• De officiële RPG van de 49ste Hongerspelen zijn begonnen!

Plot:
    Dit is het jaar van de 49st Hongerspelen. 12 meisjes en 12 jongens uit alle districten worden in een arena gegooit.Ze moeten vechten tot de dood.Verliezen betekend de dood, winnen is eeuwige roem en rijk dom.
    1 winnaar.

Het verhaal begint bij iedereen 1 dag voor de boete.Alle deelnemers worden gevolg tot hun eind.

Het arena heeft een kracht veld om zich heen. Niemand kan eruit.
    Het is een bos dat rijk is aan dieren en planten, ook giftige planten.
    aan het bos licht een kiezel strand.Als je daar op loopt kan iedereen je horen in de nacht.Het water is koud en niet helder. Je kunt het ook niet drinken.Het water is vaak rustig, maar als het hard waait kan het veranderen in een moordenaar.Het weer is vaak bewolkt met een niet al te warmen maar vochtige dag . 's Nacht kan het vriezen.

[*tekst hier*] betekent dat je niet in je rol zit.
    Als je in je rol zit gebruik je de naam wie je speelt en doe hem dan[b.][/b .]
    Rollen topic
    Rollen story

Edit: Als jee stylist of mentor ben en geen rol in de spelen heb ,Kun je hun dag voor de boeten schrijven of een Speler (of wel slachtoffer) die snel dood gaat in de spelen. Hier voor hoef je geen hele lijst in te vullen als je niet wil :')

[ topic verplaatst door een moderator ]

[ bericht aangepast op 19 okt 2011 - 16:39 ]

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Primrose-Tribuut District 12
    Voor het eerst realiseer ik dat ik Felan zal moeten vermoorden dan.
    "Jaag je af en toe in het bos?" Vraag ik zo zacht mogelijk
    Ik kijk recht in zijn ogen en het doet me nu pijn dat ik deze jongen misschien moet vermoorden. Dit moment is net zo ondragelijk als toen mijn zus werd uitgeloot...

You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

Raechell-District 11:
    Toen ik in de Apotheek was zei ik niks over wat er gebeurt was.Ik liep gelijk naar het kleine kamertje en pakte mijn spullen. Ik deed koud water in een bak en deed ik op het vuur. Langzaam werd het water warmer. Ik snee de onnodige stukken van de planten af. Ik begon met het licht groene zalf. De planten die ik daar voor gebruiken prikkelde een beetje daarom gebruiken we hem omdat ze op wonden verzachten worden en ontstekingen tegen gaan. Met een soort stamper maakte ik ze fijn. Ik gooide er een beetje warm water bij en stampte ze nog fijner. Toen pakte ik wat groene bessen uit een potje. Ze worden gegeten door spotgaaien en zijn giftig voor mensen. Maar de gif doet niks in combi met deze planten . Toen ik een fijn prakje had gooide ik nog wat warm water bij en roeide goed. Ik deed het in een bakje.
    Toen ging ik veder met de brandnetels . Ik stampte ze ook fijn. We hadden geheime ingrediënten voor het zalfje. ik gooide wat groene druiven en een beetje gras bij. Later deed ik dat ook in een pot

“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

Felan - Tribuut District 12
    Ik knikte woordeloos, zonder te beseffen dat Primrose misschien ook wel kon samenspannen met wie dan ook, dat uit zo komen dat mijn vader en ik zulke illegale activiteiten ondernamen, dat ik zou sterven, maar sterven zou ik toch al in die verdoemde arena... Alles mengde zich weer samen tot een brij van kleuren en vervaagde vormen. Ergens hoorde ik een stem fluisteren dat ik blij zou moeten zijn dat ik gekozen werd, en niet Nalyua, de spil van het gezin, maar voor zulke nobele gedachten was er even geen plaats meer.

