• topic 2


    Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier 'waar speelt het zich af'. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen dire mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

    En dat is het nog altijd. De drie voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

    Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^


    Rollentopic: Hier.

    De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten

    Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

    De personages:
    Nauwe verwanten heer.[/u]
    - Maitresse - Ameline Rose Ermengard - 18 - nichtje.
    - LovingStyles - Celine Florance Beaugarde - 16 - nichtje.

    - ForeverZaynx - Jeremy Fenix Tozay - 20 - zoon.
    - Roosevelt - Oliver John Tozay - 24 - zoon.


    Trainers & Trainsters.
    - HurtedHeart - Jade "Meloise" Feme - 22
    - Sioux - Dante Florian Lunix - 26
    - vluuv - Miro Valenta - 28


    De Drie uitverkorenen.
    - Endure - Esmée Fox - 21
    - Chinos - Aphrodia Catrice Hores - 20

    - Spyclon - Ivar Chesule - 19


    Personeel de heer.
    - Sid - Philip ‘Pip’ Lamora - 20 - Stalknecht.
    - Roosevelt - Camilla Victoria - 19 - Dierenverzorgster
    - LovingStyles - Anna Hildegaris - 19 - kamermeisje
    - Cartwright - Elena Addison - 17


    Magiër.
    - Vluuv - Larina Almeida - 21 - protegé magiër

    Gewone arbeiders & dorpelingen
    - ForeverZaynx -Florence Daphne Johnsen - 21 - dochter kleermaker
    - Endure - Eleanor Pantheras - 17 - dochter kroegbaas.
    - Spyclon - Jarred di Angelo - 18 - neefje v. boer

    Bloesemvrouwen.
    - Material - Odette Flore Ledivar - 18

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 18:45 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mja nee, maar ze moeten echt niet opstandig gaan doen, of enorm geemancipeerd :')

    Ik ga trouwens eten, en ik weet niet wanneer ik terug ben :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Diapal schreef:
    [Endure, mogen er maar twee bandieten zijn? Dan wijzig ik het wel even, want dan is het geen bende.]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Hmm, dat wordt lastig met mijn personage.
    Ze komt uit Cravell, het trotste en arrogante volkje D:
    Maar zal het inderdaad binnen de lijntjes proberen te houden :'D

    @Diapal; Je kan toch verzinnen dat er anderen zijn? [; Gewoon niet bestaande personages die je af en toe in het verhaal gooit, doe k ook wel eens ;p

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 17:16 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Celine Florance Beaugarde~Nichtje van de heer
    Ik slaak een zucht van verlichting als de laatste gast, Miro, binnenkomt. Oliver zegt iets van dat de uitverkoren zich aan de trainers voor moeten stellen. Een jongen met blond haar staat op en loopt naar Jade. Dat is dus Ivar. Als die klaar is staat er een jong volwassen vrouw op die naar Miro loopt. Dat is dus Esmée. Ondanks dat ze een vrouw is denk ik wel dat ze een erg goede vechter is.
    Ik begin een beetje verveeld met een loshangende blonde lok te spelen. Eigenlijk heb ik best wel zin om naar het eten een stukje te gaan paardrijden. Maar ik voel er niet veel voor om dan met een van de dienstmeisjes te gaan. Ik zucht even en kijk dan naar Jeremy. 'Jeremy,' begin ik, 'heb je zin om na het eten een stukje te gaan paardrijden?' vraag ik hem zo lief mogelijk waarna ik naar hem glimlach.

    [ik ben even eten]

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 17:25 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zendé

    De anderen zijn ook al klaar. Net als we op willen staan en verder willen gaan, vliegt er een groot beest met vleugels de molen binnen. Even later komt hij er weer uit met een zak graan in zijn bek. Vervolgens landt hij een eindje verderop, scheurt de zak open en begint van het voer te eten. Zijn ogen flitsen heen en weer. Hij lijkt op zijn hoede.
    Voordat ik hem heb gezien, heeft het beest een fret in haar bek. Ze gooit hem in de lucht en begint er gulzig van te eten.
    'Wat een beest,' mompel ik. 'Ik zou voorzichtig doen, ze heeft je zo te pakken,' waarschuw ik de rest terwijl ik langzaam overeind kom.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 17:28 ]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Ivar

    Mijn hoofd trekt wat rood weg als mijn nieuwe trainster begint over of ik ooit met een zwaard heb gevochten, 'Ehm, nee,' zeg ik zacht op hoge toon. 'Nee Vrouwe, ik heb nog nooit een zwaard gehanteerd.' vervolg ik daarna op normale toon als herstel. 'Maar ik leer erg snel,' vervolg ik snel zodat ze me niet nu al begon te minachten of iets dergelijks. Wat ik net zei klonk misschien niet al te geloofwaardig maar het was de waarheid, je moest wel snel leren op straat anders hield je het niet heel lang vol. 'Maar U zal waarschijnlijk wel bij de basis beginnen. Want er blijft een groot verschil tussen een dolk en een zwaard.' voeg ik er na een kleine stilte aan toe. Nu moest ik misschien even stil zijn want volgens mij begon ik te ratellen en ik wist dat dat erg onbeleefd zou zijn.


