• .......ja. Het lijkt net alsof ik de enige 'volwassenen' in de hele klas ben. -niet dat ik mezelf geweldig volwassen voel, maar je weet wat ik bedoel-
    Persoon 1. Een meisje. Even oud. Nederlander. Ik Belg. Voelt haarzelf slim. Ik ben slimmer. Nu denk jij 'Ja dus dan voel jij je toch ook slim?' Maar geloof me, ik heb een ego, maar het is niet arrogant bedoelt. Telkens wanneer ik in de les een vraag stel kijkt ze met zo'n droog gezicht naar me van : Ja hoor, daar komt ze weer met haar overbodige vragen. Nee, mijn vragen zijn niet dom. Ik doe gewoon mijn best. Ze draait haar dan om naar zo'n ander meisje naast haar en begint te roddelen. Ik heb echt zoiets van gnfhmpfgr.
    Persoon 2. Jongen. Gay, verwijft, maar noemt zichzelf hetero. Niets tegen homo's hoor, echt niet! Hij is een experrrrt in beauty, make-up, alles dit dat. Ook bewust ervan. Nederlander. Ego, even bigger than mine. Voorbeeldzin van hem: 'Oh Em Gee, moet je kijken naar der faundation. Ze moet het echt met haar vingers aanbrengen. Anders zie je het gewoon zitten op haar gezicht. Hahah, je weet wel.' Ik geef hem een klein lachje. 'Ja sorry hoor, ik zeg het alleen maar. Ze moet der echt op letten.............'blablabla. Dat Ja sorry hoor.. irriteert me. ZO. erg. Het ligt misschien aan mij.
    Persoon 3. Zal ik een volgende keer posten. Mijn vingers doen pijn.

    Ik weettttt dat het nutteloooos is. Ik moest het tegen iemand vertellen, haha. Ok, niet NODIG. Maar.....ok. Niets tegen Nederlanders, dit is prbbly toeval. Begrijpt er iemand mij?

    Gregory schreef:
    Ondanks dat ik vind dat ze het nogal arrogant, en uit de hoogte gevallen neer heeft gezet, vind ik niet dat mensen zo tegen haar moeten doen. Ze zegt gewoon haar - ongezouten - mening en dat moeten wij respecteren. Wel vind ik dat ze zichzelf een aantal keer tegenspreekt.
          Ik denk niet dat ze het zo heeft bedoelt, op de manier waarop het bij ons overkomt.

    Blij dat je dit zegt.

    Ik erger me zo aan een meisje, ego weet niet of die groter is als de mijne; Belg. Die een topic maakt over mensen die haar ergeren waarvan ze bij persoon 1 niet eens 100% certain is dat het over haar gaat. Bij persoon twee de nadruk op homo legt en bij iedereen de nadruk Nederlander.

    (flower)


    We're all mad here.

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Maar hoe kunnen die mensen zich verbeteren als er enkel achter hun rug om word gelult?[/]

    Hm, daar heb je een punt. Maar ik denk heus wel dat ze weten dat het overbodig is om zo te reageren.. denk ik toch.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2011 - 15:01 ]

    Amyntas schreef:
    (...)
    Hm, daar heb je een punt. Maar ik denk heus wel dat ze weten dat het overbodig is om zo te reageren.. denk ik toch.

    Net zo overbodig als dit topic (bloos)


    Let it come and let it be

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Net zo overbodig als dit topic (bloos)

    *Highfives.


    We're all mad here.

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Net zo overbodig als dit topic (bloos)



    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Amyntas schreef:
    (...)
    Je hebt wel gelijk. MAAR, natuurlijk is er weer een maar, ik bemoei me er ook niet mee. Ik laat hun ook doen. Daarom dat ik het op Q post.
    & Dat van.. 'Wacht ff, jij bent slimmer, maar je stelt vragen die een ander dom vind.', ehm... nja. Mijn vragen zijn meer... vragen uit interesse. Laat ik het zo zeggen. Ik stel er geen duizenden hoor, anders kon ik het begrijpen dat ze me irritant vind.

    Je vraagt iets omdat je het niet weet, of het nou vanuit intressen is of vanuit 'ik moet dit weten voor een toets' maakt niet uit. Je bent niet slim of dom, je bent in een bepaalt gebied slim of dom. Geloof me lieve schat, als ik zou willen zou ik je zo om de tafel kunnen praten met bepaalde onderwerpen omdat ik slimmer dan jou bent in die onderwerpen. Maakt mij dat slim of jou dom? Tuurlijk niet.

    Als je je er echt niet mee zou bemoeien, zou je je er niks van aantrekken en het hier niet neerzetten, wat je wel doet dus trek je je het aan en bemoei je je er mee. Er mee bemoeien hoeft niet altijd letterlijk bemoeien als in een actie betekenen. Het kan ook een gedachtegang zijn, die jij duidelijk hebt.

    Nog één tip, en ik bedoel dit aardig, je moet niet overal een maar achter zetten. Daar krijg je problemen mee. Ik deed dat ook, nu ook nog wel maar minder, en ik heb er genoeg gezeik mee gehad.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Net zo overbodig als dit topic (bloos)

    Ik wíst gewoon dat je dat ging zeggen, haha. Ehm, vind ik niet. Jullie schudden me ook wel wakker, I guess. x'd

    Amyntas schreef:
    (...)
    Ik wíst gewoon dat je dat ging zeggen, haha. Ehm, vind ik niet. Jullie schudden me ook wel wakker, I guess. x'd

    Maar zie je dan niet in dat gewoon zeggen van 'Ja ik formuleer het niet goed' helemaal niets oplost? Formuleer het dan opnieuw, en dan wél goed. Je hoeft neits van ons te verwachten als we op iedere reactie krijgen die jou niet aanstaat: 'Ja sorry, ik had het niet goed verwoord.' Daar hebben wij niet aan, we snappen het volgens jou toch niet, zórg er dan eens voor dat we het snappen? Ik hoopte dat - dat lampje welz ou gaan branden, maar zo slim ben je dus blijkbaar niet.


