• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7
    - Proprius --> Seth Nino Parker - 20

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30

    - HurtedHeart --> Jake Jason Diame - 22




    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic
    Speeltopic 1

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    [ bericht aangepast op 19 maart 2012 - 17:35 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Peyton

    "Ja prima. Ik geloof dat ik hierna wel een nieuw drankje voor je moet kopen. Ik ben Seth trouwens."
    Voor ik ook überhaupt maar kan zeggen dat ik zelf mijn drankje omgestoten heb en het niet nodig is dat de jongen -Seth- me een nieuwe koopt gezien het zijn schuld niet is hoor ik Mallory tegen Seyenna praten.
    "Je bent echt onhandig!" giechelt ze.
    "Sorry, ze heeft iets teveel op denk ik." glimlacht ze naar mij. Ik glimlach schamper terug. Volgens mij is Seyenna niet de enige.
    "Hij zei net toch dat hij daar geen behoefte aan heeft. Misschien wilt hij wel gewoon hier blijven met die jongen," gaat Mallory verder, nog steeds op een volume dat ik en bijgevolg ook Seth kan horen. Ik verberg mijn gezicht in mijn handen en schud mijn hoofd in de hoop ter plekke in rook op te gaan. Ik kan wel door de grond zakken van schaamte. Voor mij is het meteen heel anders, het ligt zo simpel niet. Ze doen het natuurlijk ook niet met opzet, tenzij er op mijn voorhoofd geschreven staat dat ik biseksueel ben. En ik moet eerlijk toegeven, Seth is aantrekkelijk. Mallory en Seyenna zijn aantrekkelijk. Nee, om met die drie in het water te gaan plonzen heb ik geen zwembroek die ruim genoeg is. Ik haal diep adem.
    "Ik ben zo terug," excuseer ik mezelf. Hierop loop ik naar buiten om even af te koelen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    Ik kijk Petyon vol medelijden aan. 'Jullie hebben hem gewoon weg gejaagd. ' grinnik ik zacht. 'Wij blijven hier denk ik.' Voeg ik er aan toe. 'Ik ga even bij hem kijken. ' ik zet mijn glas weg en volg Peyton naar buiten toe. 'Gaat het? ' vraag ik zodra ik naast hem sta.

    Seyenna Mayfield.

    Giechelend zag ik Peyton - die zich blijkbaar schaamde voor zijn seksualiteit, met een dofrode blos op zijn wangen - weglopen, terwijl Seth er met een gezicht die vol medeleven stond erachter aan liep.
    Ik wendde me weer tot Mallory. 'Het staat op zijn voorhoofd geschreven!' Door de zon, het gezelschap om me heen en de drankjes die ik er klakkeloos ingoot, voelde ik me ontzettend vrolijk.
    'Hij vindt Seth aantrekkelijk! Wat denk je,' vroeg ik toen gelijk, zonder adem te halen. 'Homoseksueel? Biseksueel? Ik gok eerlijk gezegd op dat laatste, als ik denk aan de manier waarop hij naar ons én Seth kijkt.' Het volgende drankje goot ik weer naar binnen en sprong toen overeind.
    'Zullen we naar buiten gaan?'

    [ bericht aangepast op 28 maart 2012 - 16:59 ]

    Mallory Tracy

    "Biseksueel." zeg ik meteen en ik drink het laatste beetje ook op. Ik spring op en loop met Seyenna naar buiten, langs Seth en Peyton. "Ze weten níet wat ze missen." lach ik terwijl ik Seyenna meetrek. "Hoe gaan we er eigenlijk heen?"


    Your make-up is terrible

    Noëmi Crowe || District 12

    'Biseksueel,' zegt Mallory meteen en ze bevestigd mijn vermoedens.
    Ik haak mijn arm onmiddellijk in die van haar en als twee meiden die eruit zien alsof ze al jaren beste vriendinnen zijn, lopen we gearmd door Terra Nova heen.
    'Ze weten níet wat ze missen!' lacht Mallory en ik lach mee. 'Hoe gaan we er eigenlijk heen?'
    Ik begin opnieuw breed te grijnzen. 'We gaan naar jouw tuinen! Vlak erachter kunnen we tussen de balken doorkruipen. Er is daar net genoeg ruimte om eruit te glippen, tenzij je erg dik bent: dan is het vrijwel onmogelijk.'
    Ik grinnikte en keek naar Mallory en mezelf. 'Maar bij ons is dat geen probleem!'

    Peyton

    "Gaat het?" hoor ik plots naast me. Ik draai mijn gezicht naar de richting van het geluid en zie Seth staan. Ik forceer een kleine glimlach en haal mijn schouders op.
    "Meiden," zucht ik. Hoewel ik ze doorgaans geweldige wezens vind, zijn er ook van die momenten dat ik ze verwens. Dan heb ik het over momenten zoals de situatie die zich net voordeed waarin mijn ego gekrenkt wordt. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen waanideeën over mezelf, ik vind niet dat ik de meest geweldige persoon ben op de wereld en besef maar al te goed dat ook ik mijn fouten heb. Eén ervan is dat ik soms zo verschrikkelijk onzeker kan worden als iets of iemand me dreigt belachelijk te maken. Seyenna en Mallory deden het, al dan niet met opzet, gewoon zonder waarschuwing. Even ben ik bezorgd dat ze in dronken toestand willen gaan zwemmen maar schud dan de gedachten van me af. Ze zijn oud en wijs genoeg te weten wat ze wel en niet aankunnen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    "Meiden," Ik grinnik en knik. 'Tja ze bedoelen het wel goed denk ik.' Ik leun tegen de muur en kijk naar hem. 'Ga je niet met ze mee zwemmen?' Vraag ik dan. 'Ze hebben geloof ik behoorlijk wat op dus hoe verstandig is het als we ze alleen laten zwemmen, en dan nog wel buiten de poort.' Ik kende ze natuurlijk niet maar mocht er iets gebeuren dan wil ik niet het gevoel hebben dat ik het had kunnen voorkomen.

