• topic 2


    Deze RPG speelt zich af aan het koninklijk hof, meer info hierover vind je hier 'waar speelt het zich af'. De tijd waarin de RPG zich afspeelt, is zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden, zijn de Middeleeuwen. Maar niet zoals het werkelijk was, het is namelijk een fantasie wereld.
    Van mensen met toverdrankjes tot reuzachtige draken, het is allemaal toegestaan.

    Elke tien jaar worden er uit de omliggende dorpen dire mensen, die in het rijke bezit zijn van een machtig mythisch wezen, uitgekozen om een training te komen volgen aan het koninklijk hof door de beste meesters die er zijn.

    Het is een eeuwenoude traditie die nooit verdwenen is. De traditie ontstond in tijd van vele oorlogen. Een paar spionnen hielden de bevolking in de gaten en kozen enkel de beste van de beste. Ze moesten natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen, zoals dat ze in het bezit moesten zijn van een mythisch wezen en er mee om moesten kunnen gaan. Enkel de besten werden uitgekozen en mochten naar het hof komen en kregen training van de beste trainers om nog beter met hun dier om te kunnen gaan, maar ook met wapens. Ze werden ingezet in de oorlogen en strijd als aanvoerders van kleine legers of werden uitgezonden op privé missies. Ze worden opgeleid tot echte meesters en meesteressen.
    In andere woorden: Het was een hele eer...

    En dat is het nog altijd. De drie voorheen gewone dorpelingen komen ineens in een heel ander wereldje terecht en plots kijken er mensen naar hun op. Sommigen weten zich erg goed aan te passen, anderen krijgen heimwee en bij enkele stijgt de roem en rijkdom ze naar het hoofd. Hoe reageren de andere bewoners op het koninklijk hof hierop?

    Er wonen dus verschillende mensen aan het koninklijk hof, mensen met verscheidene beroepen en rangen, probeer je ook in te leven in hun wereld, beleefdheden, tradities en dergelijke. Om dit gemakkelijker te maken heb ik zelf wat dingen op een rijtje gezet en die kan je hier lezen.

    Deze RPG heeft zoals jullie merken niet echt een vaste verhaallijn die je moet volgen, jullie zijn dus vooral vrij in wat je wilt schrijven en worden niet beperkt. In andere woorden: Let your creativity flow ^^


    Rollentopic: Hier.

    De bijhorende story: Hier
    Er staat veel info, maar dat is enkel voor als je er geïnteresseerd in bent.
    Mocht je nog ideeën hebben voor feesten, mythen, mythische wezens en dergelijke, laat het me dan alsjeblieft even weten

    Personage story: Hier vind je de story met personages. Als ik je personage goedgekeurd heb krijg je ook auteursrechten en ben je vrij een eigen hoofdstuk te openen met jouw personages.

    De personages:
    Nauwe verwanten heer.[/u]
    - Maitresse - Ameline Rose Ermengard - 18 - nichtje.
    - LovingStyles - Celine Florance Beaugarde - 16 - nichtje.

    - ForeverZaynx - Jeremy Fenix Tozay - 20 - zoon.
    - Roosevelt - Oliver John Tozay - 24 - zoon.


    Trainers & Trainsters.
    - HurtedHeart - Jade "Meloise" Feme - 22
    - Sioux - Dante Florian Lunix - 26
    - vluuv - Miro Valenta - 28


    De Drie uitverkorenen.
    - Endure - Esmée Fox - 21
    - Chinos - Aphrodia Catrice Hores - 20

    - Spyclon - Ivar Chesule - 19


    Personeel de heer.
    - Sid - Philip ‘Pip’ Lamora - 20 - Stalknecht.
    - Roosevelt - Camilla Victoria - 19 - Dierenverzorgster
    - LovingStyles - Anna Hildegaris - 19 - kamermeisje
    - Cartwright - Elena Addison - 17


    Magiër.
    - Vluuv - Larina Almeida - 21 - protegé magiër

    Gewone arbeiders & dorpelingen
    - ForeverZaynx -Florence Daphne Johnsen - 21 - dochter kleermaker
    - Endure - Eleanor Pantheras - 17 - dochter kroegbaas.
    - Spyclon - Jarred di Angelo - 18 - neefje v. boer