    I only miss you when I'm breathing

    Sky
    'Wat een beest,' mompeld een jongen 'Ik zou voorzichtig doen, ze heeft je zo te pakken,' waarschuwd hij zijn vrienden. Wow wow wow. Ze? Ik was geen vrouw ik was een man. 100% mannelijk. Ik gromde zacht en At mijn laatste hap op. Niemand maakte mij uit voor vrouw! Ik snoof diep in en spreide mijn vleugels dreigend uit en rende op de jongen af. Vlak voor hem stopte ik en ik brulde naar hem. Ik duwde hem om zodat hij op de grond kwam. Hij durfde wel hoor mij voor vrouw uitmaken. Ik zag de andere jongens schrikken en een van de jongens pakte een soort van ketting dat ik herkende aan mijn eerste gevecht. Een ketting die je kon vangen. Ik spreide mijn vleugels nog verder uit zodat ik hem met een knal raakte en hij om de grond viel. Ik richte me weer op de jongen en kraste in zijn gezicht. Wat een beoefening.

    [Sky is een jongen xD]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jade
    'Ehm, nee,' zegt hij zacht 'Nee Vrouwe, ik heb nog nooit een zwaard gehanteerd.' vervolg hij zichzelf weer daarna 'Maar ik leer erg snel,' vervolgt hij zichzelf weer snel 'Maar U zal waarschijnlijk wel bij de basis beginnen. Want er blijft een groot verschil tussen een dolk en een zwaard.' gaat hij na een lange stilte. 'Ja dat klopt ik zal ook bij de basis beginnen.' Zeg ik vriendelijk. 'Ik gok ook dat je geen zwaard hebt dus had ik er alvast een zwaard geregeld voor mijn leerling.' Ga ik verder. Ik hou mijn hand op Miracle. Het gaf me gewoon moed. Dat ik dit durfde als vrouw.

    [Sorry dat hij zo kort is. Inspiratie loos :(]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Tip; Schrijf over omgeving, eerdere gebeurtenissen, gedachten, meningen, geuren, kleuren, over andere personages, wat je personage ziet, hoe je personage zich voelt etc. ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    [Wilt één van de bandieten dadelijk Ameline tegenkomen?]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Iemand in het dorp die ook de was op gaat hangen? x'D.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik heb training, laterz]


    I only miss you when I'm breathing

    [Dat weet Zendé niet. Wat is "Harem" eigenlijk, op de kaart?]

    Zendé

    Plotseling gromt het beest, slikt het laatste stukje vlees door, snuift en spreidt zijn vleugels breed uit. Dan rent hij woest op me af. Net voor me komt hij tot stilstand. Onze gezichten zijn een centimeter van elkaar verwijderd. Dan brult hij. Zijn vieze adem bedwelmt me zowat en ik begin te kokhalzen. Dan duwt ze met haar kop tegen mijn borst en ik val achterover met mijn achterhoofd tegen de muur van de molen aan.
    De andere drie jongens deinzen achteruit. Arnal komt echter naar voren en haalt zijn morgenster met ketting tevoorschijn en wil uithalen op het beest, maar dan duwt het dier hem omver met zijn vleugels. Vervolgens draait het zich weer naar mij om en gaat met haar klauw over mijn gezicht.
    Ik slaak een kreet, maak een schouderrol langs het beest heen en zet het dan op een lopen. De rest van de bende redt zich wel, hoop ik voor ze. Zo doen we dit altijd. In gevaar maken we ons allemaal uit de voeten en spreken dan af op het verzamelpunt: naast de stallen.


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Maitresse schreef:
    [Wilt één van de bandieten dadelijk Ameline tegenkomen?]

    [Er is maar één gespeelde bandiet, maar dat is goed. Waar is ze? De bandieten gaan nu naar de stallen.]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Als iemand Eleanor wilt tegenkomen, PB me dan.
    Harem? Daar wonen de bloesemvrouwen, staat ook in de story trouwens.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.