• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Remus

    'Snode plannen? Hoe kom je nou weer op het woord "snode"?' Gniffelend schud ik mijn hoofd. 'Maar goed, wat jij wil. We zweren echt 'snode' plannen met dit ding te hebben. Waar gaan we dit ding eigenlijk voor gebruiken?'
    James kijkt van de kaart naar Sirius. 'Laten we dit verdoemde ding nou gewoon de Marauder's map noemen. Lekker simpel. Nu alleen die beschermende zinnen nog,' besluit hij.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Sirius Zwarts
    'Geen idee hoe ik op snode kom,' zei ik. Ik dacht diep na. 'Misschien zo iets als: "Ik zweer plechtig dat ik Snode plannen heb"?' vroeg ik. 'En dat dan de kaart opent. De leraren komen daar nooit op.' Ik grijnsde even. 'En wat we er mee gaan doen. Nou hiermee kunnen we nooit meer betrapt worden. We weten waar iedereen is.' Dat klonk goed, weten waar iemand is, hoefde ik tenminste niet meer heel Hogwarts af te zoeken.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 20:14 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Remus

    Ik knik. 'En dan moet 'ie sluiten met "Snode plannen uitgevoerd". Dat raden ze nooit. En als iemand nou "onthul je geheimen" zegt, wat doen we dan?' vraag ik, en ik werp nog een blik op de kaart. Een stipje met 'Severus Sneep' komt onze kant op.
    'Shit, Secretus komt eraan. Wat nu?'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Serius Zwarts
    'Verstop die kaart. Die betovering doen we later wel,' zei ik. Ik keek naar de kaart en ik zag Severus steeds dichterbij komen. 'Is hij alleen of is hij samen met Gabrielle?' vroeg ik. Als hij alleen zou zijn zou hij het bezuren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Remus

    Ik kijk op de kaart.
    'Met Gaby. Gaby is wel aardig, dus van haar zullen we geen problemen hebben. Plus, Emma is hier, dus we moeten Secreetje maar niks doen. Emma is bevriend met hem,' voeg ik er haastig aan toe, om zijn verbaasde uitdrukking weg te werken.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James

    'Oh wat zal het toch leuk zijn, als je naar de toekomst kijkt. We kunnen er veel mee doen.' zei hij en zag dat Sectretus al met Gaby binnen kwam.
    'Hallo, Sectretus, leuke dag gehad?' zei hij maar moest al laggen van wat Severus deed.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Pandora McAllister

    "Wat is het dan wel?" Vroeg ik terwijl ik me omdraaide zodat ik haar kon zien. "Dat je een dreuzelkind bent?"
    Ik vermeed bewust het woord modderbloed omdat ik wist hoe kwetsend het werd bevonden in de tovenaarswereld.
    Een twinkeling weerspiegelde in mijn ogen terwijl ik eigenwijs mijn schouders rechtte.
    "Ja, ik weet, net als bijna iedereen, wat je bloedstatus is." Het kwam er kordaat uit, maar het bevatte ergens toch nog een spoor van enige vriendelijkheid. "Ik ga om met mensen omdat ik dat wil, niet omdat ze half- of puurbloed zijn."
    Ik stak een blonde lok terug op zijn plek en keek haar aan in een poging haar reactie in te schatten. "En dat is iets wat bijna niemand over me weet."


    (Yaaay ik heb weer internet op mijn computer)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Severus

    'Ik heb inderdaad een leuke dag gehad, totdat jij die met je smoel kwam verpesten, Potter.'
    Ik had niet verwacht dat Potter en zijn maatjes hier zaten, en ik verbaasde me erover dat Peter Pippeling er niet bij was.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James Potter
    'Sorry hoor dat ik een smoel heb. Moet maar anders het zelfde als jou er uit zien, dan vind je mij mooi he?!' zei hij beledigend. James wilde zijn stok pakken om het ook nog is echt te doen om hem te irriteren, maar deed het niet.
    'Ik doe het maar niet, doe maar dan alsof ik er niet ben!'


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Remus

    Ik zucht. Daar gaat het alweer beginnen. Maar ja, ze kunnen nu weinig doen, want Emma en Gabriëlle staren ze boos aan.
    'Laten we gaan,' mompel ik, omdat ik wil voorkomen dat dit weer gaat uitlopen op een gevecht. Ik trek James en Sirius overeind, die nog steeds vol haat naar Sneep kijken, en sleur ze naar buiten. 'Hier heb ik even geen zin in, oké?' fluister ik.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [OMG. Ik loop echt gigantisch achter. ]


    living la dolce vita

    xEmmaWatsonx schreef:
    [OMG. Ik loop echt gigantisch achter. ]


    Nee hoor, Kate is er amper in voorgekomen^^ Ze zit denk ik ergens bij Samira.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Caesar schreef:
    (...)

    Nee hoor, Kate is er amper in voorgekomen^^ Ze zit denk ik ergens bij Samira.


    [Dus.xD Ik heb heeeeel lang geen stukjes gelezen.]


    living la dolce vita

    Wil je ook severus schrijven? :)


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Severus

    Ik kijk toe hoe Lupos de twee anderen naar buiten sleurt.
    'Durven jullie niet?' grijns ik uitdagend.
    Potter en Zwarts rukken zich woedend los. Ik zie hoe Lupos zuchtend gaat zitten, en beseft dat hij er niks aan kan doen.
    'Wij niet durven? Heb je wel eens in de spiegel gekeken, lafaard?'
    'Niemand noemt mij een lafaard.' zeg ik met opeengeklemde kaken, en ik trek mijn toverstok.
    'Stop!' Emmeline en Gabriëlle staan nu tussen mij en Sirius en James in, en kijken ons woedend aan. 'Kunnen jullie dan helemaal níks anders dan ruziemaken. Kappen jongens, nu is het genoeg.'
    Mokkend stop ik mijn toverstok weg, en ga zitten.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.