    Bloesemvrouwen.
    - Material - Odette Flore Ledivar - 18

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 18:45 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odette Ladivar - bloesemvrouw
    Ik strijk met mijn vingers kort langs mijn lokken. Het is tijd om richting het dorp te gaan gezien de meeste drukte nu al over zou zijn. Met een lichte glimlach ga ik rechtop staan, om vervolgens mijn jurk te fatsoeneren. Zouden er nieuwe mensen zijn? Mensen die de moed zouden hebben om een dame als ik aan te spreken? Een miserabel lachje verlaat mijn lippen, waarna ik kort over het pas naar beneden loop, richting de mensen die werken op hun akkers. Hen allen gebied ik een eerlijke glimlach, om ze vervolgens voorbij te gaan richting het dorp. Een edelman met paard een wagen, straatverkopers en armlieden. Straatmuzikanten, zwerfhonden en een hoop gespreksstof.
    Ik herken een enkeling, gezien de drukte nog altijd zo groot is. Zal ik mezelf verschansen in een steeg? Met een licht knikje blijf ik in één van de rustigere steegjes staan, om vervolgens mijn weg te vervolgen. Het dorp komt uit in een bos, en dat is nu precies waar ik heen wil.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    [vergeten da ik nog een perso had :$]

    Jarred

    ik liep langs het bos, voor mijn wekelijkse jaag tocht in het bos. Dan kon ik het morgen weer verkopen aan de slager, zodat er nog wat geld binnen rolde. Ik had mijn pijl en boog in de aanslag met een pijl losjes gespannen. Op mijn rug had ik ook nog twee lange dolken voor als ik een dier echt moest doden, of zoals ik het liever noemde: het verlossen van zijn leiden. Vooral als er een pijl in zijn rug stak, met weerhaken was al helemaal erg. Ik zat zo een beetje na te denken, in de verte zag ik vaag twee gedaantes. Ik spande mijn boog maar zag dat het geen dieren waren, het waren mensen. De ene was sierlijk gekleed en de andere had twee lange duo zwaarden, een typische overval. Ik snel me er naar toe en richt geruisloos mijn boog op de overvaller, 'Leg je wapens maar neer, knul.'


    I only miss you when I'm breathing

    Jayden Jason Bright
    Ze werd hysterisch toen ik jaar paard beschoot. Ik kreeg haar armbanden en grijnsde erom. Toen ze me echter uitschold niet. Ik kon nu bij haar en sloeg haar met de vlakke hand. 'Sla niet zo'n toon tegen iemand met wapens.' Zeg ik sissend. 'En trouwens. Je paard haar poot is alleen verlamd. Niets ergs aan. Over een kwatiertje is het weg en springt ze als een lammetje in de lente.' Zeg ik grijnzend. De sieraden had ik gevangen en ik klapte mijn zwaard in, maar hield mijn werpmessen, die niet zichtbaar waren voor anderen, wel paraat. Ik duwde haar op de grond voordat ze naar haar paard kon rennen en liet er eerst zelf heen. Ik haalde het pijltje uit haar voet en grinnikte. Ik wou misschien nog wel wat spannend met haar gaan doen. Ik grinnikte en draaide me om naar het meisje. Ze stond weer. Ik liep op haar af en tilde haar op. Ik gooide haar over mijn schouder. 'Een kik en je paard gaat eraan en daarna jij.' Zeg ik grommend. Ik kon nog aardig wat losgeld voor haar vragen. Ik keek op toen ik een boeren jongen zag met pijl en boo. Ik grijnsde breed. 'Of wat? Ga je me beschieten?' Vroeg ik grijnzend. Ik hield met mijn ene arm het meisje vast en met mijn andere hand pakte ik een groot zwaard. Ik kon pijlen tegenhouden hoe snel ze ook gingen. 'Probeerhet maar is.' Zeg ik grijnzend.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 22:16 ]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Ameline Rose Ermengard - Nichtje van de heer

    Toen hij me over zijn schouder tilde, zag ik geen andere oplossing dan op zijn rug te bonken.
    "Zet me neer!" Riep ik geschokt. "En hoe haal je het in je hoofd om mij te slaan?"
    Maar nadat hij ermee dreigde om mijn paard wat aan te doen, was ik opslag stil maar ik hield er niet mee op om op zijn rug te slaan.
    Toen ik nog een andere mannelijke stem hoorde probeerde ik te kijken wie het was, wat nogal redelijk onhandig was aangezien ik ondersteboven hing.
    Ik volgde het gesprek en hoopte vurig dat iemand me zou helpen.
    Mijn ogen keken de weide af opzoek naar nog mensen die me eventueel zouden kunnen helpen, maar toen die er echter niet waren, ontsnapte er een diepe zucht uit mijn mond.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 22:30 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarred

