• topic 2

Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier 'waar speelt het zich af'. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen dire mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

En dat is het nog altijd. De drie voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^

Rollentopic: Hier.

De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten

Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

De personages:
    Nauwe verwanten heer.[/u]
    - Maitresse - Ameline Rose Ermengard - 18 - nichtje.
    - LovingStyles - Celine Florance Beaugarde - 16 - nichtje.

- ForeverZaynx - Jeremy Fenix Tozay - 20 - zoon.
    - Roosevelt - Oliver John Tozay - 24 - zoon.

Trainers & Trainsters.
    - HurtedHeart - Jade "Meloise" Feme - 22
    - Sioux - Dante Florian Lunix - 26
    - vluuv - Miro Valenta - 28

De Drie uitverkorenen.
    - Endure - Esmée Fox - 21
    - Chinos - Aphrodia Catrice Hores - 20

- Spyclon - Ivar Chesule - 19

Personeel de heer.
    - Sid - Philip ‘Pip’ Lamora - 20 - Stalknecht.
    - Roosevelt - Camilla Victoria - 19 - Dierenverzorgster
    - LovingStyles - Anna Hildegaris - 19 - kamermeisje
    - Cartwright - Elena Addison - 17

Magiër.
    - Vluuv - Larina Almeida - 21 - protegé magiër

Gewone arbeiders & dorpelingen
    - ForeverZaynx -Florence Daphne Johnsen - 21 - dochter kleermaker
    - Endure - Eleanor Pantheras - 17 - dochter kroegbaas.
    - Spyclon - Jarred di Angelo - 18 - neefje v. boer

Bloesemvrouwen.
    - Material - Odette Flore Ledivar - 18

[ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 18:45 ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Sky
    Ik grom als hij wegrent. Ik beuk die andere jongens opzei en spreid mijn vleugels uiteen. Ik ben veel sneller als dat luttele mensje. Ik hij rent nog steeds over het gras heen en ik haal zelfs bepaalde andere dieren in. Als ik boven hem ben maak ik een duikvlucht als een echt havik en pak ik zijn schouders pijnloos met mijn klauwen vast. Ik kras hard als ik voel spartelen onder me. Ik kijk nog steeds onder me en zie nu dat een feniks het grasveld in brand zet. Hij kon het ook zien sleurt leven rennen anders was hij naar het vuur toe gerent. Als opeens een grote zwarte draak uit de bossen komt schrik ik op. Hij hield van mensenvlees. Mensen kwamen niet levens uit die bossen als ze hem hadden gezien. Hij steeg meteen op en kwam achter me aan. Ik kraste hard naar hem. Ik gooide de jongen weg en maakte een duikvlucht zodat hij boven me kwam. Ik ving hem af en vloog verder. Hij had echt geluk dat ik vergevend gezind was. Ik besloot sneller te gaan om de grote zwarte draak af te schudden.

I'm finally back, Finally after a Year break

Diapal schreef:
    (...)
    [Er is maar één gespeelde bandiet, maar dat is goed. Waar is ze? De bandieten gaan nu naar de stallen.]

[Ze is nu nog in het kasteel maar dadelijk gaat ze met haar paard rijden...Ze heeft wel een dolk bij zich ter verdediging]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

[Endure: Nee, dat kon ik niet vinden.
    Hurtedheart: Eigenlijk is er helemaal geen bos in de buurt van de molen, maar goed.. En een grasveld in brand zetten gaat heel moeilijk, dus daar ga ik niet op in.]

Zendé

Achter me hoor ik nog een grom. Ik ben bijna bij het hek dat het grasveld van de akkers scheid, als ik plotseling bij mijn schouders word gegrepen. Het doet geen pijn, maar het voelt niet prettig aan. Ik word de lucht ingetrokken en begin woest te spartelen. Wat moet dat beest van me?
    Het krijst hard en denk dat ik een oorbeschadiging heb opgelopen.
    Ik kan niet achter me kijken maar ik voel dat het wezen opeens sneller vliegt. Dan krast het hard en laat me los. We zitten inmiddels op... dertig meter hoogte? Ik denk dan ook dat ik er geweest ben, als het dier opeens weer onder me verschijnt. Met een pijnlijke klap kom ik neer. Mijn achterwerk heeft het zwaar te verduren. Nu zit ik op de rug van het beest, en ze gaat steeds sneller.

Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

Maitresse schreef:
    (...)
    [Ze is nu nog in het kasteel maar dadelijk gaat ze met haar paard rijden...Ze heeft wel een dolk bij zich ter verdediging]

[Oké. Nou, Zendé is dus blijkbaar door een hypogrief opgepakt en zweeft nu door de lucht.. :8]

[It's magic haha :) Maar even een algemene vraag...wanneer mogen de mensen van adel weg uit het kasteel? Want ik zit bijna zonder inspiratie]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

Jeremy Fenix. - Zoon heer.