there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

"Dat is dan goed. Dan hebben we nog een kans aangezien ik ook jaag." Zeg ik zacht
    "Met welke wapens kan je omgaan?" Vraag ik
    Oké ik kan elke dag een kogel door mijn hoofd krijgen omdat ik jaag, maar een kogel door mijn hoofd is sneller dan een dood in de arena. Stom Capitool, ja alle Capitoolmensen mogen van mij doodvallen omdat District 12 gewoon een plek is waar je veilig en langzaam kan sterven van de honger

Maeleena - Styliste
    Ik bereik het grote plein, waar mensen weddenschappen sluiten op de toekomstige tributen. Nieuwschierig luister ik naar hun snelle gebabbel over de tributen voor District vijf. Namen flitsen voorbij, maar geen enkele blijft echt hangen.
    Ik liep door en duwde verschillende mensen ruw uit de weg. De spelen waren spannend, dat zeker. Ik hield van de spanning, en natuurlijk vand e prachtige modecreaties tijdens de ceremonies. de dood van de tributen was eht enige dat me tegenstond, het was doodweg zonde. Velen zouden prachtige modelen zijn voor mijn creaties...

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

"Pijl en boog, meestal", zei ik zachtjes. Met een schok besefte ik me dat ik nog steeds op een punt tussen Primrose en de horizon zat te staren als een soort labiele, onmannelijke klootzak. Misschien zou ik toch wat het respect van de anderen van District 12 kunnen krijgen door Primrose enigszins te beschermen in de arena; als ze daar tenminste wel met mij gezien wilde worden. Ze leek me niet echt het type dat bondgenootschappen wilde sluiten.

there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

Raechell-District 11
    ik zat weer achter de toonbank. Het was rustiger dan normaal.Opeens kwam Thijs binnen lopen.'Moet je niet je vader helpen.'
    'Nee dat doet mijn jongere broer wel.'
    'Zit hij niet op school?'
    'Hij is geschorst voor 1 dag.Hij sloeg iemand.'
    'Handig, moet je iets kopen ofzo?'
    'Ja , zo'n zalf gemaakt van brandnetels.'
    Ik gaf hem de zalf en hij gaf mij 10 munten.
    'Wat ben ik blij dat mijn ouders niet op het land werken.' Zei ik tegen hem.
    'Ik ook. Elke dag hard werken. Bijna geen eten tot geen eten.'
    'Waarom jaag je dan?'
    'Het Capitool vind dat mijn vader goeie taarten bakt , maar het is duur dus soms hebben wij niks te eten en maak ik strikken.'
    'Kan je niet met een wapen omgaan?'
    'nee.'
    'Ik wil je het wel leren! wat dag je van morgen avond na de boeten in het bos.'
    'Goed idee. Raechell heb jij al een idee wie er gekozen gaat worden. Het Capitool zit al te weden wie er gaat winnen en wie er gekozen gaat worden.'

[ bericht aangepast op 19 okt 2011 - 15:55 ]

"Oké. Ik heb leren omgaan met een pijl en boog dankzij mijn zus en leren messen werpen dankzij mijn vader." Zeg ik
    Mensen zeggen vaak dat ik geen pact wil sluiten als ik ooit in de arena terecht zou komen.
    "Als we echt in de arena terecht komen, wil je dan bondgenoten hebben?" Vraag ik

"Leuk", zei ik, pas een tel later beseffend dat 'leuk' niet echt het juiste woord is om het gevoel te beschrijven dat zelfs een méisje uit jouw district meer wapens kan gebruiken dan jijzelf.
    Op haar tweede vraag haalde ik mijn schouders op. "Ik... weet het niet", zei ik zachtjes. "Ik bedoel, als geen van ons beiden voortijdig vermoord wordt (wat klonk het toch kil en slecht om zo onverschillig over de dood te praten) dan zullen we uiteindelijk... elkaar moeten vermoorden. En dat is eigenlijk iets wat ik... (ondertussen keek ik nerveus naar mijn handen) ... wil vermijden. Snap je?"