    Let it come and let it be

    StJimmy schreef:
    (...)

    Nog één tip, en ik bedoel dit aardig, je moet niet overal een maar achter zetten. Daar krijg je problemen mee. Ik deed dat ook, nu ook nog wel maar minder, en ik heb er genoeg gezeik mee gehad.

    En toen verscheen er kort een grijns op mijn gezicht :'D


    Let it come and let it be

    StJimmy schreef:
    (...)
    Je vraagt iets omdat je het niet weet, of het nou vanuit intressen is of vanuit 'ik moet dit weten voor een toets' maakt niet uit. Je bent niet slim of dom, je bent in een bepaalt gebied slim of dom. Geloof me lieve schat, als ik zou willen zou ik je zo om de tafel kunnen praten met bepaalde onderwerpen omdat ik slimmer dan jou bent in die onderwerpen. Maakt mij dat slim of jou dom? Tuurlijk niet.

    Als je je er echt niet mee zou bemoeien, zou je je er niks van aantrekken en het hier niet neerzetten, wat je wel doet dus trek je je het aan en bemoei je je er mee. Er mee bemoeien hoeft niet altijd letterlijk bemoeien als in een actie betekenen. Het kan ook een gedachtegang zijn, die jij duidelijk hebt.

    Nog één tip, en ik bedoel dit aardig, je moet niet overal een maar achter zetten. Daar krijg je problemen mee. Ik deed dat ook, nu ook nog wel maar minder, en ik heb er genoeg gezeik mee gehad.

    Ik geef je totaal gelijk over het slim of dom zijn. Ik wou gewoon ergens van iemand een bevestiging, like 'Oh, ik haat dat ook als mensen zo doen!' zegmaar.
    & ik zal er op letten minder maar te zeggen. & ik vind je reacties wel fijn, n,n

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Maar zie je dan niet in dat gewoon zeggen van 'Ja ik formuleer het niet goed' helemaal niets oplost? Formuleer het dan opnieuw, en dan wél goed. Je hoeft neits van ons te verwachten als we op iedere reactie krijgen die jou niet aanstaat: 'Ja sorry, ik had het niet goed verwoord.' Daar hebben wij niet aan, we snappen het volgens jou toch niet, zórg er dan eens voor dat we het snappen? Ik hoopte dat - dat lampje welz ou gaan branden, maar zo slim ben je dus blijkbaar niet.

    Oke. Dat had ik door. Ik dacht dat als ik al mijn spellingsfouten en alles zou verbeteren, en het hele topic zou veranderen, er ook weer slechte reacties op zouden komen. Dus ik dacht: Laat het gewoon staan, dan kunnen er mensen het topic nog volgen. x'd
    En ik vind het trouwens wel een tikje......kinderachtig?- om er telkens op te duwen dat ik toch zo slim niet ben.

    Amyntas schreef:
    (...)
    Hm, daar heb je een punt. Maar ik denk heus wel dat ze weten dat het overbodig is om zo te reageren.. denk ik toch.


    OFOFOFOFOF! Ze weten het niet. Misschien weten ze niet hoe ze op jou overkomen. En hoe gaan ze erachter komen als je dat niet in hun gezicht durft te zeggen?

    Jij hebt kritiek op mensen, maar in plaats van gelijk te zeggen "die en die zijn stom/irritant/dom/gay" is het beter om es naar die mensen toe te gaan, en te vragen "Hey, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap niet waarom je mijn vragen dom vindt, ik stel ze namelijk uit interesse en om ervan te leren/hey waarom vindt je make up zo interessant, dat is niet echt een typisch jongensding. Hoe ben je daar zo op gekomen?"

    BAM je leert wat over hun, je begrjipt het, en hopelijk irriteer je je er niet meer aan. Bonuspunten omdat je dan niet sneaky gaat roddelen over mensen op een site waar ze er wss nooit achter gaan komen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Amyntas schreef:
    (...)
    Oke. Dat had ik door. Ik dacht dat als ik al mijn spellingsfouten en alles zou verbeteren, en het hele topic zou veranderen, er ook weer slechte reacties op zouden komen. Dus ik dacht: Laat het gewoon staan, dan kunnen er mensen het topic nog volgen. x'd
    En ik vind het trouwens wel een tikje......kinderachtig?- om er telkens op te duwen dat ik toch zo slim niet ben.

    Dan kun je er gewoon een 'Edit' onder zetten of het in het topic gewoon duidelijk uitleggen wat je werkelijk bedoelt. En dit is pas de eerste keer (hooguit tweede, maar volgens mij eerste) keer dat ik je qua inteligentie op je plek zet. Dat moet je dan maar even tegen de andere zeggen.


    Let it come and let it be

    Counterpoise schreef:
    (...)
    [iDan kun je er gewoon een 'Edit' onder zetten of het in het topic gewoon duidelijk uitleggen wat je werkelijk bedoelt. En dit is pas de eerste keer (hooguit tweede, maar volgens mij eerste) keer dat ik je qua inteligentie op je plek zet. Dat moet je dan maar even tegen de andere zeggen.[/]

    O-ke.