Ik word uit mijn gedachte getrokken, door een zucht van Celine. "Jeremy," Begint ze, als ze zich naar me toe heeft gericht "heb je zin om na het eten een stukje te gaan paardrijden?" Vraagt ze, terwijl ze me met een lieve glimlach naar me kijkt. "Als ik tijd heb en niets meer hoef te regelen, zou ik met plezier een stukje willen rijden" Beantwoord ik haar vraag beleefd en glimlach even, waarna ik rondkijk en naar de donker rode gordijnen kijk, die met een zijde draad zijn vastgemaakt, waardoor de zonnestralen naar binnen schijnen. Als ik naar buiten kijk en mezelf op de vage plekken buiten concentreer, verschijnen er een paar houten huisjes, waar mensen langs lopen. Waarschijnlijk begint de markt zo, want ik zie al een aantal mensen die wat spullen naar buiten halen. Ik denk weer even na, over wat Celine net aan me vroeg. Misschien willen er wel meer mee een stukje rijden. Hoe meer hoe beter toch? En eigenlijk heb ik er wel zin in om weer eens een ritje met Shane te maken. De wind door je haren en de luide hoefijzers die op de grond tikken. Even verdwijn ik in mijn gedachte en zie ik voor me, hoe Shane en ik over een paadje galopperen. Wanneer ik uit mijn gedachte kom, is mijn leren armband het eerste wat in mijn zicht komt. Even breng ik mijn hand ernaartoe en voel even aan de leren stof. Wie weet hoe lang ik dat ding al heb? Ik weet het zelf niet eens meer. Het enige wat ik nog weet is dat ik hem als klein jongetje al heb. Ik liep met mijn moeder, en wat lijfwachten, over de markt. We werden hartelijk verwelkomt, waarna we naar een sieraden winkeltje gingen. Terwijl mijn moeder een ketting aan het uitzoeken was, keek ik op de toonbank, waar een leren armbandje lag. Het armbandje dat ik nu nog steeds draag. Op de een of andere manier is het gewoon speciaal. En in al die jaren ben ik er nog steeds niet achter waarom.

'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

[Sorry ik had haar berichtje niet gelezen. Ik laat zende optijd vrij xD]
    Sky
    Hij kwam hard op zijn achterwerk neer. Net goed. Toen ik warmte achter me voelde ging ik recht omhoog. Vuur had ons op een haar gemist. Ik zweefde nu in de lucht. De gigantische zwarte draak onder me. Ik hield mijn vleugels even bij de jongen zijn oren om mijn krijs een beetje te dempen. Ik krijste oorverdovend hard waardoor de draak brulde. Ik ging recht op hem af miste mijn mond en zette een van mijn klauwen in zijn ogen. Hard gerul van pijn hoorde je nu achter me. Hij paté telkens net mis naar me en spuwde telkens vuur. Nu was ik het zat. Ik vloog op het grote beest af en krabte hem helemaal open. Nadat hij genoeg pijn van me geleden had droop hij dacht ik af.

I'm finally back, Finally after a Year break

Ivar

Ik kijk en zucht een beetje opgelucht, 'Dankuwel Vrouwe,' antwoord ik ajade. Het was wel raar om iemand die nauwelijks ouder was Vrouwe te noemen maar het moest nou maar eenmaal. Ik twijfel even maar beslit het toch te doen, 'Wanneer wilt U met de training beginnen? Zometeen al of later vandaag?' ik hoopte eigenlijk zo al, ik had toch niks anders te doen hier.'Sorry als ik te opdringerig ben,' voeg ik er nog op een schuldige toon aan toe. Ik wilde absoluut niet verkeerd of arrogant over komen, al helemaal niet op de allereerste trainingsdag.

I only miss you when I'm breathing

Zendé

Achter me voel ik opeens iets heets. Als ik omkijk gaat er een grote vlam langs mijn gezicht. Dan zie ik pas de reusachtige draak achter ons. Ik verstijf, en plotseling bedekt de grote vogel mijn gehele hoofd met zijn vuile vleugels. Vervolgens krijst hij verschrikkelijk hard, en zelfs met die veren op mijn kop dringt het geluid mijn oren binnen.
    Dan draait hij zich om naar de draak en gaat het gevecht aan. Onder me zie ik een kar met hooi, en ik aarzel geen seconde.
    Even later vlieg ik naar beneden, mijn armen weid gespreid. In de lucht probeer ik me op mijn rug te draaien, maar dat gaat heel erg moeilijk. Dus kom ik hard op mijn zij neer in de wagen. Ondanks dat het zachte hooi de klap voor een groot deel opvangt, doet het toch wel pijn.
    Kreunend krabbel ik overeind. Ik werp een blik naar boven en zie dat het gevleugelde beest met de draak aan het vechten is. Vervolgens kijk ik naar voren, omdat de wagen is gestopt met rijden. De bestuurder stapt uit en kijkt me boos aan.