"Ik snap het." Zeg ik
    "Maar de grootste kans is dat we eerder door Beroeps worden vermoordt. Nou help je me dan op z'n minst met wraak nemen op District 2 omdat ze mijn zus tijdens de Hongerspelen hebben vermoordt?" Vraag ik
    Hij zei leuk, als reactie op mijn eerdere zin(Dat ik kan omgaan met een pijl en boog en messen}, maar je kan horen dat hij het niet zo 'leuk' vind.

Het feit dat dit meisje, dat nota bene ook nog een jaar jonger was dan ik, wel met opgeheven hoofd en met een nobele reden de arena in kon terwijl ik hier stond te trillen alsof ik Nalyua was, deed me beseffen dat ik sterker moet zijn. Moeizaam rechtte ik mijn rug en keek Primrose toen aan met iets dat eigenlijk op een felle, strijdlustige blik had moeten lijken.
    Omdat ik niet de juiste woorden kon vinden, knikte ik weer. "Dat... zal ik proberen", kwam er uiteindelijk over mijn lippen.

Raechell-District 11
    'Nee dat weet ik niet. Ik zelf ben als de dood voor de spelen.'
    'Ik ook.' zei hij.
    'Ff wachten Thijs.'
    Ik liep nu naar mijn vader toe. 'Pa , mag ik effe pauze nemen met Thijs ik ben zo weer terug.'
    'Is goed meid.'
    Samen met Thijs liepen we naar de akkers. We kwamen aan bij een verkoper die verse groeten en fruit verkochten. We deden het deze maand goed dus konden we wat eten kopen. 'Meneer , hoe duur zijn die 2 rode appels?'
    Hij was erg magger. '2 munten'. Ik gaf hem de munten en we aten samen de appel op toen we we veder liepen. iedereen was druk bezig met de oogst. Ik weet nog dat mijn vader daar werkte. Ik was nog klein. Mijn moeder startte een kleine apotheek . Die snel goed liep, want de andere die er was vonden mensen niet goed. Nu komen ze naar ons toe ook al is het duur.

Aithne - Tribuut district 1
    Grijzend kijk ik naar Douglas die de deur open doet "Aithene, kom binnen je wordt ziek" mompelt Douglas en trekt me naar binnen.
    Zijn vader een winnaar van een van de spelen kijkt me aan en begroet me met glimlach.
    "Aithne je weet toch wel wat er in het capitool gebeurt" sist Douglas.
    "Nee Doug ik heb geen idee" fluiter ik terug, en kijk naar zijn handen vol met krassen.
    "Aith, er word gewet wie er de tributen worden en iedereen denkt dat je de tribuut wordt samen met James Werroson" fluistert Douglas nu met een gebroken stem.
    James Werroson een van de grootste sukkels in heel District 1

You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

Jill

Ik merkte niet dat ik heel langzaam aan het wegdoezelen was. totdat de bel me weer helemaal wakker schud. Vermoeid sta ik op en doe de deur open. "Max!", roep ik. Daar staat de enige persoon die me echt kan begrijpen. We kennen elkaar al vanaf kleins af aan.
    "Heey", zegt hij. "Zullen we even gaan wandelen?". Instemmend knik ik.
    We lopen langzaam richting het centrum, terwijl Max vertelt over wat hij vandaag gedaan heeft. Hij mocht me zijn vader mee (zijn vader heeft dezelfde functie als mijn vader. Hoofd- bewaker. Ze zijn geen vredebewakers maar houden toezicht bij de trainingen en productie's.) Hij kreeg nog extra training van morgen. Integenstelling tot mij is Max wel een beroeps. Hij traint er al zijn hele leven voor om mee te mogen doen aan de hongerspelen. Ik snap niet wat hij erin ziet, kijken is wel leuk ja. Maar echt meedoen...

"No matter how gifted you are, you alone cannot change the world" -L.

Primrose
    "Bedankt." Zeg ik
    "Wil je....sa..samen..gaan jagen?" Vraag ik stotterend
    Dit is raar, want de jongen waarmee ik amper praatte is nu de jongen die me teminste wilt helpen wraak te nemen op District 2.