Ik schrijf dit terwijl ik de soundtrack luister. Lol :'D
~ Holy moly, hij is al afgelopen, ik doe alnger dan 4 minuten over zo'n stukje o_O
~ 2e keer afgelopen al.
Lol, kheb een charactersong voor Abby gevonden :'D Geniaal.
Boem charactersong.
Abby/Jack ~ Undercover pirate.
Al vrij snel had ik ik een lijst met goederen waar we meer van moesten inslaan. Aangezien ik geen zin had om een ander klusje te doen besloot ik hier te blijven, hij had vast niet door als ik hier ging niksen. Er stond een stapel kisten en ik klom er bovenop, het wiebelde wat maar het viel niet om. Ik ging op mijn rug op een kist liggen met mijn benen over de rand, zwijgend keek ik naar het houten plafond. Hier en daar bevonden zich kleine scheurtjes, maar het grootste deel werd bedekt door spinnenwebben. Bah, ze mochten wel eens schoon maken, dacht ik, het zijn dan wel piraten, maar een beetje hygiëne is nog nooit iemand dood aan gegaan. Ik sloot mijn ogen. Wat zouden ze doe als ze erachter kwamen wie ik echt was? Het was een vraag die de laatste tijd steeds meer door mijn hoofd spookte. Dat werd waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat ik al langer undercover was dan ik eerder gedacht had. Toen ik op het schip kwam ging ik er van uit dat ik na een week ofzo al ontdekt zou worden en dat ze me dan over boord zouden gooien, of als soort slaaf zouden gebruiken en dat ik dan alle kut klusjes moest oplossen, maar het undercover gaan ging me beter af dan gepland. Zelfs Felix had niet door wie ik echt was, hij vond me verdacht en hij was pienter, dus ik vreesde dat hij erachter zou komen, maar hij had meer aandacht voor de vrouwen. Wel vreemd dat alle mannen zich nog steeds aan 't bevel van de Kapitein lieten en niet stiekem wat anders deden.. Blijf van de vrouwen af, de Kapitein had enkel gedoeld op de rijke dames, dus als ze erachter kwamen dat ik een vrouw was, zou ik dan wel veilig zijn? Kleine kans.. Een misselijkmakend gevoel van angst ging er door mijn buik heen en ik duwde gauw die akelige gedachtes weg.
Ik kon beter piekeren over belangrijkere zaken, zoals Tortuga.. Een stel bemanningsleden hadden me er ooit over verteld, alle plaatsen met de goedkoopste en beste hoeren, het beste bier en al die dingen waar ik niks om gaf. Toen ik geen respons gaf begonnen ze grappen te maken dat ik liever een mannelijke hoer had en dat die er niet waren. Een zucht ontsnapte aan mijn lippen, mannen ook altijd. Toch was Tortuga een probleem. Het was een paradijs voor mannen, tssk, niet voor vrouwen zoals ik. Ik vreesde dat ze van plan waren met zijn allen ergens te gaan zuipen en dan te plunderen en als ze zopen werden sommige handtastelijk, wat mijn geheime indentiteit in gevaar bracht.. Vervoglens zouden ze allemaal een 'mokkel' proberen te scoren en mij raar aankeken als ik hun voorbeeld niet volgde, maar op het schip blijven was ook verdacht. Opnieuw zuchtte ik, al die problemen aan mijn hoofd. Had ik niet beter thuis kunnen blijven? Veilig, met bediendes en al?
Nee, dacht ik, dat was geen optie. Die vreselijke korsetten, altijd netjes zijn, niks mogen, saaie gesprekken voeren metkakkers die nogal hoog stonden en uitgehuwelijkt worden, niks voor mij. Nu had ik teminste actie en avontuur, de problemen die ik ermee kreeg moest ik maar voor lief nemen. Ik wilde een spannend leven? Dan kreeg ik dat, met alle risico's en gevolgen.
[ bericht aangepast op 22 maart 2011 - 16:09 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.