• Part 1
    Part 2
    Part 3
    Part 4

    Joinen, maar geen idee wat RPG's zijn? Kijk hier:
    Plop

    Welkom 8D
    Ahum, eerst het verhaal:

    Een stel rijke dames van de Dames Club in Engeland gaan op bezoek bij hun vriendinnen in Frankrijk. Halverwege de reis komen ze echter in een storm terecht. Hun schip vergaat, en slechts vijf dames weten te ontsnappen aan de dood. In een houten sloep drijven ze dagen stuurloos over de zee, tot ze eindelijk een schip zien. Wanhopig beginnen ze te zwaaien, hopend op hulp. Wat de dames echter niet weten, is dat het een piraten schip is… De piraten redden ze, maar niet voor niets. De dames worden gedwongen om hard te werken, en zullen moeten wennen aan het harde, vieze leven op het piratenschip…

    Omdat we niet oneindig veel dames kunnen hebben, is er een maximum van 5 dames. En natuurlijk maar 1 dame per persoon, anders is het een beetje sneu als 1 iemand 5 dames heeft en de ander 0. Van Piraten mogen er wel heel veel komen.. Hehehe ^^ (Piraten zijn mannelijk :'])

    Voor de duidelijkheid, er zijn dus geen mobieltjes/auto's/moderne kleren.. Maar ik denk dat dat wel logisch is..

    Dames:
    Joshephine, Maxime, Clarabella, May

    Piraten:
    Olivier (Captain), Abby(Piraat), Peter/Felix(Piraat), Ace (Piraat), Tristan/Thomas (Piraat), Arthur (Piraat), Kjell (Piraat), Natambu (Piraat), Alice/Sarah Kate Smith, Carlos

    Overig:
    King George

    Have fun 8D

    (p.s. De verhaallijn is bedacht door Endure, het idee om piraatjes te gebruiken door Vluuv :p)



    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 22:24 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Haha, je maakte me echt aan 't lachen. :']
    Ik besloot een gesprek te starten, alsof ze dat niet al hadden xd
    En dan zo heel chique; Hoe maak je het?
    Haha :'D

    Abby (Abigail Rosaline Valence)
    "Hmm, toch word ik liever niet nog eens in de zee gegooid," ik glimlachte scheefjes. "En ach, ik heb me beter gevoeld. Het zit me echt niet mee de laatste tijd, alles zit me tegen. Stom hè?" Ik leunde met mijn armen op de tafel, een dronken stel piraten leidde me even af omdat ze luidruchtig aan 't lallen waren. "Maar wil je nou wat drinken? Want dan haal ik even iets."


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ace - Piraat.

    Ik wandel het ruim uit, maar word tegengehouden door een van de jongens.
    'Ik moet je wat zeggen, Ace. Blijf bij de kapitein uit de buurt. Hij is.. zichzelf niet de laatste tijd.' 'Waar heb je het over?' 'Ik heb van Juan en Juan heeft het van Pedro en Pedo-' 'Oke, praten jij, voor ik m'n geduld verlies.' 'Je kent toch die meid, Abby?' Ik knik ongeduldig.
    'Het gerucht gaat dat kapitein en oogje op haar heeft, maar het hem enorm frustreert dat haar hart aan een ander toebehoort.' Ik knipper een paar keer met de ogen en frons de wenkbrauwen.
    'Wie is die ander?' vraag ik met sinistere stem. 'Ene.. zeg Jasper, help me een handje. Thomas, niet waar?' 'Tristan, idioot. Je moet eens van die verdomde rum afblijven.' 'Tristan? Zeg, waar heb je die info allemaal vandaan?' 'Dat zeg ik je net, Pedro de kok. Hij weet dingen. Maar je houdt je kop, tenzij je levend gevild wil worden door de kapitein.' Ik glimlach en werp een blik op mijn papier. Ik heb mijn inspiratie gevonden!
    'Geen probleem, ik hou m'n kop,' zeg ik en loop richting mijn eigen kamer.
    Eenmaal daar mis ik de aanwezigheid van Josephine onmiddellijk, maar het verhaal van dat joch heeft de schrijfkriebels weer tevoorschijn getoverd. Ik sluit de deur achter me, ga op bed zitten en ontsteek de kaars.


    "November 1778.

    De liefde: voeder des doods.

