• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7
    - Proprius --> Seth Nino Parker - 20

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30

    - HurtedHeart --> Jake Jason Diame - 22




    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic
    Speeltopic 1

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    [ bericht aangepast op 19 maart 2012 - 17:35 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Peyton

    "Wees gerust, jongens! Ik weet wel waar we heen moeten. Kom op. We moeten rennen. Nu!"
    Ik rol lachend met mijn ogen als Seyenna en Mallory het ook daadwerkelijk beginnen te rennen. Net wanneer Seyenna achterom kijkt wil ik haar waarschuwen, maar het is te laat, ze loopt April knal omver. Ik been snel bij terwijl Seyenna haar overeind helpt.
    "Pijn gedaan?" vraag ik zacht aan April.
    Ik zou haar toch in de bar ontmoeten? Waarom is ze dan hier?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    Ik glimlach als ik ze weer zie. Dan zie ik een meisje dat ik niet ken.
    Ze staat met een pijl en boog in het bos. Ik frons en kijk naar haar. 'Gaat het?' Vraag ik als de meisjes weer recht staan.

    [Waar en bij wie kan Abby inspringen? (:]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aprilynne Stone

    Ik wijs met bevende handen naar de raptor die voor me op de grond ligt. Ik herken Payten amper door de zwarte vlekken die weer voor mijn zicht schuiven. Ik zag er vast vreselijk uit na die klappen, ik zat onder bloed, deels het mijne, en dat deel werd groter door de hoofdwonde, die de slechte eigenschap had om altijd meer te gaan bloeden dan andere verwondingen. Daarnaast had ik ook een blauw oog, met dank aan een sixer....
    'Het gaat wel, denk ik, of niet. Licht uit,' is het laatste dat ik nog kon zeggen voor het bewustzijn me ontglipte. Ik miste het moment dat ik op grond viel...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [Ik vertrek vanavond op vakantie, ik ben woensdag terug, maar ik weet niet zeker of ik internet zal hebben, waarschijnlijk niet.
    CrumbCake->Cresseyde]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [PEYTON!]

    Peyton

    Als ik eerlijk moet zijn, ziet April er vreselijk uit. Ik volg de richting waarin ze wijst en zie een dino liggen.
    "Het gaat wel, denk ik, of niet. Licht uit," mompelt ze. Ik kijk net op tijd op om haar onderuit te zien gaan en weet haar nog op te vangen. Het laatste dat ze nu kan gebruiken is nog een klap op haar hoofd.
    Voorzichtig ga ik met haar zitten, ik schud zachtjes aan haar schouders.
    "April?" Ik herhaal het een paar keer in de hoop dat ze er wakker door zal worden.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Aprilynne Stone

    'Auw,' mompelde ik, het licht kwam terug in mijn hoofd en ik keek recht in Peytons gezicht.
    'Sorry dat ik niet kon komen, maar ik betrapte een zesjarige met een dino die hechtingen en eten nodig had, maar toen ze dat wou zoeken kwam ze in handen van sixers terecht. Eén daarvan vond het nodig om in mijn gezicht te slaan met het resultaat dat je vast wel ziet. Toen kwamen die Raptors en vluchtten ze een bunker in en één was gewond en ik heb zijn leven denk ik gered, maar toen moesten we daar weg. Teddy en Amy-Lee konden weg, maar toen moest ik met een kind op mijn rug en een meute kwade dino's achter me aan terug naar de poorten geraken en ik ben zo vreselijk duizelig en mijn hoofd doet pijn en ik mag eigenlijk niet buiten de hekken, wat gaan ze met me doen? Me verbannen? Ik zou doodgaan!' Ik begon hysterisch te worden en te hyperventileren. De hoofdpijn hielp niet echt bij het kalmeren.
    'En toen wist ik dat neer te halen zonder kogels, maar je begrijpt dat ik het een beetje druk had om op tijd te kunnen zijn.'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Seyenna Mayfield.

