• Antichrist.



    ShineALight schreef:
    Oké, hier ga ik me ook even mee bemoeien.
    Ik zeg eerst: ik ben het compleet met barbiedoll eens. Het is beledigend, ook voor mij.
    Nu zeg je: Als iemand GodIsGreat als naam doet, kan dat beledigend overkomen voor mensen met een ander geloof dan het christendom, dus dat is het zelfde als mijn naam. (verbeter me als dit niet waar is, maar dit maak ik op uit het topic)
    GodIsGreat is iets positiefs. Degene met deze naam vind dat God geweldig is. Dat is niet iets tegen een godsdienst, maar juist voor.
    Nu jou naam. AntiChrist. Tegen Christus. Dat is dus tegen een godsdienst. Nu verdedig je jezelf met de Griekse betekenis. Maar wij zijn hier niet Grieks, maar nederlands, waar anti gewoon 'tegen' betekent. En als je me niet geloofd, kijk maar: http://www.encyclo.nl/begrip/anti

    Waarom doe je dit nou?
    Vind je het leuk om reacties te krijgen van mensen die wel geloven met daarin dat ze niet snappen waarom je dit doet? Ik kan hier echt niet bij hoor.. En ik denk vele met mij.


    Wie verzint dat dit niet positief is?
    Dit is ten eerste niet 'tegen het Christendom'
    en dan nog, Atheisten zijn in hun ogen positief, want die vinden dus jouw GodIsGreat bullshit dat er 100'en mensen betrokken worden en tegen gelogen worden, dat kan hun ook kwaad maken. Deze naam is gewoon een therm uit de bijbel en het is onzin dat je je daar meteen beledigd door hoef te voelen. Het is niet of ik tegen jou roep 'hou op met geloven'? Het is gewoon een naam.
    Punt.
    En nee, ik had nooit zulke reacties verwacht, want ik dacht dat sommige mensen wel volwassener zouden reageren. Zoals andere Christenen die hier duidelijk maken dat ze het niet vervelend vinden dat ik deze naam neem.

    what she said. ^

    [ bericht aangepast op 19 juli 2011 - 23:04 ]


    We're all mad here.

    Barbiedoll schreef:
    (...)

    Zoals je ziet beledigd het dus wel mensen.
    Dat is omdat ze het verkeerd intrepeteren en met dit topic probeert zij haar nader te verklaren.
    Om even een vergelijking te maken, als iemand de username 'Mongol' neemt, dan wordt deze ook niet afgekeurd omdat een select groepje dit beledigend vind.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is omdat ze het verkeerd intrepeteren en met dit topic probeert zij haar nader te verklaren.
    Om even een vergelijking te maken, als iemand de username 'Mongol' neemt, dan wordt deze ook niet afgekeurd omdat een select groepje dit beledigend vind.


    Vind ik ook raar, aangezien mensen zich daar wel degelijk beledigd door kunnen voelen, net zoals een aantal mensen hier in dit topic. Ik vind het belachelijk hoe er soms met de regels omgegaan wordt hier op Q. Zo krom als de pest. Maar goed, ik stop hiermee, aangezien ik me blijkbaar aanstel als ik beledigd wordt. (:


    To infinity and beyond •

    Antichrist schreef:
    (...)

    Wie verzint dat dit niet positief is?
    Dit is ten eerste niet 'tegen het Christendom'
    en dan nog, Atheisten zijn in hun ogen positief, want die vinden dus jouw GodIsGreat bullshit dat er 100'en mensen betrokken worden en tegen gelogen worden, dat kan hun ook kwaad maken. Deze naam is gewoon een therm uit de bijbel en het is onzin dat je je daar meteen beledigd door hoef te voelen. Het is niet of ik tegen jou roep 'hou op met geloven'? Het is gewoon een naam.
    Punt.
    En nee, ik had nooit zulke reacties verwacht, want ik dacht dat sommige mensen wel volwassener zouden reageren. Zoals andere Christenen die hier duidelijk maken dat ze het niet vervelend vinden dat ik deze naam neem.