    Piraten vallen meer dan eens ten prooi aan menselijke emoties, ook al wil de wereld ze afschilderen als beesten. Achter die vieze huid en harde woorden gaat een heuse persoonlijkheid schuil. En een persoonlijkheid, hoe sterk en nobel ook, kan gekwetst worden. Laten we onszelf niet als god zien, maar als mensen. En laten we dit nooit vergeten. Deze richt ik aan alle slachtoffers van de liefde, een slag wreder en gecompliceerder dan elke oorlog die wordt gevoerd. We kunnen de uitkomst nooit voorspellen, ook al liggen de kansen nog zo gunstig. Mannen van eer, eigen je de hand van een vrouw niet toe, als zij daar geen toestemming voor heeft gegeven. Het recht zal zegevieren, ook al is dat wellicht niet in uw voordeel. Bezoedel zoiets puurs niet voor uw eigen gewin. Laat deze prachtige emotie niet de haat, de dood voeden. Het ligt niet in onze handen om voor god of de duivel te spelen.
    Want zelfs in de wreedste, meest onvoorspelbare oorlog is er een sprankje hoop, wanneer men dit toelaat. Sluit niet alle wegen af omdat een doorgang u is gestremd. Durf zelf het tij te keren, want in deze oorlog zijn wij in staat de uitkomst te bepalen, voor onszelf.
    Wij bepalen of we doorgaan of opgeven, sterven van ellende of leven in vreugde.

    Ace F. Johnson."

    Ik glimlach even en kom dan overeind. Dit moet ik in het licht bekijken. Ik krijg zere ogen door dat verdomde kaarsvet. Ik kom wat moeizaam overeind en open de deur, terwijl ik het papier krampachtig in de handen hou. Ik loop richting het dek, naar de reling, waar ik het in de lucht hou om wat beter te kunnen bekijken. Ondanks mijn verwonding is mijn handschrift nog beter dan ik heb verwacht.
    Ineens komt er vanuit het niets een enorme rukwind opzetten en mijn meesterwerk wordt uit mijn handen getrokken.
    'Oh nee, verdomme!' Het ziet ernaar uit dat het richting de open zee wordt geslingerd, tot de wind het stuk perkament in een hoek van 90 graden draait en met een knal tegen de deur van de kapiteinshut slingert. Ik weet even niet waar ik het zoeken moet en kijk hulpeloos om me heen. Hij gaat me vermoorden als hij dat ooit komt te lezen. Ik moet het daar weghalen, snel! Ik sprint naar de deur van de kapitein, maar roep mezelf ineens een halt toe. Er beweegt wat in het raam. Hij heeft het gehoord! Maak dat je wegkomt, Ace! Rustig, rustig. Wie zegt dat Olivier wel eens kan lezen? Ja, bijna niemand van die piraten hier weet hoe een letter eruit ziet, laat staan dat ze een tekst kunnen lezen. Zenuwachtig werp ik een blik op de kapiteinshut en als ik de deurknop zie bewegen maak ik me uit de voeten en sprint naar beneden heen. Ik moet hier weg, rennen! Maar waarheen? Ik hol de gangen door en hoor dan ineens een paar vrouwenstemmen. Daar hol ik heen, tot ik oog in oog kom te staan met Maxime en Josephine.
    'Eh.. zou ik misschien..' Ik vlieg langs de twee heen en verstop me onder een bed. 'Ik ben niet hier, negeer mij maar. Als de kapitein hier langs komt, ik ben er niet!' fluister ik. Bij Neptunus Ace, dit is je reinste zelfmoord. Rustigm rustig. Wie weet kan de kapitein niet eens lezen. Hoe is hij dan in staat kaart te lezen? Ik bijt op mijn lip. Die zag ik over het hoofd. Ik ben ten dode opgeschreven.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wooooow Sam :'D Wat een lap tekst weer :Y) En weer een mooie tekst hè _O_


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Maxime - Dame.

    Ik richt me opnieuw tot Josephine, wanneer Abby weg is. 'Mensen blijven hier ook maar heen en weer lopen, zo zul je ze nooit leren kennen. Ik wil terug naar Engeland, naar mensen van onze eigen klassen.' Plotseling komt Ace langs rennen en verstopt zich onder het bed. Ik kijk naar Josephine, het is tenslotte haar favoriet, of hoe je het ook wil noemen. Ik zak op mijn hielen, omdat door je rug buigen niet goed én niet netjes is. 'Eh, Ace, is alles wel óke? Je ziet er nogal panisch uit, en dat voor een piraat!'


    everything, in time

    Ace - Piraat.