    'Hé!' Ik knielde geschrokken naast April neer die een paar tellen 'out' was geweest. Onmiddellijk trok ik een bezorgd gezicht en was de zorgeloze vrolijkheid van zonet verdwenen.
    'Kom op, we moeten haar naar het water tillen. Dan kan ik haar wonden schoonmaken.'
    Ik mocht dan wel geen verpleegster zijn, met mijn werk had ik geleerd om om te gaan met stressituaties en om kleine handelingen uit te voeren die mensen zouden kunnen redden.
    Ik tilde haar zwakke lichaam op. Ze was verrassend licht. Een paar meter verderop legde ik haar naast het water neer en begon met bloed van haar af te halen, met het glasheldere water van de beek.
    'Wie wil mij even helpen?'

    Seth

    Seyenna behandeld April haar wonden. Ik was dan wel soldaat maar over EHBO wist ik werkelijk niets. Een pleister plakken was ongeveer mijn limiet. Ik kijk Peyton aan. 'Weet jij hoe we ze verder kunnen helpen?' Ik stotterde een beetje. Zijn ogen waren betoverend en zorgde ervoor dat ik me niet goed kon concentreren. In gedachten geef ik mezelf een preek voor deze woorden. Ik was geen homo en ik was geen bi. Ik was hetro! 100% hetro.

    Peyton

    Zodra April bijkomt begint ze meteen een uitleg te ratelen waarom ze niet in de bar was.
    "En toen wist ik dat neer te halen zonder kogels, maar je begrijpt dat ik het een beetje druk had om op tijd te kunnen zijn," concludeert ze. Ik trek gespeeld niet onder de indruk een wenkbrauw op.
    "Joh, flauw excuus," grap ik. "Had gewoon afgezegd."
    Ik knipoog even om te laten weten dat ik het niet meen. Ik was sowieso niet kwaad op haar, daarvoor ken ik haar niet goed genoeg. Noem het passief van me, maar door de tijd heb ik geleerd me niet druk te maken om mensen die me niet na staan. Nu kun je wel zeggen dat ik er daarnet een andere mening leek over te hebben, maar ik voelde me gewoon vernederd. Ik kan het niet echt uitleggen, maar dat April niet was komen opdagen had ik niet erg gevonden. Terwijl ik in gedachten verzonken ben, merk ik niet eens dat Seyenna April van me heeft overgenomen. Niet nadenkend volg ik hen gewoon tot ik water hoor. Zijn we al bij de waterval? Ik kijk op en mijn blik kruist die van Seth.
    "Weet jij hoe we ze verder kunnen helpen?" vraagt hij stotterend. Ik kijk hem met nieuwsgierige ogen aan terwijl ik zonder mijn blik te lossen mijn -propere- zakdoek uit mijn broekzak haal en die aan Seyenna geef. Ze zou er vast wel iets mee kunnen. Waarom stotterde Seth?
    "Ik ben architect," lach ik. "Meer dan dat kan ik niet."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    Ik knik begrijpend. "Meer dan dat kan ik niet." ik kijk hem aan. Architect dus. 'Ik ben soldaat, vaker lig ik in April d'r plaats dan die van Seyenna.' Lach ik wrang en kijk hoe Seyenna April verzorgt. 'Woon je al lang hier of ook pas net?' Ik kon het niet laten. Ik wilde meer over hem weten.

    [Wat heb ik gemist? Het internet was afgesloten, daar waar ik zat. D:]


    Your make-up is terrible

    [Volgens mij niet heel erg veel?]

    [April is flauw gevallen, Peyton heeft haar opgevangen, April is als een gek excuses beginnen maken. Seyenna heeft haar naar een beekje gedragen om haar wonden schoon te maken en Peyton en Seth zijn gewoon gevolgd ^^]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Peyton

    "Ik ben soldaat, vaker lig ik in April d'r plaats dan die van Seyenna. Woon je al lang hier of ook pas net?"
    Ik onderdruk een lachje om die eerste zin, gezien April net in mijn armen lag. Ik wil een opmerking maken over het feit dat ik hem daar nog niet weten liggen heb, maar besluit gewoon mijn mond te houden gezien ik niet weet hoe hij geaard is. Op zijn vraag kan ik echter wel antwoorden en gezien dit gesprek eindelijk een richting uitgaat waarin ik niet door de grond hoef te zakken van schaamte doe ik dat ook.
    "Ik ben met de vierde pelgrimstocht meegekomen," zeg ik rustig. Ik glimlach zachtjes. "En jij?"


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.