• Ik wil graag jullie mening horen over mensen die zichzelf snijden.
    Ik had namelijk een discussie met iemand hierover en ik wil jullie mening wel horen.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2010 - 21:35 ]


    behind very angel is a demon

    Quixotic schreef:
    Het is zelfverminking en de mensen die eraan doen, kunnen er zelf niets tegen doen. Het is iets in je hoofd, wat je er moeilijk uit krijgt. Je kan het bevel alleen maar uit voeren. Het is zonde en ik zou het liefst willen dat niemand hier aan doet.

    + na een tijd word het een drang/verslaving om je te gaan verminken.


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Enterrement schreef:
    Ligt eraan of ze er een goede reden voor hebben of niet.

    D´r is nooit een goede reden voor.
    Jezelf pijn doen is een verkeerd iets.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Quixotic schreef:
    Dat is ziek. Je snijden omdat het hoord bij het 'emo zijn'? Tss.

    Precies. In mijn buurt zitten veel van dat soort mensen, daarom word ik er gewoon agressief van als ze zo iets zeggen of doen.


    Behind every great man there’s a great woman

    weak.


    I live for the applause, you will die for it.

    LiquidSugar schreef:
    (...)
    + na een tijd word het een drang/verslaving om je te gaan verminken.


    Inderdaad, dat is het meest gevaarlijke aan jezelf snijden. Op een gegeven moment kan je niet meer stoppen.


    wth.

    Kikkeli schreef:
    weak.

    Agree


    Behind every great man there’s a great woman

    Kikkeli schreef:
    weak.

    Ik vind het wel heel makkelijk om zoiets weak te noemen..
    Er zijn situaties waarin mensen gewoon denken niet anders te kunnen..
    Of situaties waarin mensen het doen om te voelen dat ze wél zelf kunnen bepalen wat er met hun lichaam gebeurt.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Hoort bij n stoornis die ik heb.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik vind het aanstellerij en pure verminking van je lichaam


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind het echt nergens op slaan, dat mensen daar grappen over maken. Automutilatie (snijden, zelfverminking) is iets serieus, het is verslavend, en je komt er niet vanaf.

    LiquidSugar schreef:
    (...)
    + na een tijd word het een drang/verslaving om je te gaan verminken.

    Ik doe het ook, dat geef ik toe. Maar ik heb ook een ontzettend kut leven gehad (en heb ik nog).
    Voor mij was het een verslaving, en omdat ik ook last heb van dwangneurose moest ik elke dag een aantal keer snijden. Ik heb van alles geprobeert om mee te snijden.
    Gelukkig doe ik het nu al een stuk minder vaak. Maar ik zie bijna elke dag nog voor me dat ik een mesje op mijn pols zet..

    Kikkeli schreef:
    weak.


    Hoe de fuck is dat weak.
    Niet alzof mensen ermee te koop lopen ofzo.

    Ik kan er wel inkomen dat je zoiets doet. Ik zou het zelf nooit durven of wagen, ook al zou ik er soms behoefte aan hebben. Maar natuurlijk ben ik er tegen. Jezelf snijden is niet gezond, en dus vind ik dat je je frustraties moet proberen te uiten op een andere manier.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Sesamestreet schreef:
    Ik kan er wel inkomen dat je zoiets doet. Ik zou het zelf nooit durven of wagen, ook al zou ik er soms behoefte aan hebben. Maar natuurlijk ben ik er tegen. Jezelf snijden is niet gezond, en dus vind ik dat je je frustraties moet proberen te uiten op een andere manier.


    Veel dingen zijn niet gezond, en je doet 't ook echt niet terwijl je denkt aan je gezondheid.

    Kijk, je hebt twee soorten mensen daarin: de mensen die gek zijn (niet beledigend bedoeld, ik bedoel hiermee dat ze psychisch niet orde zijn) of mensen die aandacht zoeken. Het verschil daartussen is dat de eerste soort het niet doet om er uiteindelijk mee te stoppen en verder te gaan met leven, de tweede soort doet dat wel.
    In het eerste geval vind ik het echt heel erg dat het zover is gekomen. In het tweede geval heb je meestal te maken met ontzettend onzekere mensen.. ik weet het niet zo goed. Meestal vind ik dat soort mensen diep triest, maar ik vind ook dat je verder moet kijken; waarom willen ze aandacht? Waarin zijn ze tekort geschoten?


    Life is hard and then we die