    Ik kijk een beetje moeilijk, hij had het meisje al over zijn schouder geslagen en ik mocht haar niet raken. Hij trekt zijn zwaard met een hand en met de andere draagt hij het meisje over zijn schouder. Als ik op zijn middel of hoofd zou schieten zou hij her afweren, misschien moest ik dan maar laag schieten. Hij kon het dan wel afweren maar was dan wel uitgeballanceerd. Of ik moest het misschien nog anders aanpakken?
    Ik span de pijl en richt als eerst op zijn schouder, ik haal de pees ver naar achter en laat hem tenslotte los. Er klinkt een geluid van ijzer op ijzer en ik wist dat de pijl had gemist. Snel pak ik een nieuwe pijl en schiet die meteen na iets te hebben gericht recht in de voet van de overvaller. Zo snel moest ik ook handelen als ik een dier achterna ging. Ik hoor een pijnlijke kreet, ik had dus geraakt en de pijl was door zijn laars heen gedrongen. 'Dat schieten was inderdaad het plan,' zeg ik minachtend. Ik berg mijn pijl en boog op om mijn rug en pak de twee dolken terwijl ik dichterbij kom. Ik zorg ervoor dat hij mij niks kan aandoen en hef een van de dolken onder zijn keel.


    I only miss you when I'm breathing

    Celine Florance Beaugarde~Nichtje van de heer
    Ik kijk beetje rond en mijn blik valt op één van de uitverkorenen die aan het einde van de tafel zit, Ivar volgens mij. Als ik zie dat Oliver en Jeremy toch niet op mij letten sta ik op en loop ik naar hem toe. 'Neem mijn bord mee,' zeg ik tegen een van de bediendes die snel mijn bord pakt en achter mij aanloopt. 'Hallo,' zeg ik beleefd tegen de jongen terwijl ik tegenover hem ga zitten. 'Vergeef me, ik weet je naam niet meer echt,' geef ik dan toe. De bediende die inmiddels het bord voor mij neer heeft gezet staat er nog steeds. 'Je mag wel weer gaan hoor,' zeg ik tegen hem waarna ik me weer op de jongen richt. 'Maar als ik het goed heb is je naam toch Ivar?' vraag ik en ik neem een klein hapje van mijn eten. Als ik mijn mond leeg heb kijk ik de jongen weer aan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jayden Jason Bright
    Als hij op mijn schouder schiet wimpel ik het makkelijk af, maar als hij op mijn voet richt probeer ik het te blokkeren wat nauwelijks lukt en hij toch een velletje raakt. Ik grom en wik aanvallen als ik dat mes op mijn keel voel. Ik deed vele vechtsporten en zelfs uit deze dingen kon ik ontsnappen mijn binnenkant van mijn handschoenen waren belegd met een harde soort metaal dat niet veel woog. Ik vond het in het bos en bekleede mijn binnenkant ermee zodat het bijna geen pijn zou doen als het me raakte. Mijn verborgen messen had hij trouwens niet opgemerkt en ik ging vliegensvlug met mijn handen naar mijn nek. Mijn verborgen messen kwamen nu tevoorschijn en omdat dit metaal vele keren sterker was sneed het de dolk doormidden. Ik liet het meisje ondertussen even los, maar zelfs zo kon ik haar prima om mijn schouder houden. Ik greep naar zijn andere pols en wist zijn dolk af te pakken en ver weg te gooien. 'Schaakmat groentje.' Zeg ik grijnzend. Geen positie was voor mij onmogelijk om uit te ontsnappen.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jarred

    Ik kijk ongelovig toe hoe mijn mes wordt doorgesneden en de andere wordt weggegooid. Ik hetsrstel me snel en kom met mijn handen tussen zijn armen, ik sla hard naar buiten en raak zijn handen precies goed zodat de messen wegvliegen uit zijn handen. Ik wring snel dehanden los van het meisje. 'Ren!' schreeuw ik maar haar waarna ik me weer tot de jongen richt, 'Ik speel dan geen schaak maar dit is nog lang niet mat.' antwoord ik waarna ik hem op de grond druk, zo dat het meisje blijft staan, en ik druk mijn arm tegen zijn keel. 'Dit lijkt al veel meer op schaak mat, vind je niet?' vraag ik waarna ik mijn arm harder naar beneden druk. Ik hield dit misschien niet lang vol maar zo kon zij in ieder geval vluchten.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 23:06 ]


    I only miss you when I'm breathing

    Ameline Rose Ermengard - Nichtje van de heer

    Wanneer de dief me eindelijk weer neerzette kroop ik snel achteruit zodat ik, op een veilige afstand weer recht kan staan.
    Het enige wat ik kon doen was kijken naar het vechtende tweetal en hopen dat mijn redder ongedeerd bleef zodat ik hem kon bedanken.
    In een poging te helpen, zocht ik een steen die ik naar de dief kon gooien, maar aangezien die er niet lagen, wist ik het even niet meer.
    Liberté lag nog steeds op de grond, maar zat al iets rechter dus haar laten uithalen was ook geen optie.
    Ik stond hulpeloos aan de grond genageld en had er al meteen spijt van dat ik buiten het kasteel was gegaan.
    Terwijl ik mijn lippen op elkaar perste speurde ik de grond af naar mijn klein dolkje, wat ik al snel tussen de twee vechtende mannen zag liggen.
    Toen ik op het "geniale" idee kwam om het op te rapen, probeerde ik ongezien het op te rapen zonder geraakt te worden wat achteraf niet zo simpel bleek te zijn.



