIE! ten eerste moet je mensen die het eens zijn met deze stelling niet metteen gaan beledingen door te zeggen: 'Je kan wel lekker de depressieve gaan uithangen', en ten tweede: Welke welvaart? ik weet niet of je het weet, maar er is nog altijd oorlog, er zijn nog altijd zwervers (niet alleen in andere landen maar ook in nederland), en er zijn nog altijd mensen die anderen niet mogen om hun geloof. er zijn nog altijd kinderen die zo iets ergs hebben meegemaakt dat ze er snachts niet van kunnen slapen, er zijn nog altijd volwassenen die vroeger zo zijn gepest dat ze er nu nog verdrietig om zijn, er zijn nog altijd mensen die 's nachts wakker liggen om geldproblemen, er zijn nog altijd kinder/dieren mishandelaars, en er zijn nog altijd mensen die hun partner zowel geestelijk als lichamelijk mishandelen. er zijn nog altijd vreemdgaande mensen, zowel jongens als meisjes, er zijn nog altijd mensen die sex hebben om geld te verdienen, en regenwouden worden nog steeds gekapt, waardoor heel veel dieren bedrijgt zijn, en zo kan ik nog wel uren doorgaan. ja, ONS land is wat de mensen 'welvarend' noemen, maar dat betekend niet dat we in een welvarende wereld leven, want er zijn nog ZO VEEL dingen die niet goed gaan.
    daarom ben ik het eens met de bovenstaande stelling, en daarom ben ik het oneens met jou reactie.

    oke, het is doorgehaald omdat ik het ook aardiger kan zeggen maar het toch even kwijt moest, zo zeg ik het aardiger: het spijt me Page394, maar daar ben ik het niet mee eens.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Nou aan de andere kant ben ik het ermee eens.. maar aan de andere kant ook niet.
    We laten allemaal wat achter voor de wereld maar of het praktisch is voor onzelf.. nee..
    Maar ik ben blij dat ik leef :)


    Love is louder than the pressure to be perfect

    ButterflyElf schreef:
    (...)
    ik ben het zo oneens, MET DEZE REACTIE! ten eerste moet je mensen die het eens zijn met deze stelling niet metteen gaan beledingen door te zeggen: 'Je kan wel lekker de depressieve gaan uithangen', en ten tweede: Welke welvaart? ik weet niet of je het weet, maar er is nog altijd oorlog, er zijn nog altijd zwervers (niet alleen in andere landen maar ook in nederland), en er zijn nog altijd mensen die anderen niet mogen om hun geloof. er zijn nog altijd kinderen die zo iets ergs hebben meegemaakt dat ze er snachts niet van kunnen slapen, er zijn nog altijd volwassenen die vroeger zo zijn gepest dat ze er nu nog verdrietig om zijn, er zijn nog altijd mensen die 's nachts wakker liggen om geldproblemen, er zijn nog altijd kinder/dieren mishandelaars, en er zijn nog altijd mensen die hun partner zowel geestelijk als lichamelijk mishandelen. er zijn nog altijd vreemdgaande mensen, zowel jongens als meisjes, er zijn nog altijd mensen die sex hebben om geld te verdienen, en regenwouden worden nog steeds gekapt, waardoor heel veel dieren bedrijgt zijn, en zo kan ik nog wel uren doorgaan. ja, ONS land is wat de mensen 'welvarend' noemen, maar dat betekend niet dat we in een welvarende wereld leven, want er zijn nog ZO VEEL dingen die niet goed gaan.
    daarom ben ik het eens met de bovenstaande stelling, en daarom ben ik het oneens met jou reactie.

    oke, het is doorgehaald omdat ik het ook aardiger kan zeggen maar het toch even kwijt moest, zo zeg ik het aardiger: het spijt me Page394, maar daar ben ik het niet mee eens.

    En ook het punt: waar is het nut?
    Ik zie geen nut in in welvaard leven.
    Je mag dan wel zoveel mogelijk uit je leven halen, maar waar is het nut? Daar wil ik een antwoord op.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eigenlijk ben ik het met de stelling eens en omeens want je bereikt er zelf niks mee. Maar als je er niet meer bent dat heeft het misschien wel nut gehad voor de mensen om je heen... Maar ik geloof in reincarnatie dus voor mij heeft het nut misshien niet voor andere mensen.


    Never give up on the things that make you smile

    Een realistische kijk op het leven inderdaad. Ik ben het hiermee eens, en daarom zeg ik, maak er het beste van en houd het netjes achter voor de volgende mensen die er gebruik van maken (de aarde) ;)


    Life is hard and then we die

    Cardew schreef:
    Eens. We worden geboren en we sterven, dus veel nut heeft ons bestaan eigenlijk niet.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.