    Maar wat als anderen het nou wel beledigend vinden?
    Kijk, dat je je naam veranderd naar AntiChrist is één ding. En ja, dat het in de bijbel staat, I KNOW. Maar je zet er ook nog een plaatje bij, wat beledigend is. WAAROM? Leg het me uit, want ik snap het gewoon echt niet en kennelijk anderen ook niet.

    ShineALight schreef:
    (...)
    Maar wat als anderen het nou wel beledigend vinden?
    Kijk, dat je je naam veranderd naar AntiChrist is één ding. En ja, dat het in de bijbel staat, I KNOW. Maar je zet er ook nog een plaatje bij, wat beledigend is. WAAROM? Leg het me uit, want ik snap het gewoon echt niet en kennelijk anderen ook niet.


    Dat plaatje, is een mening ja?
    I couldn't care less als dat jou irriteert, je hebt een nek, je kunt je hoofd omdraaien. Het plaatje zegt niet 'Go kill yourself' en ik heb ergere plaatjes gezien. Dat plaatje is hoe ik het zie en niks meer niks minder. Mijn mening. Vind het leuk, of reageer gewoon niet in mijn topic, want zoals je leest, is het gewoon toegestaan.

    Barbiedoll schreef:
    (...)

    Vind ik ook raar, aangezien mensen zich daar wel degelijk beledigd door kunnen voelen, net zoals een aantal mensen hier in dit topic. Ik vind het belachelijk hoe er soms met de regels omgegaan wordt hier op Q. Zo krom als de pest. Maar goed, ik stop hiermee, aangezien ik me blijkbaar aanstel als ik beledigd wordt. (:
    Zo zit het leven in elkaar, helaas. Ook de Grondwet is zo krom als het maar kan, maar daar gaan ze ook niets aan veranderen. Zie je, de autoriteiten kunnen nou eenmaal niet iedereen tevreden houden. Als we dat wel zouden doen zouden we net zo schijnheilig als Amerika worden en ik vind het mooie van Nederland juist dat wij nuchter zijn, dat wij niet achter degene met het hoogste woord en de beste bodylanguage aanlopen.


    Life is hard and then we die

    Barbiedoll schreef:
    (...)

    Vind ik ook raar, aangezien mensen zich daar wel degelijk beledigd door kunnen voelen, net zoals een aantal mensen hier in dit topic. Ik vind het belachelijk hoe er soms met de regels omgegaan wordt hier op Q. Zo krom als de pest. Maar goed, ik stop hiermee, aangezien ik me blijkbaar aanstel als ik beledigd wordt. (:


    Dan word je dus door de halve wereld beledigd die 'Godverdomme' of iets in die richting zegt? Wat dus nog erger is dan dit? Ga je ook opeens met hun een discussie aan over wat jij vind dat moet kunnen en wat niet? Ze gaan echt hun mond niet voor je houden hoor, omdat het hier vrijheid van meningsuiting is.
    En trouwens, hoe je nu praat zal je ook wel niet in het echt doen, denk ik dan.

    Ik ga slapen, discussieer morgen-avond wel verder hier.

    Ik wil me er niet heel veel mee bemoeien, ik wil alleen zeggen dat hoeveel je voor/tegen god etc etc bent, door het tegen elkaar te zeggen en te discusseren word 't niet veranderd, mensen blijven bij hun standpunt. Dat wou ik even zeggen.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Antichrist schreef:
    (...)

    Dat plaatje, is een mening ja?
    I couldn't care less als dat jou irriteert, je hebt een nek, je kunt je hoofd omdraaien. Het plaatje zegt niet 'Go kill yourself' en ik heb ergere plaatjes gezien. Dat plaatje is hoe ik het zie en niks meer niks minder. Mijn mening. Vind het leuk, of reageer gewoon niet in mijn topic, want zoals je leest, is het gewoon toegestaan.


    Je verteld nog steeds niet waarom je het nou gedaan hebt. Alleen omdat het jou mening is? Nou, dan kun je toch wel gewoon iets leuks verzinnen, wat geen 'haat' oproept. Ik wil niet zeggen dat je je mening niet mag geven, maar voor sommige mensen is het beledigend. Het is jammer dat je dat niet kan begrijpen. Weetje, dan was het al een stuk minder erg geweest! Het is ook hoe je er mee omgaat..