    [Ben ik de enige die dit best amusant voor zich ziet? :') ]

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 22:51 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jayden Jason Bright
    Ik probeerde de ontsnappen uit zijn greep, maar toen ik het meisje het dolkje zag pakken trapte ik het meteen uit haar handen. Dit leek verdacht veel op schaakmat maar ik vloot meteen hard. Ik zag plots allemaal pijlen op ons afvliegen. 'Nee dat was dus een normale schaak. Dit is schaakmat. Omsingeld door je tegenstander.' Zeg ik waarna ik me losruk. De pijlen staan in een kooi om ons heen. Mijn vrienden staan om de jongen heen zodat hij geen kant op kan en ik loop weer richting het meisje. Haar paard zijn voet was nog verlamd en die zou ze niet achterlaten. Ik greep haar pols vast en trok haar mee. Ik tik haar weer op en gooi haar alweer over mijn schouder. Vogels fluiten niet en de zon is achter de wolken. De sfeer is compleet veranderd. Ook de omgeving ziet er anders uit. Ik grijns als mijn vrienden de boer nog steeds omsingeld hebben. 'Je was gewoon op het verkeerde moment op deze plaats.' Zeg ik grijnzend tegen de jongen. Hij had het ook wel een beetje verdient. Deze vernedering.

    [Nee ik zie het ook helemaal voor me en ik ga slap. Ze vechten eigelijk om een meisje op een vreemde manier. You lucky girl xD]

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 22:58 ]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    ehmm No offence maar wordt het nu niet een beetje overdreven? met die kooi en zo...Just Saying

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 22:57 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nee die schutter schoten zo dat die pijlen in een rechte lijn gingen weet je wel. Die pijlen zijn niet groter dan 20 cm. Het zit gewoon rond hun. Ik heb het denk een beetje verkeerd beschreven. XD


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Jarred

    Ik keek zuur om me heen, wat kon ik hieraan gaan doen? Ik zie het zwaard van mijn andere tegenstander nog onder me liggen en ik pak het op. Ik pak het lemmet stevig vast en maak een grote draaibeweging op de grond. Het heft raakt twee van de drie jongens die om me heen stonden. Ik hef het zwaard omhoog en sla de laatste met het heft op zijn hoofd, hij wankelt even en ik ren bij ze weg de dief achterna.
    Ik pak een pijl uit mijn koker, stap op de dief af en plaats de twee pijlen onder zijn keel, 'Jij laat haar nu los!' beveel ik hem en druk een van de punten omhoog zodat het eerste bloed al begint te stromen.


    I only miss you when I'm breathing

    Ameline Rose Ermengard - Nichtje van de heer

    "Loop naar het kasteel!" Probeerde ik de boer te waarschuwen. "Ik heet Ameline en vertel daar wat er is gebeurd!"
    Ik wilde niet dat de boer in gevaar zou komen door de domme daden die ik uithaalde, maar ik zou het hier niet bij laten.
    Zo koppig als ik was, was ik vastberaden het nog niet op te geven.
    "Ik ben geen trofee dus zet me neer!" Voor een derde keer sloeg ik op zijn rug, maar toen ik merkte dat het zoals al mijn andere acties niet werkte, zette ik mijn tanden hard in zijn rug terwijl ik nog steeds op zijn rug sloeg met mijn vuisten.


    [Kort stukje maar ik ga slapen :)]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jayden Jason Bright
    Ik zucht als ik alweer bijna beschoten word. Mijn bende was toch niet zo slecht. Nee gelukkig niet. Ik voelde bloed stromen en ik zag pijlen voor me langs schieten door het hout heen. Een andere pijl raakte hem in zijn arm. 'Bemoei je eens niet met andermans zaken.' Zeg ik sissend. Ik haal het meisje van mijn schouder af en Bin haar handen zonder probleem vast. Als dat gedaan is laat ik mijn mannen hem vast pakken. Hij stribbeld even tegen, maar ik Bind ook zijn handen vast. Achterop zijn rug. 'Dit keer verlies je hem niet uit het oog en drop je hem in het bos.' Zeg ik gemeen. Ze doen gelijk wat ik zeg en houden hem strak vast. Ze lopen naar het bos. Ik kijk weer naar het meisje. 'We zullen je paardje zo ophalen als je stopt met bijten slaan of schreeuwen.' Zeg ik sissend. ik til haar weer op en doe haar op mijn rug. Alweer voor de 3e keer.

    [Anders laat je Ivar jaar Jade toe gaan voor de training?


    I'm finally back, Finally after a Year break