Idd
En Els is ook gewoon cool ;p
Maar okay, toch maar even in nieuwe post.
Abby (Abigail Rosaline Valence) ~ Piraat.
"Goed. Waarom ook niet," ging hij op mijn voorstel in. "He joh, het is wel het minste dat ik voor je kan doen," antwoordde ik toen hij me bedankte en zei hoeveel het wel niet voor hem betekende. "Jij helpt mij toch ook? Daar zijn we vrienden voor." Het was eruit voordat ik er erg in had, vrienden ja. Kon je vrienden zijn met piraten? Blijkbaar wel, want ik had het zojuist gezegd, maar ik was hem ook zo gaan beschouwen. Hij was niet zomaar een bemanningslid meer voor me, ookal bleek hij nog altijd een rasechte piraat te zijn toen hij over het plunderen begon. "Geen zorgen, ik gok dat het niet lang meer zal duren. Maar goed, ik ga Tristan maar eens wat te eten brengen en daarna door naar Josephine, je hoort nog wel van me hè," zei ik. Ik wierp hem nog een glimlach toe en liep toen het ruim uit. Ik kon beter uit de buurt blijven van die Nate, volgens mij brang hij niks meer dan ongeluk. Ik liep de keuken binnen en trof enkel de kokshulp aan. "Hé Abby, wat kom je doen?" vroeg hij verbaasd. Hij was nog vrij jonger, jonger dan ik, en eigenlijk ook één van het vriendelijkste op het schip. Tegen mij deed hij vriendelijk althans. "Ik kom wat eten halen voor," ik zweeg even. Ja, voor wie, een gevangene.. "Voor een van de dames, ze heeft nogal honger. Dus ik dacht, jij bent vast wel zo galant om een lekker bord eten voor haar klaar te maken. Nietwaar?" vroeg ik met een onschuldige glimlach. Ik zag de twijfel in zijn ogen staan. "Toe? Ik weet zeker dat ze het aardig van je zal vinden," drong ik ene beetje aan. "Vooruit dan.. Ik zal meteen beginnen," vertelde hij me. "Heel erg bedankt!" "Voor wie is het eigenlijk?" "Oh ah, Josephine." "Aha, zal ik het anders zelf bij haar langsbrengen? Dat scheelt jou weer een klus," stelde hij voor. Shit, dat was niet de bedoeling. "Nee joh," wimpelde ik zijn voorstel gauw af terwijl ik toekeek hoe hij bezig was met het klaarmaken van een lekkere maaltijd. "Ik heb toch niks te doen en ze vroeg het tenslotte aan mij, dan vind ze het vast vreemd als jij ineens aan komt zetten. Maar ik weet het goed gemaakt, ik zal zeggen dat jij het hebt klaargemaakt," vertelde ik hem en gelukkig viel hij voor mijn plan. Ik moest niet vergeten Josephine straks in te lichten hierover, voor het geval hij haar zou vragen hoe het gesmaakt had. Terwijl hij bezig was kletsen we nog wat en toen hij uiteindelijk me een bord met een heerlijk uitziend en lekker geurende maaltijd aangaf, bedankte ik hem en liep de keuken uit. Even checkte ik de gangen of er iemand te zien was en maakte toen mijn weg richting de cellen, terwijl ik me afvroeg hoe ik de bewaker weg moest zien te krijgen. Eenmaal bij de cellen gluurde ik om het hoekje naar de bewaker, die er helaas niet uitzag of hij binnenkort in slaap zou vallen of iets dergelijks, maar mijn geluk kwam vanaf de andere kant aangezet. John, een bemanningslid, liep op de bewaker af. Ze hadden een kort gesprek en vervolgens verdwenen ze beiden, ik kon mijn geluk niet op! Gauw glipte ik richting de cellen, eenmaal bij Tristans cel aangekomen keek ik 'm aan. "Hé," begroette ik hem, ik glimlachte en hurkte bij hem neer. "Moet je zien wat ik voor je heb," vervolgde ik met een grijnsje en liet hem het bord met eten zien. "Niet slecht, nietwaar?"
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.