    Maar wat Barbiedoll zegt, waarschijnlijk snappen de meeste mensen dat niet en zal ik ook maar stoppen want ik overtuig jullie er toch niet van dat voor sommige mensen iets beledigend is. Jammer... Denk er nog eens over na;)

    Antichrist schreef:
    (...)

    Dan word je dus door de halve wereld beledigd die 'Godverdomme' of iets in die richting zegt? Wat dus nog erger is dan dit? Ga je ook opeens met hun een discussie aan over wat jij vind dat moet kunnen en wat niet? Ze gaan echt hun mond niet voor je houden hoor, omdat het hier vrijheid van meningsuiting is.
    En trouwens, hoe je nu praat zal je ook wel niet in het echt doen, denk ik dan.

    Ik ga slapen, discussieer morgen-avond wel verder hier.


    Ik ben niet beledigd als iemand godverdomme zegt, aangezien ik dat zelf ook we eens zeg. Ik vind dit erger dan godverdomme hoor? Ja hier is vrijheid van meningsuiting. Maar weet je wat vrijheid van meningsuiting betekend? Blijkbaar niet want het is niet de bedoeling dat je mensen kwetst of beledigd. Oh geloof me, zo zou ik in het echt ook doen hoor. (;


    To infinity and beyond •

    Barbiedoll schreef:
    (...)

    Ik ben niet beledigd als iemand godverdomme zegt, aangezien ik dat zelf ook we eens zeg. Ik vind dit erger dan godverdomme hoor? Ja hier is vrijheid van meningsuiting. Maar weet je wat vrijheid van meningsuiting betekend? Blijkbaar niet want het is niet de bedoeling dat je mensen kwetst of beledigd. Oh geloof me, zo zou ik in het echt ook doen hoor. (;


    Ok wrm snap ik de link tussen christelijk zijn en godverdomme zeggen niet?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    ShineALight schreef:
    (...)

    Je verteld nog steeds niet waarom je het nou gedaan hebt. Alleen omdat het jou mening is? Nou, dan kun je toch wel gewoon iets leuks verzinnen, wat geen 'haat' oproept. Ik wil niet zeggen dat je je mening niet mag geven, maar voor sommige mensen is het beledigend. Het is jammer dat je dat niet kan begrijpen. Weetje, dan was het al een stuk minder erg geweest! Het is ook hoe je er mee omgaat..

    Maar wat Barbiedoll zegt, waarschijnlijk snappen de meeste mensen dat niet en zal ik ook maar stoppen want ik overtuig jullie er toch niet van dat voor sommige mensen iets beledigend is. Jammer... Denk er nog eens over na;)


    JOWAJEFOWEIJ Waar moet ik over na denken?
    Al die christelijke programmas kunnen wel beledigend voor mij zijn?
    Ga ik daar over zeuren?
    Dit is niet Tegen-God, dit is gewoon een 'Monster' omschreven in de bijbel!
    Ga die nog maar een keer nalezen dan.
    En ik nam de naam omdat ik hem best wel chill vond, niet om reacties van zeurende mensen die even iets hebben gevonden om me te irriteren te krijgen.
    Denk daar maar eens over en lees je 'boek van god' nog maar een keer.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2011 - 23:13 ]

    Fellatio schreef:
    (...)

    Ok wrm snap ik de link tussen christelijk zijn en godverdomme zeggen niet?


    Omdat het iets is wat tegenwoordig een normaal scheldwoord is, ik voel me er niet prettig bij als iemand of zelfs ik het zeg, maar goed. Ik heb liever dat iemand dát zegt dan Jezus Christus, of zo'n naam zoals haar.


    To infinity and beyond •

    Fellatio schreef:
    (...)

    Ok wrm snap ik de link tussen christelijk zijn en godverdomme zeggen niet?


    'God, verdom me.'
    =
    'God, verdoem mij'
    =
    'God, stuur me naar de hel.'