• Antichrist.



    Antichrist schreef:
    (...)
    Oh, ik dacht dat je het met haar eens was :')
    Anti is niet tegen, maar oke ^^.

    Naja, het woordenboek schrijft dit voor:
    1an·ti bw tegen: ik ben ~ ertegen
    2an·ti de; m,v -’s tegenstander, tegenstemmer
    Ik geloof het wel dat er andere betekenissen zijn, ik ken echter alleen deze betekenis ^^


    Life is hard and then we die

    Antichrist schreef:
    (...)

    Ik beledig geen mensen met mijn geloofsovertuiging.
    Als iemand zichzelf 'Godisgreat' oid noemt, mag het wel? Wan dan zouden ze net zo goed mij beledigen omdat ik een andere geloofsovertuiging heb. Nogmaals, 'AntiChrist' is een therm die in de bijbel voorkomt voor iets heel kwaads en niet voor iets wat 'Tegen het Christendom' is.


    Dat moet diegene toch zelf weten? Dat is niet iets beledigends. Anti, wordt vaak genoeg in het leven gebruikt als tegen, dat is niet iets watje kunt ontkennen en dan kun je de bijbel ebij halen maar dat slaat helemaal nergens op! Ik ben beledigd, en ik ben niet de enige.


    To infinity and beyond •

    Barbiedoll schreef:
    (...)

    Nee, want ik ben zeker niet de enige hier die in god geloofd, dus das sowieso bullshit. Je mag je mening geven, maar hiermee beledig je mensen en dat is niet de bedoeling.

    Jij jouw geloof, zij het hare.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2011 - 22:27 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Barbiedoll schreef:
    (...)

    Dat moet diegene toch zelf weten? Dat is niet iets beledigends. Anti, wordt vaak genoeg in het leven gebruikt als tegen, dat is niet iets watje kunt ontkennen en dan kun je de bijbel ebij halen maar dat slaat helemaal nergens op! Ik ben beledigd, en ik ben niet de enige.


    You can suck it.
    Er zullen wel meer dingen in het leven zijn waar je het niet mee eens bent, ik ga hem echt niet veranderen omdat een christen niet over een bijbelse therm heen kan lezen.

    Lol, dan neem ik mijn reactie terug?

    nu zit er stukje van mn 3e naam in Christina

    Ik vindt hem wel iets hebben


    (Be)lieve in (you)rself

    Misschien moet je in je begin post zetten dat er met Anti; in plaats van wordt bedoeld, en niet tegen. Want dat scheelt misschien een hoop hatelijke reacties?

    Nou ja, ach. Ik ben niet gelovig, dus ik trek het me niet aan.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Oké, hier ga ik me ook even mee bemoeien.
    Ik zeg eerst: ik ben het compleet met barbiedoll eens. Het is beledigend, ook voor mij.
    Nu zeg je: Als iemand GodIsGreat als naam doet, kan dat beledigend overkomen voor mensen met een ander geloof dan het christendom, dus dat is het zelfde als mijn naam. (verbeter me als dit niet waar is, maar dit maak ik op uit het topic)
    GodIsGreat is iets positiefs. Degene met deze naam vind dat God geweldig is. Dat is niet iets tegen een godsdienst, maar juist voor.
    Nu jou naam. AntiChrist. Tegen Christus. Dat is dus tegen een godsdienst. Nu verdedig je jezelf met de Griekse betekenis. Maar wij zijn hier niet Grieks, maar nederlands, waar anti gewoon 'tegen' betekent. En als je me niet geloofd, kijk maar: http://www.encyclo.nl/begrip/anti

    Waarom doe je dit nou?
    Vind je het leuk om reacties te krijgen van mensen die wel geloven met daarin dat ze niet snappen waarom je dit doet? Ik kan hier echt niet bij hoor.. En ik denk vele met mij.

    Freedom of believe, freedom of speech and freedom of name bitchesss. Ik vind hem echt nice liefie!


    We're all mad here.

    Mensen, serieus? Ik ben christelijk en ik ben niet beledigd. Het is een begrip dat in de bijbel gebruikt wordt als iets dat als 'kwaad' wordt aanschouwt, zoals bv de duivel of demonen. Het betekent niet tegen Christus. Dus de gelovigen die zich hier door beledigd voelen moeten even hun feiten checken en de bijbel checken en die zullen dan merken dat de bijbel en de kerk dit woord meer dan één keer zelf in de mond nemen. Zij hebben dit woord zelfs uitgevonden, dus er is helemaal geen reden om beledigd te zijn.

    Het enige dat misschien beledigend opgevat zou kunnen worden is dat plaatje en dat is haar goed rechthem daar neer te zetten. Als zij niet gelovig is dan mag ze dat doen, maar op zich heeft dat hele plaatje niks met de naam te maken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Miyazaki schreef:
    Freedom of believe, freedom of speech and freedom of name bitchesss. Ik vind hem echt nice liefie!


    Wat hij zegt ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ecanus schreef:
    Mensen, serieus? Ik ben christelijk en ik ben niet beledigd. Het is een begrip dat in de bijbel gebruikt wordt als iets dat als 'kwaad' wordt aanschouwt, zoals bv de duivel of demonen. Het betekent niet tegen Christus. Dus de gelovigen die zich hier door beledigd voelen moeten even hun feiten checken en de bijbel checken en die zullen dan merken dat de bijbel en de kerk dit woord meer dan één keer zelf in de mond nemen. Zij hebben dit woord zelfs uitgevonden, dus er is helemaal geen reden om beledigd te zijn.

