• In het prachtige Franse stadje Vallierons, gelegen in het zonnige zuiden, staat een oud erfgoed dat sinds enkele jaren is omgetoverd in een luxehotel. Een klas vertrekt op studiereis en heeft genoeg geld in kunnen zamelen om in dit befaamde hotel te kunnen logeren. Ze zijn opgetogen omdat ze al gehoord hebben over de gezellige lobby, ruime kamers, het heerlijke eten en het binnenzwembad. Maar het huis heeft één geheim dat angstvallig voor de buitenwereld verzwegen wordt. De anderen.


    Jongeren (16-18 jaar)
    - Belle Dominique Verviers | Rajah
    - Luna Eva Licard | MisPattinson
    - Pandora Mitchell | thePineapple
    - Ailean Vanessa Spikes | Proprius
    - Jip Vájen Lamora | xMirrorMan
    - Damon Peter Darling | Roane
    - Matthew "Matt" Alex Darling | Narissa
    - Thomas "Tom" Chris Jones xYoung
    - Jason "Jae" Blake | Talisman
    - Aiden McRown | JaiRy

    Geesten
    - Annelore Grave Boston | xMirrorMan
    - Felicia Molyneux | Appelstroop
    - Diana Mynthe Rizzoli | DevilWings
    - Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams | Sweetest
    -
    Geen vrouwelijke geesten meer!

    Zieners(graag een jongen en meisje)
    - Ailean Vanessa Spikes | Proprius
    - Damon & Matt Darling | Roane & Narissa de gave wisselt tussen beiden, ze zien de geesten nooit op hetzelfde moment.

    Leerkrachten
    - Carlos Francis Isles | DevilWings
    - Josephine Spijkers | Appelstroop


    Regels
    - Je mag twee rollen
    - Ik wil geen oneliners of drieregelposts. Doe je best om minstens vijf regels te schrijven, anders gaat het veel te snel en kan niemand bijhouden.
    - Probeer met elk personage contact te zoeken in de mate van mogelijkheid.
    - Probeer jongens en meisjes evenredig te houden.
    - Relaties en 16+ zijn toegestaan, zolang het binnen de perken blijft.
    - Als je uit karakter gaat (OOC) gebruik dan [] voor en na je zin om dit aan te geven, zo blijft het overzichtelijk.
    Uitleg bij rollen:
    - Enkel zieners kunnen geesten zien en ermee communiceren. Dit gebeurt in het begin van het verhaal nog niet.
    - Leerlingen/ leerkrachten en geesten zijn zich niet bewust van elkaars aanwezigheid tenzij er in de ruimte iets gebeurt (bv, stoel die uit het niets verschuift). Ze kunnen elkaar niet zien.
    - Geesten zien elkaar wel, maar beschouwen elkaar als indringers. Voor hen is het hotel nog steeds hún huis.




    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 13:49 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Thomas "Tom".

    "Neemt u plaats," Zegt ze op dezelfde toon terug en grinnikt even. Misschien is er iets met mij? "Heb je de slaapkamers al gezien?" Vraag ik aan haar, maar bedoelt het meer als een opmerking. Mijn eigen antwoord voeg ik er snel aan toe. "Ik vind ze echt te gek, het is hier ongelofelijk chique!" Zeg ik opgewekt en laat mijn blik door de zaal glijden. Dan vallen mijn ogen op een briefje dat op tafel ligt. 'Schema Dag 1' Staat erboven. Een planning voor morgen. Veel vrije tijd, een boswandeling, naar een museum en 's avonds een film kijken. Oké, gaaf.

    Jip

    "Heb je de slaapkamers al gezien?" Vraagt hij, "Ik vind ze echt te gek, het is hier ongelofelijk chique!" Zegt hij er opgewekt achteraan, waarna hij zijn blik even door de zaal laat glijden. "Klopt, ze zijn inderdaad te gek" Antwoord ik met een bescheiden glimlach.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    [@ Elise, gaan wij nog verder?]

