Mwuah, mijn zus heeft mijn avond verpest. We wilden anar Harry Potter, maar er was een wegomnleiding en toen reed ze verkeerd en waren we dus al te laat dus gingen we weer naar huis --'''
Abby (Abigail Rosaline Valence) ~ Piraat.
"Ik heb gezwegen als het graf," antwoordde ik toen hij vroeg of ik het iemand verteld had. "Ik beloof dat ik je het allemaal nog ga uitleggen, wanneer je maar wil. Zonder iets achter te houden, want dat heb jij mij ook beloofd niet meer te doen," zei hij me. Ik voelde me naar, het feit dat ik ondanks alles toch wat had achtergehouden. "Vertel het me maar als al deze problemen voorbij zijn, goed?" stelde ik voor, dat leek me het beste. "En gewoon Tristan Wright is goed, zo heb je je tenslotte ook voorgesteld toen we elkaar voor het eerst ontmoette." Ik glimlachte scheefjes naar hem. Na wat hij had gezegd begon ik te twijfelen of ik hem zou vertellen over Nate. Ik had het hem inderdaad beloofd, een stomme belofte, ik zou hem enkel bezorgd maken. Maar als dat was wat hij wou. "En Tristan, niet boos worden, ik ben ook niet helemaal eerlijk geweest. Ken je Nate? Je weet wel, die neger van op het schip toen. Nou, laten we zeggen dat hij me niet helemaal mag.." vertelde ik hem en zuchtte toen zachtjes. "Man, ik weet mezelf wel goed in de problemen te werken hè? Sorry.. Maar maak je niet te veel zorgen om me, oké? Je hebt al problemen zat aan je hoofd, daarom had ik je het niet eerder verteld.." bekende ik eerlijk. Het voelde in ieder geval beter dat ik eerlijk tegen hem was, ik wilde geen dingen voor hem achterhouden. Plots hoorde ik voetstappen en toen ik op keek zag ik tot mijn grote schrik de bewaker komen, nee hè! "Wel verdraaid!" brome hij boos terwijl hij vervaarlijk dichterbij stapte, gauw stond ik op en keek hem aan. "Zomaar binnenglippen als ik even weg ben hè? Jij durft wel hè? Ik denk dat ik de kapitein toch maar eens ga inlichten over jouw stiekeme bezoekjes hier!" Hij was nog chagerijniger dan normaal, pisnijdig kon je het wel noemen. Paniekerig probeerde ik een oplossing te bedenken in mijn hoofd, tot me plots iets te binnen schoot. "Ohja? En hoe denk je dat ik hier naar binnen kan? Niet omdat jij zo geweldig bewaakt hoor en ik weet zeker dat de kapitein dat ook wel zou snappen," antwoordde ik kalm en keek hem aan. "Ik ah.." stamelde de bewaker, ik kreeg een zelfvoldane grijns op mijn gezicht. "Dus, ga gerust en vertel het hem maar, maar je wordt geheid voor de haaien geworpen." Hij bromde boos wat en keek me aan, aan zijn blik te zien kon hij me wel vermoorden. "Goed, jij je zin." "Mooi, dan vind je het vast niet erg als ik nog even blijf, nietwaar?" "Ik dacht het niet!" "Oh, wil je soms dat ik de kapitein vertel over hoe slecht jij bewaakt? Ik ken genoeg geuitgen.." "Ken je niet!" "Ohnee?" Ik glimlachte onschuldig naar hem. Ik zag de twijfeling in zijn ogen staan, maar uiteindelijk gaf hij toch toe.
"Prima, je mag nog blijven. Je mag één keer per dag langskomen, maar vaker ook niet. Gesnopen?" zei hij me nors en ik kon niks anders dan glimlachen en knikken. Met boze, grote stappen liep hij terug naar zijn plekje in de deuropening. Ik hurkte weer neer bij Tristan en keek hem aan. "Hé Romeo, nu kan ik je wat vaker bezoeken zonder al te veel gedoe," zei ik, een stuk vrolijker. "En zie je? Je hoeft je geen zorgen te maken, ik ben 19 en kan best wel goed voor mezelf zorgen. Nouja, dat ook weer niet altijd," zei ik. Ookal wou ik het graag, goed voor mezelf kunnen zorgen. Dan hoefde ik niet zo te rekenen op anderen, ik wilde niet al te afhankelijk worden voor de mensen om me heen, iets wat ik de laatste tijd wel meer had gedaan dan dat ik werkelijk wou. Net had ik mezelf er dan weer wel goed uitgekletst, maar dat was ook vooral omdat het zo'n simpele ziel was. Alles behalve snugger en makkelijk om te praten, gelukkig voor mij.
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.