    Het enige dat misschien beledigend opgevat zou kunnen worden is dat plaatje en dat is haar goed rechthem daar neer te zetten. Als zij niet gelovig is dan mag ze dat doen, maar op zich heeft dat hele plaatje niks met de naam te maken.
    Aaah kijk nu snap ik het!


    Life is hard and then we die

    ShineALight schreef:
    Oké, hier ga ik me ook even mee bemoeien.
    Ik zeg eerst: ik ben het compleet met barbiedoll eens. Het is beledigend, ook voor mij.
    Nu zeg je: Als iemand GodIsGreat als naam doet, kan dat beledigend overkomen voor mensen met een ander geloof dan het christendom, dus dat is het zelfde als mijn naam. (verbeter me als dit niet waar is, maar dit maak ik op uit het topic)
    GodIsGreat is iets positiefs. Degene met deze naam vind dat God geweldig is. Dat is niet iets tegen een godsdienst, maar juist voor.
    Nu jou naam. AntiChrist. Tegen Christus. Dat is dus tegen een godsdienst. Nu verdedig je jezelf met de Griekse betekenis. Maar wij zijn hier niet Grieks, maar nederlands, waar anti gewoon 'tegen' betekent. En als je me niet geloofd, kijk maar: http://www.encyclo.nl/begrip/anti

    Waarom doe je dit nou?
    Vind je het leuk om reacties te krijgen van mensen die wel geloven met daarin dat ze niet snappen waarom je dit doet? Ik kan hier echt niet bij hoor.. En ik denk vele met mij.


    Dat niet iets positiefs, dat vind JIJ positief. Voor iemand die niet vind dat god great is, is dat niet positief. Wanneer ik in weet ik veel wat geloof zou ik het niet leuk vinden dat ik zou zien; GOD IS GREAT. Want dat is dus iets wat niet bij mijn geloof zou horen.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    ShineALight schreef:
    Oké, hier ga ik me ook even mee bemoeien.
    Ik zeg eerst: ik ben het compleet met barbiedoll eens. Het is beledigend, ook voor mij.
    Nu zeg je: Als iemand GodIsGreat als naam doet, kan dat beledigend overkomen voor mensen met een ander geloof dan het christendom, dus dat is het zelfde als mijn naam. (verbeter me als dit niet waar is, maar dit maak ik op uit het topic)
    GodIsGreat is iets positiefs. Degene met deze naam vind dat God geweldig is. Dat is niet iets tegen een godsdienst, maar juist voor.
    Nu jou naam. AntiChrist. Tegen Christus. Dat is dus tegen een godsdienst. Nu verdedig je jezelf met de Griekse betekenis. Maar wij zijn hier niet Grieks, maar nederlands, waar anti gewoon 'tegen' betekent. En als je me niet geloofd, kijk maar: http://www.encyclo.nl/begrip/anti

    Waarom doe je dit nou?
    Vind je het leuk om reacties te krijgen van mensen die wel geloven met daarin dat ze niet snappen waarom je dit doet? Ik kan hier echt niet bij hoor.. En ik denk vele met mij.



    Srssly man hou toch stil. Anderen hoeven zich niet heel de tijd rekenen te houden met andermans geloof overtuigingen. Het is niet beledigend bedoeld dus vat het niet zo op. Als ik mijn naam verander in Satanist of iets in die richting mag je er ook niks over zeggen; want dat is mijn geloof. En dan nog - Het is mijn naam. Ze heeft de vrijheid om deze naam te nemen. PUNT.


    We're all mad here.

    Ecanus schreef:
    Mensen, serieus? Ik ben christelijk en ik ben niet beledigd. Het is een begrip dat in de bijbel gebruikt wordt als iets dat als 'kwaad' wordt aanschouwt, zoals bv de duivel of demonen. Het betekent niet tegen Christus. Dus de gelovigen die zich hier door beledigd voelen moeten even hun feiten checken en de bijbel checken en die zullen dan merken dat de bijbel en de kerk dit woord meer dan één keer zelf in de mond nemen. Zij hebben dit woord zelfs uitgevonden, dus er is helemaal geen reden om beledigd te zijn.

    Het enige dat misschien beledigend opgevat zou kunnen worden is dat plaatje en dat is haar goed rechthem daar neer te zetten. Als zij niet gelovig is dan mag ze dat doen, maar op zich heeft dat hele plaatje niks met de naam te maken.


    alleen een beetje jammer dat je serieus een topic gaat aanmaken omdat je je naam naar 'AntiChrist' verandert. Ik denk dat het wel als 'tegen' wordt bedoeld. Ik snap overigens niet waarom je uberhaupt een topic aanmaakt als je je naam veranderd?

    En over positief en negatief. Als iemand als username 'AllahIsGreat' of iets dergelijks schrijft, vind ik het niet erg. Juist mooi, dat diegene zijn eigen geloof heeft. Iedereen moet geloven wat hij of zij zelf wil. Maar dan op deze manier, door zo'n naam en zo'n plaatje te reageren... ongelofelijk. Ik snap het gewoon niet, waarom? Kan dát mij worden uitgelegd?

    [ bericht aangepast op 19 juli 2011 - 23:00 ]