    Mallory Tracy

    "Zo is het maar net!" roep ik en ik steek mijn vinger nutteloos in de lucht. Daarna kijk ik om me heen. "Welke kant zijn we eigenlijk opgegaan?" vraag ik dan, ik heb niet helemaal opgelet toen we begonnen met lopen. Ik word echt te enthousiast als ik denk aan zwemmen, een waterval of zwemmen in de natuur met een échte waterval!


    Your make-up is terrible

    Seyenna Mayfield.

    Ik krijg spontaan een lachstuip als Mallory in alle vrolijkheid 'zo is het maar net!' roept en haar vinger in de lucht steekt.
    Mijn woorden zijn haar blijkbaar ontgaan als ze vraagt: 'welke kant zijn we eigenlijk opgegaan?' En opnieuw krijg ik last van een giechelbui.
    'Richting de tuinen. Kom op!' Als we vlakbij zijn hou ik plotseling mijn mond, duw mijn vinger tegen mijn lippen aan, maar heb nog steeds een brede grijns op mijn gezicht en glimmende, ondeugende blauwe ogen.
    Ik grijp haar pols vast en sleur haar achter me aan. Ik kijk een paar keer om me heen en duw haar dan als eerste door de doorgang heen. Vervolgens wurm ik mezelf door het gat heen en pak dan haar hand.
    'Rennen!' fluister ik giechelend en ik wijs naar de dichtsbijzijnde bomen.

    Aprilynne Stone, verpleegster

    Teddy en Amy-Lee hadden al snel een grote voorsprong omdat ik met een kind op mijn rug, een pistool in de hand en een meute raptors achter me aan door een bos heen rende, ik kon de poorten van Terra Nova al zien. Het vergde me echt veel kracht om te blijven lopen, maar ik moest wel, want Amy en Teddy hadden elk hun eigen Raptors om mee af te rekenen. Ze stormenden de hekken door. De zwarte vlekken werden gigantisch, ze domineerden bijna. Ik stompeld het hek door.
    Pas toen merkte ik het stoompje kleverige vloeistof op dat langs mijn gezicht droop, geweldig...
    Het eerste wat ik zag toen ik eindelijk de veiligheid bereikt had, waren twee jongens, mijn zicht was te slecht om ze meteen te herkennen. Madeline zakte van mijn rug af en ik stortte bijna in elkaar.

    [Ik heb even voor andere mensen gereageerd, maar ik wacht al dagen op iets van een antwoord...]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Peyton

    "Tja ze bedoelen het wel goed denk ik." De manier waarop Seth tegen een muur leunt en naar me kijkt doet me bijna snakken naar adem. "Ga je niet met ze mee zwemmen? Ze hebben geloof ik behoorlijk wat op dus hoe verstandig is het als we ze alleen laten zwemmen, en dan nog wel buiten de poort."
    Ik schud mijn hoofd maar moet hem inwendig wel gelijk geven. Het is hun eigen beslissing om in dronken toestand te gaan zwemmen, al zijn ze misschien niet echt in staat verstandige beslissingen te nemen nu. Ik zucht en zoek een argument om niet te moeten gaan zwemmen maar kan er helaas geen bedenken. Voorzichtig kijk ik Seth aan.
    "Vooruit dan maar," zucht ik.
    Desnoods blijf ik gewoon aan de rand van het water zitten en kijk ik wel toe.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    "Vooruit dan maar," Ik glimlach naar hem. 'We hoeven niet perse het water in maar ik wil gewoon niet datze verdrinken of iets in die richting.' Ik trek Peyton aan zijn arm vooruit. 'Kom we moeten ze inhalen!' Grinnik ik en trek hem mee zodat we achter de twee meisjes aan rennen.

    Mallory Tracy

    Ze duwt mij door het hek en komt er zelf achteraan. "En nu rennen!" roept ze waarvan ik moet lachen. "Rennen, nu?" grijns ik en ik kijk naar mijn ongestrikte boots. "Dat gaat toch niet!" giechel ik en ik kijk eventjes naar de plek waar we net door heen zijn gekomen. "Er komt iemand aan!" sis ik en ik moet lachen. "Kom." Ik trek haar achter aan boom, die ons amper kan verstoppen.


    Your make-up is terrible

    Aprilynne Stone

    'Maddy, ga je terug naar tera nova? Zoek Jayden en breng hem terug buiten de hekken, oké? Daarbinnen is er niet genoeg voedsel, dan loop je meteen terug. Doe braaf wat ik zeg en ga daarna op zoek naar Amy, als je haar niet kan vinden, ga je naar huis en ga je slapen!' zei ik snel, ze rende weg, ik zag haar nog naar haar geheime gang lopen, nu ze veilig was, had ik nog één Raptor neer te halen, maar dat zou moeten lukken zonder geweer, want de kogels waren op. Ik werd teruggedrongen, richting de watervallen. Mijn boog stond strak gespannen, maar ik zag amper, als ik geen klap op mijn hoofd gehad zou hebben, zou het vast een stuk beter gegaan zijn, op hoop van zege...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik vertrek deze nacht op reis en kom pas de 13de terug :)
    Het is maar zodat jullie het weten *O*


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.