• Ik dacht erover na om een verhaal te schrijven over een meisje dat in haar laatste jaar zit en in dat jaar haar leven pas echt begint. Ze krijgt verkeerde relaties met leerkrachten, maakt verkeerde keuzes en verliest heel veel, terwijl ze tegelijk veel leert en er misschien beter uitkomt dan ze oorspronkelijk dacht.
    Ik heb ook al een klein stukje dat misschien wat meer vertelt over mijn schrijfstijl of dergelijke:

    In de grote hal hingen de pas geverfde letters die de naam van de school vormden netjes op een rijtje. Ik zou hier opnieuw elke schooldag moeten passeren en zou het proces van vuiligheid die tussen de letters terugkwam nauwkeurig kunnen volgen. Voor ik verder liep, besefte ik dat ik maar 180 dagen hier zou slijten. Natuurlijk zaten de extra activiteiten daar niet bij, maar in het algemeen valt 180 dagen best mee. Zeker als je weet dat een jaar 365 dagen telt. In een jaar vertoeven we maar de helft daarvan op school. In dat jaar zijn er sowieso ook dagen waarop je ziek bent en bijgevolg dus nog enkele dagen mist.
    Ik kon toen nog niet weten dat in het schooljaar met de naam 2011-2012 alles zou gebeuren. Alles wat een mens kan overkomen in een leven, overkwam mij in één schooljaar. De mooie dingen en de vreselijke dingen kwamen allemaal op me af. Geen enkele keer tijdens een weekend of vrije dag. Altijd tijdens een schooldag. 180 dagen waarop vrijwel niet veel kon gebeuren, maar alles toch gebeurde.


    Lijkt dit wat?
    Welke titel zou ik kunnen gebruiken? Klik hier
    Verdere tips/commentaar?

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 19:27 ]


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Oh, ik had misschien al idee om het verhaal 180 Days te noemen, maar dit is nog maar een werktitel, dus ik ben nog niet zeker.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2012 - 21:47 ]


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Het klinkt heftig, naar mijn idee, maar dat maakt me wel nieuwsgierig.
    Met zo'n verhalen kan het erop of eronder zitten en dat hangt precies af van de schrijfstijl. Ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat invoegen.
    Over de titel heb je nog even tijd om na te denken, hoewel 180 Days me ook al wel aanstaat - omdat het ook letterlijk zal gebeuren in 180 dagen.
    Zoals ik al zei: Ik ben benieuwd. ^^


    If a giant dinosaur is angry, you better run for your life, bro.

    Nobel schreef:
    Het klinkt heftig, naar mijn idee, maar dat maakt me wel nieuwsgierig.
    Met zo'n verhalen kan het erop of eronder zitten en dat hangt precies af van de schrijfstijl. Ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat invoegen.
    Over de titel heb je nog even tijd om na te denken, hoewel 180 Days me ook al wel aanstaat - omdat het ook letterlijk zal gebeuren in 180 dagen.
    Zoals ik al zei: Ik ben benieuwd. ^^

    Ok, bedankt. Ik hou je op de hoogte als er vooruitgang is.


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Als je maar op blijft passen dat het niet teveel drama wordt. Wissel het goed af, doseer en maak keuzes. Dat is heel belangrijk, denk ik.
    De titel vind ik persoonlijk mooier in het Nederlands, maar dat is totaal eigen smaak en keuze. Je schrijft lekker en het klinkt goed. Als je dus maar oppast met de dosis drama. Maar dat geldt voor elk verhaal, natuurlijk. :]


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Als je maar op blijft passen dat het niet teveel drama wordt. Wissel het goed af, doseer en maak keuzes. Dat is heel belangrijk, denk ik.
    De titel vind ik persoonlijk mooier in het Nederlands, maar dat is totaal eigen smaak en keuze. Je schrijft lekker en het klinkt goed. Als je dus maar oppast met de dosis drama. Maar dat geldt voor elk verhaal, natuurlijk. :]

    Wel ja, als alles gebeurt in een jaar, wat normaal gezien in een leven kan gebeuren, dan lijkt een hoge dosis drama wel nog noodzakelijk. (: Natuurlijk ga ik dit niet overdrijven.


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Ik ben best wel nieuwsgierig nu!
    Maar inderdaad, noem het 180 dagen in plaats van 180 Days.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Retrograde schreef:
    (...)
    Wel ja, als alles gebeurt in een jaar, wat normaal gezien in een leven kan gebeuren, dan lijkt een hoge dosis drama wel nog noodzakelijk. (: Natuurlijk ga ik dit niet overdrijven.

    Ik snap het. ^^ Het leest en schrijft ook lekker, maar sommige mensen overdrijven het echt. En dat terwijl het gedoseerd zoveel mooier, realistischer en indrukwekkender is.
    Ik wens je succes! :]


    I can't even think straight.

    Alles wat in een leven gebeurt in een jaar lijkt me een beetje onrealistisch, maar je kunt hier vast wel iets moois van maken, als je het niet te veel overdrijft. Doen!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Anhysbys schreef:
    Als je maar op blijft passen dat het niet teveel drama wordt. Wissel het goed af, doseer en maak keuzes. Dat is heel belangrijk, denk ik.
    De titel vind ik persoonlijk mooier in het Nederlands, maar dat is totaal eigen smaak en keuze. Je schrijft lekker en het klinkt goed. Als je dus maar oppast met de dosis drama. Maar dat geldt voor elk verhaal, natuurlijk. :]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Mocht je het verhaal starten op Q., wil je me dan waarschuwen? Xx ME LIKE IT


    Everything Is Impossible

    Ik vind het leuk klinken, ik zou het doen! Het is misschien wel moeilijk om het niet een heel zwaar, depressief verhaal van te maken, maar aan de andere kant: aan al die dingen die haar overkomen zullen ook wel leuke dingen zitten! Maar als je het zelf leuk vindt, moet je het natuurlijk eigenlijk altijd doen!


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    Willen jullie hier even op stemmen aub? (:
    Ik wil geen nutteloos topic aanmaken, aangezien het toch over hetzelfde verhaal gaat (:


    Before you ask which way to go, remember where you've been

    Taize schreef:
    Alles wat in een leven gebeurt in een jaar lijkt me een beetje onrealistisch, maar je kunt hier vast wel iets moois van maken, als je het niet te veel overdrijft. Doen!
    In een jaar kan veel gebeuren geloof me. Het inleidingetje is wel mooi geschreven, maar ik weet niet of ik het zal lezen. Ik lees voor het moment maar 1 verhaal en de rest boeit me niet zo. Al vraag ik me wel af wat ze allemaal zal uitsteken in die 180 dagen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    En over de titel; ik vind het zowel in het Nederlands als in het Engels iets hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?