• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7
    - Proprius --> Seth Nino Parker - 20

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30

    - HurtedHeart --> Jake Jason Diame - 22




    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic
    Speeltopic 1

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    [ bericht aangepast op 19 maart 2012 - 17:35 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Seth

    'Dino's! Rennen, vleeseters!' Ik vloek in mezelf en ren dan met Mallory
    achter de andere drie aan. Wat een goed begin van deze avond. Ik was van
    binnen erg blij dat Peyton en ik met ze mee gegaan zijn. Ik sleur Mallory
    met me mee en al snel rennen we naast Peyton, April en Seyenna.

    [ bericht aangepast op 3 april 2012 - 19:11 ]

    Aprilynne Mason

    'Zeg alsjeblieft dat het niet ver meer is,' zei ik hijgend, ik was dan wel als onkruid, ik verging nooit, maar dit leek toch wel voorbestemd om mij dood te krijgen. Mijn hoofd duizelde een beetje, maar ik bleef doorgaan, ik mocht de rest niet ophouden...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Aurélie Rye Beate

    Ik hoor April roepen, maar ik ren al hard weg. Half de verkeerde kant op want Seth trekt me de goede kant op, zodat we al snel naast Peyton, April en Seyenna rennen. Wat een geluk heb ik soms toch ook. Ik verlies bijna mijn schoen maar weet hem nog net aan te houden.


    Your make-up is terrible

    Peyton

    Ik schrik even van Mallory's reactie. Ze lijkt het zelf ook te beseffen en excuseert zich om me vervolgens weer iets toe te sissen. Ik schud, een beetje van mijn melk af, mijn hoofd. Ik volg het gesprek niet echt. Mijn gedachten dwalen af naar enkele minuten geleden, toen Seth in mijn oor fluisterde. Waarom vond ik het zo leuk? Ik krijg opnieuw kippenvel bij de gedachte aan zijn warme adem. Ik schrik me dan ook rot als Mallory plots gillend van tussen de struiken springt. Met grote ogen sta ik haar aan te kijken tot ik plots merk waarom ze zo verschrikkelijk schreeuwt. Voor ik kan reageren hoor ik een stem, ik weet niet precies van wie, roepen dat we moeten rennen. Iemand neemt mijn pols vast en sleurt me mee. Als ik naast me kijk zie ik dat het April is. Aan de andere kant zie ik Seyenna rennen. Verwilderd kijk ik even om en al snel kan ik mezelf gerust stellen als ik zie dat Seth en Mallory volgen. Waar ik me nu echter zorgen om begin te maken is dat April er nogal vermoeid uitziet. Ik til haar op en sla haar over mijn schouder. Zoveel weegt ze gelukkig niet dus ik kan gewoon mijn tempo aanhouden. Wanneer we bij de waterval aankomen zie ik maar één optie, in het water springen. Bij mijn weten kunnen die kleine dino's niet zwemmen, al is het maar een gok met hoop op goed geluk.
    "Haal adem," waarschuw ik April nog.
    Dan neem ik een sprong, zo ver mogelijk het water in.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    Ik hou Mallory haar hand stevig vast en kijk toe hoe Peyton, April en Seyenna nog voor ons in het water springen. 'Kom!' Ik trek haar mee en haal nog vlug adem voor we in het water belanden. Het water is koud, veel kouder dan ik gedacht had. Ik zwem naar boven en laat boven Mallory haar hand pas los. Ik snak naar adem en strijk mijn haar uit mijn gezicht. Trappelend probeer ik niet weer naar beneden te zakken. 'Is iedereen oke?' Vraag ik trillerig van de schrik en kijk iedereen apart een keertje aan. Damn Peyton met nat haar. Sexy.

    Mallory Tracy

    Seth houd mijn hand stevig vast als we in het water springen. Gelukkig maar, want ik vind het dood eng. Ik hap naar adem en beland dan met een klap erin, iets wat de lucht alsnog uit mijn longen duwt. Ik zoek wanhopig naar de goede kant en trap met mijn benen. Maar Seth heeft mijn hand nog vast en trekt me de goede richting in. Happend naar lucht kom ik boven. De frisse lucht voelt pijnlijk aan aan mijn keel. "Is iedereen oke?" hoor ik Seth vragen. "Ja, bedankt." glimlach ik naar hem.


    Your make-up is terrible

    Aprilynne Stone

    Ik protesteer hard terwijl Peyton me gewoon over zijn schouder sleurde. Ik was 17! Ik was geen kind meer, ik was bijna 1 meter 60, hoor... Oké, dat klonk niet in mijn voordeel...
    Het ijskoude water maakt me meteen wakker, ik wrikte me los en bekeek wat er om me heen gebeurde.
    Dat ik dat nog niet gemerkt had, ik was wel heer erg verward geweest dat ik dat niet gezien had, ik zag altijd alles.
    Ik probeerde de jongens een beetje apart te krijgen, maar het koude water bezorgde me rillingen en mijn benen beefden nog meer, als ik een longontsteking opliep, zou ik compleet doordraaien...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Peyton