    Verdomme, m'n zij! Ik grijp naar de plek des onheils en doe mijn uiterste best om het niet hier en nu uit te schreeuwen van ellende. Ik hoor die Maxime wat zeggen.
    "Eh, Ace, is alles wel oke? Je ziet er nogal panisch uit, en dat voor een piraat." 'Dit ga je nooit geloven als ik het zeg, in geen miljoen jaar,' mompel ik terwijl ik de gang in de gaten hou. Hoor ik nou voetstappen? Zijn dat voetstappen?
    'Zouden jullie.. alsjeblieft.. die deur willen sluiten? Ik denk dat ik het niet overleef als ik nu word gekielhaald. Alsjeblieft? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn.' Ik trek de dekens een stuk van het bed, zodat ze verhullen dat iemand er rechtstreeks onder kan kijken. 'Wat een ellende, wat een ellende,' mompel ik. Dat stuk tekst was niet eens voor de kapitein bedoeld, maar als hij echt zo kwaad is als dat rotjoch zei dan mag ik m'n borst maar natmaken. Straks denkt hij nog dat ik achter Abby aan zit! Moge de engelen mijn verloren ziel hebben. Laat het niet waar zijn. Mijn blik glijdt naar een verloren BH die onder het bed slingert. Van wie deze ook is, ze heeft smaak.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2011 - 21:40 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Geniaal :'D
    En die tekst.. Wauw, wat ben jij daar goed in Sam :']

    Josephine
    "Ik wil ook graag terug, maar Max... Felix? Dat meen je toch niet?" Ik giechel en wil al bijna een flauwe opmerking maken als Ace ineens binnen komt gestormd. Blij kijk ik hem aan, maar zonder iets te zeggen schiet hij onder het bed. Is hij dronken? Ik hoor hem wat mompelen, en Maxime buigt naar hem toe. "Zouden jullie.. alsjeblieft.. die deur willen sluiten? Ik denk dat ik het niet overleef als ik nu word gekielhaald. Alsjeblieft? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn." Snel loop ik naar de deur en draai die op slot. "Wat is er in godsnaam gebeurd?"

    Olivier
    Tevreden leg ik mijn werk weg, als ik ineens wat tegen het raam hoor en zie vliegen. Verbaasd kijk ik er naar. Een papier? Ik sta op en zie buiten een schim heen en weer rennen, die naar me toe lijkt te komen en dan snel weg rent. Is dat Ace? Ik frons en open de deur, maar het papier dwarrelt al weer weg. Ik ren er achter aan, wat me wat vreemde blikken van de bemanning oplevert, en krijg het dan eindelijk te pakken, voordat het in het water valt. "Alles in orde, Kapitein?" Ik knik nors naar de man en draai me om, richting mijn hut. Wat is dit? Vluchtig lees ik de tekst door, en ik knipper een paar keer met mijn ogen. Hoe.. Wie.. Ik slik en kijk om me heen, maar iedereen is al weer verder gegaan met hun werk. Snel loop ik mijn hut in en ik ga op mijn bed zitten, met het vel in mijn handen. Nog een keer lees ik de tekst, nu langzamer, en ik voel dat ik een brok in mijn keel krijg. Ace F. Johnson. Wie had ooit gedacht dat Ace kon schrijven. Ik leg het papier naast me neer, en besef me dan ineens wat dit betekent. Ace weet er van. En dat betekent dat de rest van de crew er ook van weet. Verdomme! Ik grom en smijt in mijn woede het papier op de grond. Nee, nee, geen emoties. Geen woede, dat helpt niet. Het doet alleen maar pijn, het verwoest slechts. Ik adem diep in en sluit mijn ogen. Ik raap het papier van de grond en verfrommel het tot een prop. Ik open een van de ramen en laat de prop papier uit mijn hand vallen. Het duurt even voor hij het water raakt, maar dan is hij al snel doorweekt en zinkt weg. Geen emoties. Geen gevoel. Geen liefde.

    Carlos Jonéz

    Ik lachte, 'Agh lekker zwemmen! Haha, nou je kent mij vind je dat niet leuk dan.' Ik lachte. 'Ja wel stom voor je. ' Ik dacht na. 'Doe maar gewoon wat rum. ' ik grijnsde. Hopelijk dronk ze mee; net zo lang tot ik haar onder tafel had gedronken.


    We're all mad here.