    Rajah schreef:
    Belle

    Ik schrik op als ik Damon hoor hoesten. Bezorgt kijk ik hem aan. Zijn ogen beginnen te tranen.
    "Stik voorzichtig," zeg ik stilletjes. "Gaat het weer?"
    Ik schuif hem een glas water toe terwijl ik zelf een slok neem van mijn rode wijn.
    "Hier, spoel alles maar wel," knipoog ik.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Damon

    "Stik voorzichtig," Hoor ik Belle zeggen. "Gaat het weer?"
    Ik schud mijn hoofd terwijl ze me een glas water toeschuift.
    "Hier, spoel alles maar wel."
    Ik probeer eerst normaal adem te halen en wanneer dat lukt zet ik het glas aan mijn lippen en nip er voorzichtig van. Niet omdat ik het nodig heb, maar om even te bekomen.
    "Dank je," zeg ik hees tegen Belle. Ik glimlach lief naar haar.
    Mijn ogen speuren de tafel af, op zoek naar Matt. Hij is de enige die me vast zal geloven.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Belle

    Voorzichtig nipt hij aan mijn glas.
    "Dank je," klinkt zijn hese stem en hij glimlacht lief.
    Ik voel weer blosjes op mijn wangen komen en kijk weg. Zachtjes bijt ik op mijn lip en neem nog een slok van mijn wijn. Het begint me tegen te staan.
    "Waarom verslikte je, je?" vraag ik voorzichtig.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Luna
    Ik kijk een beetje rond. Iedereen wad mey mekaar aan het kletsen.
    Mijn lege bord schoof. Aan de kant. Ik nameen slok van mijn water.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Damon

    "Waarom verslikte je je?" vraagt Belle nadat ze nog een slokje van haar wijn genomen heeft. Ik denk snel na.
    "Ik denk dat er een stukje bot in mijn vlees zat ofzo, het was in elk geval iets hards," zeg ik dan. "Maar het is weg."
    Ik neem nog een paar slokken water. Dan kijk ik naar de lege slakkenhuisjes op Belle's bord.
    "Zijn die lekker?" vraag ik. "Ik heb ze nog nooit gegeten."
    Het idee om een dode slak in mijn mond te stoppen heb ik nooit aantrekkelijk gevonden, hoewel ik wel benieuwd ben naar de smaak.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Belle

    "Ik denk dat er een stukje bot in mijn vlees zat ofzo, het was in elk geval iets hards. Maar het is weg."
    Ik knik en begin weer een slak te vermoorden.
    "Zijn die lekker?" vraag Damon. "Ik heb ze nog nooit gegeten."
    Lachend kijk ik hem aan.
    "Ze smaken nogal typisch maar wel erg lekker," grinnik ik en ik geef mijn vork met een slak eraan aan hem. "Probeer maar."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Thomas "Tom".

    "Klopt, ze zijn inderdaad te gek," Ze glimlacht even bescheiden. "En, heb je het een beetje naar je zin?" Vraag ik om het gesprek op gang te houden. Normaal op school zou ik niet met Jip praten, hoewel ze me wel een vriendelijk meisje lijkt.

    Josephine

    Zwijgend eet ik mijn eten op, ik zou nog wel meer willen maar ik moest aan de lijn denken natuurlijk.
    Naast me schrokt meneer Isles al zijn eten op.
    Vreetzak denk ik terwijl ik moet lachen om de rare eet gluiden die hij maakt.
    Ik bekijk verveeld mijn lange nagels en wacht tot de anderen klaar zijn.
    Ik heb mijn koffer nog niet uitgepakt en ik verlang naar een warm bad met veel schuim.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Damon

    "Ze smaken nogal typisch maar wel erg lekker. Probeer maar," zegt ze terwijl ze me haar vork in handen stopt. Ik trek even mijn neus op maar besluit het dan toch eens te proberen. Zodra ik het ding tussen mijn tanden voel trek ik een zuur gezicht. Zo snel mogelijk kauw ik het weg en spoel het door met wat water.
    "Mag ik dat bot van daarnet nog een keer?" druk ik mijn ongenoegen uit.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Luna
    "mevrouw mag je ook iets doen voor het ontbijt??": ik kijk even anar haar.
    met een schuin oog kijk ik naar meneer Isles die allles naar binnen propt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    [ik ben een klein halfuurtje online daarna ga ik weer verder naar jazz]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Belle

    Hij kijkt vies naar de slak maar stopt hem dan toch in zijn mond. Zijn gezicht trekt vreemd weg als hij op het glibberige beestje kauwt. Lachend schud ik mijn hoofd en neem mijn vork weer over.
    "Mag ik dat bot van daarnet nog een keer?"
    Ik leg mijn mes en vork netjes op mijn bord en kijk hem hoofdschudden aan.
    "Het is hem niet hè," grinnik ik terwijl ik aan stokboordje knabbel.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Jip.

    "En, heb je het een beetje naar je zin?" Vraagt hij. Ik haal even nonchalant mijn schouders op en kijk hem dan vanonder mijn wimpers aan. "Een beetje, jij?" Antwoord ik, waarna ik de vraag terug stel. Thomas lijkt me wel een aardige jongen. Iemand waarmee ik eerlijk gezegd nog niet zo veel mee heb gepraat. Nou ja, ik praat nooit veel met jongens.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'