    Ik ga even kopje onder maar weet al snel weer de oppervlakte te vinden. Ik schud mijn natte haren uit de weg en begin koppen te tellen.
    "Is iedereen oké?" vraagt Seth.
    Ik huiver even als zijn blik bij mij blijft hangen en ik weet niet of dat door het koude water komt. Ik merk dat ook April naast me rilt als een riet en ga met mijn handen over haar armen om haar op te warmen terwijl ik met mijn benen blijf trappelen.
    "Nou, jullie hebben me in het water gekregen. Tevreden?" grinnik ik.
    Ik kijk even naar Seyenna en Mallory.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    Ondanks alles weet Peyton me aan het lachen te maken. "Nou, jullie hebben me in het water gekregen. Tevreden?" Ik grijns naar hem en spetter wat water naar hem. 'Een echte man is niet bang voor water.' Grap ik en haal nog maals mijn handen door mijn haar zodat het niet helemaal voor mijn gezicht blijft hangen. Ik glimlach nog eens naar Peyton en word dan serieus. 'Goed.. Hoe komen we hier zo snel mogelijk weg?'

    Aprilynne Stone

    Ik duwde Peyton van me af, no way dat hij zo ging reageren...
    'Zie ik er oké uit?' vroeg ik Seth cynisch, de zakdoek lag van mijn hoofd, mijn haar viel in dikke slierten langs mijn gezicht en plakte in de wonde, die volgens mijn ervaring momenteel een gapende snede zou moeten zijn, waar wel geen bloed meer uitstroomde, yeey.
    Ik streek me haar weg, maar kreunde daarbij pijnlijk, ik smoorde hem door op mijn lip te bijten.
    'Denken jullie dat Mallory's vriendjes nog op ons wachten, of kunnen we veilig het water uit?'
    Daarna moest ik eens praten met bepaalde personen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mallory Tracy

    Ik werp April een boze blik toe en begin naar de rotsen te zwemmen. Ik klim erop en ga op mijn hurken zitten, terwijl ik raspend in en uit adem. Verrotte longen ook. "Hier, deze kant." zeg ik terwijl ik naar de zwemmende mensen kijk. Ik negeerde het gesprek tussen Peyton en Seth gewoon.


    Your make-up is terrible

    Peyton

    Ik moet even lachen wanneer Seth water naar me toe spat.
    "Een echte man is niet bang voor water."
    Ik wil net antwoorden wanneer ik mijn bloed voel borrelen om wat April zegt.
    "Zie ik er oké uit? Denken jullie dat Mallory's vriendjes nog op ons wachten, of kunnen we veilig het water uit?"
    Ik weet niet waarom het me zo van streek maakt, maar dat doet het wel.
    "Volgende keer laat ik je wel flauw vallen zodat die beesten je kunnen opvreten!" bijt ik April toe. "Sorry dat Madame haar kapsel naar de vaantjes is. Ik zag geen andere uitweg."
    Ik zwem naar de oever en hijs mezelf uit het water. Terwijl ik woedend weg wandel trek ik mijn hemd uit om het vervolgens uit te wringen. Wie denkt ze wel dat ze is? Iedereen heeft zo zijn best gedaan haar te helpen, gaat ze lopen snauwen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Seth

    "Sorry dat Madame haar kapsel naar de vaantjes is. Ik zag geen andere uitweg." Bijt Peyton April toe. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hem wel begrijp. 'Kom we gaan aan land ik ga even met Peyton praten en dan zien we wel wat we dan gaan doen.' Aan land volg ik met druipende Peyton en leg een hand op zijn schouder. 'Gaat het wel?' Ik draai hem naar me om. We staan op een paar meter van de rest vandaan maar wel zover genoeg dat ze ons niet kunnen horen. Damn hij zag er zelfs shirtless goed uit.

    Aprilynne Stone

    'Doe niet zo tegen me, oké? Ik heb een zware dag gehad, je weet toch dat ik niet kwaad ben op één van jullie, dat weten jullie toch? Ik heb verdomme hoofdpijn door een sixer met een gigantisch geweer, ik vraag niets anders dan een klein beetje begrip. Wat is het zwaarste dat jij gedaan hebt voor je mij tegen kwam, ik was bezig met het neerknallen van een raptor met pijl en boog, jij wou gezellig zwemmen!' beet ik hem toe. Mijn hand ging naar mijn hoofd, dat leek te ontploffen. Ik stopte met zwemmen en ging zo liggen dat ik gedeeltelijk op het water bleef drijven. Als ze me beu waren, bleef ik hier wel, ik lag nu toch goed, ik had trouwens al vaker bewezen dat ik mezelf wel kon redden, beter dan mensen die een stuk ouder waren dan ik...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Aurélie Rye Beate

    Peyton en Seth zijn ondertussen op een ander stuk al uit het water gekomen en ik help Seyenna eruit. Eventjes kijk ik met een blik vol medelijden richting April. "Kom je er niet uit?" vraag ik, nadat ik haar tirade richting Peyton heb aangehoord. Ik voel me een beetje schuldig omdat wij Peyton en Seth hierin hebben meegesleurd.


    Your make-up is terrible