• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    Het Capitool heeft een extra dag verlenging bij het verblijf gedaan. Dus nog steeds in het Capitoolsgebouw.

    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Doylee Benratt || District 4
    Ik pakte het glas aan, en glimlachte bedankend. Een tijdje staarde ik naar de inhoud, om vervolgens naar de garnalen te kijken. "Eten jullie ze zo?" Ik trok mijn wenkbrauwen op, en schudde kort mijn hoofd. "Je moet ze door midden breken, en.. Nou, laat maar Eetsmakelijk." Ik glimlachte, en nipte toen van het glas. Het bijtende goedje gleed door mijn keel, iets waarop ik automatisch op mijn onderlip beet. Was het daarom dat de mensen uit 4 nooit alcohol dronken?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    {Is goed!}

    Alexandria Mellisande Giglia Lukia Viloki || District 13
    Als ik klaar ben met 50 push-ups, loop ik weg. Ik haal mijn haar uit mijn staart, en loop de grote zaal in. Ik pakte wat eten, en ging in mijn eentje ergens zitten. Wat moet ik doen? Vrienden maken, of niet? Als ik weer verder pluk aan mijn broodje, begin ik te twijfelen. Dit is inderdaad Revenge. Hoe kan ik nou iemand hier doden?

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 15:45 ]


    Tijd voor koffie.

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    Ik loop de zaal in en zie een meisje zitten. 'Mag ik hierbij komen zitten?' Vraag ik onzeker, vrienden maken is ellendig maar alleen zijn nog erger.


    Remember to be ridiculous.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Ik schudde mijn hoofd en grijnsde.
    'Nee, ik wil het weten! Hoe eten jullie ze?' Ik schoof het bord haar kant op en knikte naar een oranje garnaal. Ze oogde ranzig, maar smaakte zoet en knapperig. Ik nam een slok van de witte wijn en liet het rond golven in mijn hoge glas.
    'Lekker?' zei ik terwijl ik naar haar wijnglas keek. Ik zette het glas weg. Ik pakte nog een garnaal en wachtte op de uitleg van Doylee.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 15:48 ]


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    "Oké, oké." Ik grinnik om zijn enthousiasme, en pak vervolgens één van de groene muntblaadjes die als decoratie bieden. Ondertussen hoor ik zijn vraag, waarop ik mijn schouders ophaal. "Het is bitter." Ze ik zacht. Met uiterste concentratie pak ik één van de garnalen die ik door midden breek. Het vet veeg ik weg met het muntblaadje. Met mijn vingers pak ik het zoutvaatje op, om de binnenkant te voorzien van een beetje smaak. "Hier." Ik houd mijn hand op, en gebaar naar de garnaal die er nu een stuk anders uit ziet dan derest. Thuis zijn ze gezonder. Hier bakken en wokken ze eerst.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 15:50 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Alexandria Mellisande Giglia Lukia Viloki || District 13
    "Mag ik hierbij komen zitten?"
    Ik schrik op, en ik zie een meisje bij een stoel staan. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen 'nee' te zeggen. Als ik mezelf buitensluit word ik alleen maar gehaald. "Tuurlijk, kom zitten." zeg ik. Ik kijk naar mijn broodje. "Alles oké?" vraag ik aan haar.


    Tijd voor koffie.

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    'Alles oké?' Vraagt ze.
    'Zo goed als mogelijk,' zeg ik met een mislukte glimlach. 'Ik ben Aimee uit 5.'