    Felix - Piraat

    Vol afschuw veeg ik mijn sabel af aan een jonge matroos die met zijn rug naar me toe staat. Hoewel ik trots ben om te zeggen dat ik me geen zorgen moet maken om gewetensproblemen - niet simpel als je geen geweten hebt om mee te beginnen- staat het me meestal tegen om iemand te vermoorden. Niet om te zeggen dat ik aarzel. Helemaal niet zelfs. Wat moet gebeuren moet gebeuren, maar mensen doden zorgt meestal voor rommel. Al dat bloed en bovendien al die bullshit van bewijsmateriaal wegwerken enzovoort. Natuurlijk is dat allemaal niet zo'n probleem aan boord van een piratenschip - die lappen de wet toch aan hun laars- maar ik heb die afschuw meegekregen van toen ik nog welkom was aan het hof. Daar moest je niet proberen om iemand te vermoorden met een mes of een kogel, teveel rommel. Vergif is daar de nummer één. Ik word uit mijn gedachten geschud door de jongen die ik als vod heb gebruikt omdat hij verwoed probeert om me een trap te verkopen. Snel sla ik de platte zijde van mijn rapier dwars over zijn gezicht wat een zweepeffect geeft en hem verjaagt. Ik kan een geamuseerde grijns niet onderdrukken, waarna ik me omdraai en terug naar Maximes kamer ga. Zacht klop ik op de deur. 'Maxime? Is alles goed?'


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ace - Piraat.

    Ik haal opgelucht adem als ze de deur sluiten. Josephine haalt de deken weg en vraagt wat er aan de hand is. Ik trek mezelf van onder het bed.
    'Dit is wat er aan de hand is,' zeg ik. 'Ik kwam onder de douche vandaan, stond op het punt om wat te gaan schrijven, tot één van de scheepsjongens me vertelde van de situatie tussen de kapitein en Abby. Linke soep, wil je vooral niet tussen raken. Ik vond het behoorlijk inspirerend en gebruikte dat als leidraad voor mijn schrijfsel. En ik liep het dek op om het te bekijken, tot een rukwind het uit m'n handen trok en tegen de hut van de kapitein aan knalde. Hij moet het hebben gehoord en als hij die tekst leest..' Ik haal mijn hand langs mijn keel. 'Het was mijn bedoeling niet om nog meer vuur tussen die twee aan te wakkeren en nu heb ik het mooi verziekt. Hij zal zich verraden voelen. Door iedereen.' Ik zucht en ga op het bed zitten terwijl ik de pijn in mijn zij probeer te negeren.
    'Ik weet niet wat het beste is om te doen. Het allemaal laten rusten, of de confrontatie aangaan en mijn excuses aanbieden.'


    No growth of the heart is ever a waste

    O God, als Felix naar de kamer van Maxime loopt en zij daar zijn, is dat de BH van Maxime!x]

    Maxime - Dame

    Josephine doet de deur op slot, terwijl ik op mijn knieën bij Ace blijf zitten. 'Wat Josephine zegt! Wat kan je nu toch zo van streek gemaakt hebben? Wie gaat je kielhalen?' Ik begrijp echt niet waar hij het over heeft en ik denk Josephine evenmin.
    Dan wordt er op de deur geklopt en mijn hart maakt een klein sprongetje, als ik de stem van Felix aan de andere kant hoor. 'Alles is prima, wacht, ik doe wel open.' Ik kom overeind, wandel naar de deur, draai hem van het slot af en open hem. 'Hoe gaat het met jou dan?' Ik kijk even bezorgd naar Ace. 'Hm, hij is ergens panisch over. Maar daar zorgt Josephine wel voor, ik wil weten wat er gebeurd is en of jij niet gewond bent.'


    everything, in time

    Ace - Piraat.

    Ik schrik me het leplazarus als iemand aan de andere kant van de deur naar Maxime vraagt. Nog net weet ik te voorkomen dat ik heel het schip bij elkaar gil. Nee. Geen kielhaalbeurt voor mij. Vergeet het. Niet vanwege een ongeluk.
    'Bij Neptunus, ik ben weg hier.' Maar Maxime doet de deur open voor ik de kans heb weg te duiken. Fijn, wíl jij soms dat ik dood ga?! Tot mijn verbazing blijkt het niet de kapitein, maar Felix te zijn. Ik ben bijna opgelucht hem te zien. Ik slaak een zucht en wend me weer tot Josephine.
    'Eh.. dit lag onder het bed. Misschien mist één van jullie het.' Ik hou de BH in de lucht en merk dat beide vrouwen nu een roze blos op hun wangen krijgen. Even kruist mijn blik die van Felix en er verschijnt een schaapachtig lachje op mijn mond. 'Oh eh.. ja, ik snap dat het niet gebruikelijk is om.. nou ja, sorry hiervoor.' Ik leg de BH gauw weer weg.


