• Hoe zo weinig mensen hier reacties achter laten op verhalen, en bij lange na niet alleen bij mij. Heb een beetje meer respect voor de schrijvers/schrijfsters door ze te laten merken wat je vind van datgene wat je leest ... Wij hebben tenslotte ook gevoelens en zelfs als we (alleen) voor onszelf schrijven, is het toch heel fijn om wat feedback of kritiek te krijgen waar we wat aan hebben.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Skyward schreef:
    Er gebeurt nu eenmaal niet in elk hoofdstuk iets waarover je een echte reactie kan gaan schrijven (nja, dat denk ik dan toch, kan zijn dat dat aan mij ligt), en aangezien schrijfsters toch niet blij zijn emt gewoon altijd hetzelfde (iets als; 'Mooi geschreven, snel verder!') komt het best vaak voor dat ik geen reactie geef.


    De meeste schrijvers hebben nog altijd liever 'mooi' of 'snel verder' dan helemaal niets hoor. ;o


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Zodra een schrijfster/schrijver om reacties gaat vragen is het uit met de pret voor mij. Zolang als ze/hij dat niet doet ontvangt diegene een reactie van mij zodra ik daar inspiratie voor heb. Ik ga geen zinloze berichtje als 'snel verder' of 'ik weet niet wat ik moet neerzetten' geven.


    Life is hard and then we die

    Hoe zo is dat nu weer egoïstisch?
    Soms weet je gewoon niks te zeggen. Ik heb liever dat ze zwijgen dan dat ze van die standaard dingen neer zetten.
    Misschien is het bij jouw niet zo, maar ik schrijf ECHT voor me zelf, en hoef ook geen commentaar tenzij ik er om vraag.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Bij de meeste (al lees ik er niet veel) zet ik een reactie. Ik zet bij elk hoofdstuk wel iets neer, ik bedenk dan gewoon iets leuks. En ik zet ook een wat langere reactie, omdat ik dat zelf ook altijd leuke reacties vind om te krijgen. En zoveel moeite kost het niet :Y)


    As travars

    27 abo's heb ik en vaak 1 reactie ofzo. Maar ik schrijf ook vooral voor mezelf. Ik schrijf namelijk alles waar ik mee zit van me af. En zelf reageer ik eerlijk gezegd ook niet heel vaak maar niet omdat ik het niet goed vind, maar ja. Geen idee waarom niet.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Mee eens
    Met 113 abo's en 27 bladwijzers heb ik nooit meer dan 3 pagina's met reacties en ook niet meer dan 15 kudo's (als ik geluk heb)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hungergames schreef:
    Mee eens
    Met 113 abo's en 27 bladwijzers heb ik nooit meer dan 3 pagina's met reacties en ook niet meer dan 15 kudo's (als ik geluk heb)


    Dit vind ik een beetje aanstellerig. :W
    Je mag niet klagen, er zijn mensen met heel goede verhalen die veel minder reacties en abo's hebben.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben het hier niet mee eens. Een waardering hoeft niet perse te blijken uit een reactie. Sommige mensen zijn niet spraakzaam of vinden dat ze me hun reacties niet veel toevoegen aan het verhaal. Wees blij dat mensen je verhalen lezen, en verwacht niet veel meer. Schrijvers en schrijfsters in het 'echte leven' hebben ook geen 'reactie box'.


    Here & Now

    StoryBelle schreef:
    (...)

    en dan krijgen al die snel geschreven verhaaltjes met een beroemd iemand er in 100 reacties... :W

    Ja, ik vind 't echt erg tegenwoordig. Allemaal kliekjes, schrijft dr één iemand een verhaaltje dat eigenlijk echt op niks trekt, krijgt die 1433546465 pagina's reacties gewoon omdat ze Q famous is --'

    Asociaal? Serieus?
    Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
    Ten eerste schrijf je voor je plezier. Natuurlijk is het leuk om een reactie te krijgen maar in principe gaat het daar helemaal niet om.
    Ten tweede is het aan de lezer zelf of hij zijn/haar mening wil uiten over een verhaal.
    En als je om reacties gaat vragen is het niet meer spontaan. Dat lijkt zo verplicht.
    Nee, ik vind dat mensen zelf mogen weten of ze wel of niet een reactie achter laten. En ik vind dat je dat moet respecteren. Je mag al blij zijn als mensen je verhaal lezen.
    (Dit is niet op allemaal jou gericht trouwens.)

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 16:09 ]

    Hungergames schreef:
    Mee eens
    Met 113 abo's en 27 bladwijzers heb ik nooit meer dan 3 pagina's met reacties en ook niet meer dan 15 kudo's (als ik geluk heb)

    wees eens blij dat je al zoveel abo's enal hebt, ik krijg meestal één reactie op mijn verhaal/een hoofdstuk ><

    Evaporate schreef:
    (...)
    Ja, ik vind 't echt erg tegenwoordig. Allemaal kliekjes, schrijft dr één iemand een verhaaltje dat eigenlijk echt op niks trekt, krijgt die 1433546465 pagina's reacties gewoon omdat ze Q famous is --'


    Niet eens omdat die persoon dan goed schrijft, want sommige verhalen... ik schrijf neit perfect, maar zo slecht ben ik ook niet.
    sommige verhalen hebben 300 abo's, puur omdat er een beroemd iemand in zit.

    anyway, ik ben blij met mijn 40 abo's.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    ik schrijf altijd een reactie, op een enkele keer na dan. :Y):Y)
    Persoonlijk vind ik van die reacties waarin staat: Snel verder. ook heel vervelend, want daar heb je eigenlijk niks aan. je weet dan nog steeds niet wat iemand dan van het verhaal vind.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    ik schrijf altijd een reactie, op een enkele keer na dan. :Y):Y)
    Persoonlijk vind ik van die reacties waarin staat: Snel verder. ook heel vervelend, want daar heb je eigenlijk niks aan. je weet dan nog steeds niet wat iemand dan van het verhaal vind.


    Zelfs met zulke reacties ben i kal blij tegenwoordig :'D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik weet wat je bedoeld. Ik laat vaak een reactie achter. Bij mijn verhalen doen er dat een stuk of 10 elke keer. Ooit moet ik vragen om ja een reactie achterlaten en dan doen sommige het wel. Als ik vraag wat mensen vinden krijg ik nooit kritiek, terwijl ik dat wel nodig heb.


    <3