• Ik wil graag jullie mening horen over mensen die zichzelf snijden.
    Ik had namelijk een discussie met iemand hierover en ik wil jullie mening wel horen.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2010 - 21:35 ]


    behind very angel is a demon

    ik ken een meisje en die deed t serieus om aandachttrekkerij. ze kreeg geen aandacht van een bepaalde jongen, en die jongen voelde zich daar verantwoordelijk voor en ging toch met haar om omdat hij bang was dat zij zichzelf weer zou snijden. Ik vind dat mensen die zichzelf snijden er lang geen idee van hebben wat het meebrengt met de mensen om hem heen. Ik heb eigenlijk een bepaald vooroordeel over mensen die zichzelf snijden, wat dus niet reëel is en dat weet ik.

    Hurricanes schreef:
    Ik heb er respect voor.

    *kuch* sorry hoor, maar hoe kun je er respect voor hebben als mensen zichzelf kapot maken? =S Heb je dan ook respect voor mensen die zelfmoord plegen? =S


    ars moriendi

    @Pukkelx Ding: hoezo is meteen iedereen psychisch niet in orde. (of aandachtsgeil)
    Als je pijn oid fisiek niet meer aan kunt, en het lucht op om het lichamelijk te voelen.

    nouja. ik hou maar op, ik denk toch niet dat mensen zo kunnen denken als ik -.-

    [ bericht aangepast op 28 dec 2010 - 22:29 ]

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Veel dingen zijn niet gezond, en je doet 't ook echt niet terwijl je denkt aan je gezondheid.

    Hm. Maar er is een verschil tussen een snoepje eten - want dat is niet gezond, of jezelf snijden - want dat is niet gezond.
    & Ik vind ook dat je je eigen lichaam niet expres moet aantasten ofzo.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Veel dingen zijn niet gezond, en je doet 't ook echt niet terwijl je denkt aan je gezondheid.


    Tegenwoordig is zo ongeveer alles ongezond..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    pseudoniem schreef:
    ik ken een meisje en die deed t serieus om aandachttrekkerij. ze kreeg geen aandacht van een bepaalde jongen, en die jongen voelde zich daar verantwoordelijk voor en ging toch met haar om omdat hij bang was dat zij zichzelf weer zou snijden. Ik vind dat mensen die zichzelf snijden er lang geen idee van hebben wat het meebrengt met de mensen om hem heen. Ik heb eigenlijk een bepaald vooroordeel over mensen die zichzelf snijden, wat dus niet reëel is en dat weet ik.


    Mensen die zich snijden, om het juist te laten zien, zijn fuckedup gek.

    Sesamestreet schreef:
    (...)
    Hm. Maar er is een verschil tussen een snoepje eten - want dat is niet gezond, of jezelf snijden - want dat is niet gezond.
    & Ik vind ook dat je je eigen lichaam niet expres moet aantasten ofzo.


    Het gaat om het gevoel, niet wat voor effect het op het lichaam heeft.
    En ja, maar ik had het over ongezonde dingen in de trant van, ergere dingen, maar zelfs bij dat snoepje. Waarom eet je het? Omdat het goed voelt.

    Mercury schreef:
    (...)
    *kuch* sorry hoor, maar hoe kun je er respect voor hebben als mensen zichzelf kapot maken? =S Heb je dan ook respect voor mensen die zelfmoord plegen? =S

    Maar mensen die zich snijden -die het niet voor aandacht doen- hebben het meestal heel erg moeilijk in het sociale leven. Ze voelen zich dood ongelukkig en dat moeten ze ergens kwijt. Waarschijnlijk heeft ze geen respect voor het snijden zelf, maar voor het uitwerken van je verdriet op een aparte manier.
    - zo denk ik dan he. c:


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    PUKKELxDING schreef:
    Kijk, je hebt twee soorten mensen daarin: de mensen die gek zijn (niet beledigend bedoeld, ik bedoel hiermee dat ze psychisch niet orde zijn) of mensen die aandacht zoeken. Het verschil daartussen is dat de eerste soort het niet doet om er uiteindelijk mee te stoppen en verder te gaan met leven, de tweede soort doet dat wel.
    In het eerste geval vind ik het echt heel erg dat het zover is gekomen. In het tweede geval heb je meestal te maken met ontzettend onzekere mensen.. ik weet het niet zo goed. Meestal vind ik dat soort mensen diep triest, maar ik vind ook dat je verder moet kijken; waarom willen ze aandacht? Waarin zijn ze tekort geschoten?

    Met dat eerste gedeelte ben ik het niet eens; er zijn ook andere situaties dan psychisch niet meer in orde zijn om te snijden.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Met dat eerste gedeelte ben ik het niet eens; er zijn ook andere situaties dan psychisch niet meer in orde zijn om te snijden.

    Zoals een kutleven.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Het gaat om het gevoel, niet wat voor effect het op het lichaam heeft.
    En ja, maar ik had het over ongezonde dingen in de trant van, ergere dingen, maar zelfs bij dat snoepje. Waarom eet je het? Omdat het goed voelt.

    Inderdaad. Mensen die zich snijden zullen niet denken: Yeah, dan doe ik lekker ongezond. Maar ze zijn er wel van bewust dat het niet goed is. En al doen ze het voor het gevoel, ze kùnnen zichzelf tegen houden.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Sesamestreet schreef:
    (...)
    Inderdaad. Mensen die zich snijden zullen niet denken: Yeah, dan doe ik lekker ongezond. Maar ze zijn er wel van bewust dat het niet goed is. En al doen ze het voor het gevoel, ze kùnnen zichzelf tegen houden.


    Daarom.
    Mensen zullen misschien achteraf zich ook wel kut voelen over dat snoepje.
    Of de littekens, want die moet je altijd verbergen.
    Denk maar eens na hoe lastig dat is met zwemmen met vrienden.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Daarom.
    Mensen zullen misschien achteraf zich ook wel kut voelen over dat snoepje.
    Of de littekens, want die moet je altijd verbergen.
    Denk maar eens na hoe lastig dat is met zwemmen met vrienden.

    Maar misschien hebben ze dan geen vrienden om mee te gaan zwemmen. Misschien is dat net de reden waarom ze zich hebben gesneden. (cat) Oke, dat was stiekem mijn eerste reactie, gheh.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2010 - 22:37 ]


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    merryxmass schreef:
    (...)
    Zoals een kutleven.

    Niemand heeft een kutleven. Niemand hier in elk geval.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Sesamestreet schreef:
    (...)
    Maar mensen die zich snijden -die het niet voor aandacht doen- hebben het meestal heel erg moeilijk in het sociale leven. Ze voelen zich dood ongelukkig en dat moeten ze ergens kwijt. Waarschijnlijk heeft ze geen respect voor het snijden zelf, maar voor het uitwerken van je verdriet op een aparte manier.
    - zo denk ik dan he. c:

    Ja goed, maar zelfs als ik het vanuit dat perspectief bekijk, vind ik het niet logisch respect te hebben voor het uiten van die pijngevoelens door je lichaam te molesteren.


    ars moriendi