    No growth of the heart is ever a waste

    Felix - Piraat

    'Ik ben in orde. Kapitein gaf orders tot enteren en we hebben wel wat te pakken gekregen, denk ik. De doden zijn al overboord gekiept, maar het dek is nog vergeven van bloed dus misschien moet je even niet boven komen,' zeg ik glimlachend terwijl ik me realiseer dat ik mijn wapen nog vast heb en het ding gauw terug in de schede steek. Dan merk ik Ace op die op de achtergrond nogal onhandig met een BH loopt te zwaaien. Erg charmant weeral, denk ik schamper terwijl ik honend een wenkbrauw optrek maar een geamuseerd lachje toch niet van mijn gezicht kan bannen. Desondanks raak ik gealarmeerd. What the hell doet hij in één kamer met twee -mooie- vrouwen en een BH in zijn handen ? 'Wat doet hij hier?' vraag ik dan ook verbaasd als ik mezelf langs Maxime het hutje in heb gewurmd.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Maxime - Dame.

    'Ah, dat vind ik fijn om te horen,' ik grinnik even. 'Bedankt voor de tip, wij blijven nog maar even hier. Loop toch naar binnen, joh! Ace, doe rustig!' beveel ik haast als hij weer onder het bed vandaan komt en bijna weg wil glippen. Als hij echter mijn BH omhoog houdt, ben ik stil. Verdorie, da's de mijne! Ik voel mijn konen rood kleuren en schraap een tikkel onhandig mijn keel. Ik pak de BH van waar Ace hem heeft weggelegd en verstop hem snel ergens in de kast. 'Dus..' zeg ik nu ook een tikkel ongemakkelijk. 'Ace is bang dat de kapitein hem dus zal vinden en hem zal kielhalen. Kan Olivier lezen dan? Dat is al best verbazingwekkend. O, sorry, niet beledigend bedoeld hoor.'

    [ bericht aangepast op 19 juli 2011 - 22:57 ]


    everything, in time

    Felix - Piraat

    'Wat heb je gedaan misschien?' vraag ik niet zonder nieuwsgierigheid. 'En tuurlijk kan hij lezen, hij is kapitein.' voeg ik daar glimlachend aan toe. 'Die hebben toch een beetje basiskennis nodig, anders dobber je voor je het weet ergens rond in the middle of nowhere,' Ik richt me opnieuw tot Ace. 'Dus, wat heb je nu uitgevreten? Zijn schatkist beroofd? Zijn persoon beledigd? Overgegeven in zijn hut?' Ik grijns geamuseerd terwijl ik de deur achter me opnieuw op slot doe en me op de grond laat zakken om de boel niet overcrowded te maken.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ace - Piraat.

    Ik merk niet eens hoe argwanend Felix de hele situatie aan het gadeslaan is.
    'Ja, hij kan lezen. Hij is ook in staat om kaart te lezen als kapitein zijnde,' zeg ik. Felix heeft geen benul waar dit allemaal over gaat en ik heb geen zin om het hele verhaal nog eens te vertellen. Ik slaak een zucht. Voorzichtiger zijn met die verhalen, denk ik gefrustreerd. 'Bloed op het dek, dat heb ik kennelijk gemist.' Hmm, zal kijken of er vanavond nog wat te ruilen valt als ze allemaal bezopen zijn. Of wat te jatten. Maar ik kan me nu niet de toorn van de rest van de bemanning op de hals halen. Oh, wat een ellende. Ik bijt op mijn lip. Kom op Ace, wees niet zo'n schijtebroek. Aanvaard je lot als een echte man. Ga naar hem toe en bied je excuses aan. dat wordt m'n dood. Nee Ace, anders was je nu al dood geweest! Als ik uit die verdomde angst wil, zal ik het er toch op moeten wagen. Ik slaak een zucht. Dan vraagt Felix wat ik heb gedaan en ik schud het hoofd bij zijn ideeën.
    'Nee. Ik heb wat geschreven op een stuk perkament. Het verhaal van de kapitein en Abby, maar dan vertaald naar een figuurlijke zin. Schrijven houdt de geest fit en brengt me tot rust. Ik vond het inspirerend voor een verhaal. Ik was niet van plan het aan hem te geven en om nog meer kolen op het vuur te gooien. Het kwam per ongeluk bij zijn hut terecht, door de wind, ik zweer je.' Ik zie hem me neerbuigend aankijken. 'Prima, dan geloof je me niet. Ik betwijfel het of iemand het al zal geloven..' mompel ik.


    No growth of the heart is ever a waste