    Remember to be ridiculous.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    'Bitter?' lachte ik haar uit. Snel sloot ik mijn mond.
    'Dit is zoete wijn. De meeste alcohol is bitter...' zei ik grijnzend. Ik keek naar hoe ze de garnaal een soort van pelde. Gretig pakte ik de garnaal uit haar handen en inspecteerde hem. Ik likte mijn bovenlip en stak hem aarzelend in mijn mond.
    'Hmmm, lekker.' zeg ik glimlachend wanneer ik hem heb doorgeslikt.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Ik glimlach om zijn gretigheid, en steek dan aarzelend mijn hand uit. "Je.. Eh.." Ik strijk met mijn vingertoppen even over zijn mondhoek, daar waar nog een beetje van de garnaal was achtergebleven.
    "Garnalen vangen en pellen is thuis vrouwenwerk. Ik ben een van de weinige meisjes die een drietand, of messen kan hanteren. Dat is dan weer mannenwerk omdat het vrij veel inspanning en lef vergt. Er zwemmen nog wel eens gevaarlijke vissen rond." Ik strijk ietwat onzeker een plukje achter mijn oor, en leg mijn handen vervolgens op mijn schoot.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Alexandria Mellisande Giglia Lukia Viloki
    "Ik ben Mellis-" echte naam of niet? Ik dacht een paar seconde na. "Mellisande.", ik zeg mijn echte naam toch nooit. Maar ik wist niet wat er ging gebeuren. "Eigenlijk Alexandria Mellisande Giglia Lukia... Maar ik heb een hekel aan mijn naam." zei ik. Ik glimlachte schuin. "District 13. Wil je wat te drinken?"


    Tijd voor koffie.

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    'District 13. Wil je wat te drinken?'
    'Ja, moet ik ook iets voor jou meenemen?'
    Kut, dit is zo ontzettend verwarrend, ik wil aardig en beleefd zijn maar wanneer ik er straks probeer de doden heeft ze daar niet echt meer iets aan hé?


    Remember to be ridiculous.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Snel trok ik mijn hoofd terug, ik was niet zo van het lichamelijk contact. 'Garnalen vangen en pellen is thuis vrouwenwerk. Ik ben een van de weinige meisjes die een drietand, of messen kan hanteren. Dat is dan weer mannenwerk omdat het vrij veel inspanning en lef vergt. Er zwemmen nog wel eens gevaarlijke vissen rond.' zei ze en legde verlegen haar handen op haar schoot. Ik glimlachte naar haar.
    'Echt? Dat is echt heel vet. Hoe heb je dat dan geleerd? Ik kan niet zo goed zwemmen en zeker niet met zo'n zware drietand...'


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Alexandria Mellisande Giglia Lukia Viloki || District 13
    "Ik haal wel," zeg ik, en ik sta op. Ik mag haar niet aardig vinden. Anders zal het heel moeilijk worden. Maar, ik wil niet onbeleefd zijn. Straks vind ze me vreselijk. Dat is makkelijk. Ik schenk twee alcoholische drankjes in. Ik vraag me af hoe sterk het is. Ik zet het op het tafeltje neer. "Het is alcoholisch. Wil je iets anders?" vraag ik.


    Tijd voor koffie.

    Doylee Benratt
    Ik voel hoe het bloed naar mijn wangen stijgt, en gluur verlegen tussen mijn wimpers naar zijn gezicht. "Iedereen in ons district leert zwemmen eerder dan lopen. Jongens leren nog voor hun vierde jaar hoe ze hun gezin van vis moeten voorzien. Meisjes worden in het water gegooid om garnalen en andere schelpdieren te leren duiken. We hebben namelijk geen keuze." Ik glimlach, en haal mijn schouders op. "Daarnaast is het geweldig om iedere dag met de zon op je gezicht bij het water te staan en de grootste vis te vangen.
    Een drietand is een cruciaal voorwerp. Teer en toch dodelijk. Je richt en gooit. Zodra je hebt gericht blijkt of je een jager of prooi bent het is.. Ingewikkeld." Prevel ik zachtjes, in de hoop mijn roodgeworden wangen te verbergen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    'Nee dit is goed, misschien de laatste kans die ik heb om alcohol te drinken wie weet ben ik over twaalf uur dood.'
    Aimee stop met lacherig doen over de dood, draag ik mezelf op maar ik weet dat ik gewoon dor zal gaan, ik moet toch iets?


    Remember to be ridiculous.