Dudes, jullie gaan weer korter, houd er alsjeblieft beetje rekening mee [:
    Ik dacht eerst, laat maar gaan, maar jullie schrijven steeds vaker korter.
    Ik was al mild voor jullie toen ik zei 10 topicrgels, trust me. ;p

OLol, nu niet allemaal gaan vragen, het was meer een herinnering ;p

[ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 18:43 ]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Endure schreef:
    Dudes, jullie gaan weer korter, houd er alsjeblieft beetje rekening mee [:
    Ik dacht eerst, laat maar gaan, maar jullie schrijven steeds vaker korter.
    Ik was al mild voor jullie toen ik zei 10 topicrgels, trust me. ;p

[Vind je Zendé kort schrijven? Voor mijn doen zijn ze redelijk lang.]

Okidokie x'D.

[ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 18:51 ]

'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

Celine Florance Beaugarde~Nichtje van de heer
    'Als ik tijd heb en niets meer hoef te regelen, zou ik met plezier een stukje willen rijden,' antwoordt Jeremy beleefd waarna hij even glimlacht en rondkijkt. Ik kijk nog even naar hem waarna ik mijn blik de kamer rond laat gaan. Als ik Oliver zie frons ik even. Het is een beetje raar om hem als leidinggevende te zien. Dat past meer bij Jeremy. En ik heb ook het vermoeden dat Jeremy liever de volgende heer wordt dan Oliver. Ergens vraag ik mij af wie Oliver's vrouw zou worden. Waarschijnlijk een meisje van adel. Ik hoop in elk geval voor haar dat Oliver dan wat vrolijker is. Als hij elke dag zo chagrijnig en humeurig is wordt het hele hof daar somber van. Nu hangt er gelukkig meestal nog wel een redelijk vrolijke sfeer. Hopelijk veranderd dat niet te veel door de uitverkorenen. Dan richt ik mijn aandacht weer even op Jeremy. 'Misschien kunnen we nog een paar anderen vragen om mee te gaan,' stel ik voor terwijl ik een blonde lok achter mijn oor stop.

To the stars who listen — and the dreams that are answered

[Kan iemand zich bij mijn awesome bloesemmadame Odette melden? ^^]

Feel the fire, but do not succumb to it.

Odette Ledivar - Bloesemvrouw
    Ik rek mezelf langzaam uit, en werp dan nog slaapdronken een blik vanonder mijn wimpers. Een zweem van mijn eigen bloemige geur prikkelt mijn neus, en zorgt voor een automatische glimlach rond mijn lippen. Het kleine huis had er gisteren knus en warm uitgezien, maar nu ik er eenmaal mijn lot in heb vervult lijkt het ineens een stuk minder mooi. Het bruisende leven op straat was al vroeg aangewakkerd, en uiteindelijk verlaat ook ik het bed waar ik de afgelopen nacht in had doorgebracht om mezelf opnieuw onder de mensen te begeven. Voor ik het huis daadwerkelijk verlaat, fris ik mezelf eerst op en kam ik kortaf door mijn lokken. Mijn honingblonde lokken en anijsblauwe ogen zijn het enige waar mannen op letten. Niet erg voor mij, uiteraard. Geld is geld.
    Het is hetgeen waar ik goed in ben, net als een bakker die brood bakt. Alleen is mijn soort mensen een stuk minder gewaardeerd onder de mensen.
    Alhoewel ik hen dan wel moet vragen waar die eenzame bakkers hun plezier vandaan halen? Nee, Odette. Houd je gedachten in toom. Grinnik ik hoofdschuddend, om vervolgens zacht aan de arm van de nog slapende huisheer te schudden. De man was een smid, en niet erg lelijk betaamd. "Waar kan ik mijn geld vinden, edele man?" Lonkte mijn stem zoetjes. Als ik niet beleefd was, kreeg ik namelijk niets. De half slapende man verwees naar zijn ladekast waar ik mijn loon kon vinden. "Slaapwel." Glimlach ik hem toe, voor ik met diezelfde glimlach het huis verlaat.
    Enkele kinderen lopen aan de hand van hun moeder, of rennen rondjes tussen de mensen. Kindertijd. Wat miste ik die nu. Vroeger was ik jong en onschuldig, en nu? Ik glimlach scheef, en vervolg mijn weg richting de bakker. Het verse brood om mijn honger te stillen, om vervolgens mijn harp op te halen in het haremhuis. Ik wilde de hele dag spelen nu ik nog geen andere zorgen had.

[ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 19:37 ]

Feel the fire, but do not succumb to it.