• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen die dyslexie hebben, mogen geen extra punten/tijd. Ieder kind is gelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 mei 2010 - 21:09 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ferb schreef:
    Eens, ik vind wel dat ze extra hulp mogen van een leerkracht of gewoon op één of andere manier andere hulp, weet ik het. En tijd, daar kan ik ook nog wel mee leven. Maar extra punten vind ik oneerlijk.

    Je krijg ook niet echt extra punten,ze trekken er geen punten vanaf als je een spellingsfout maakt,wat bij jullie wel gebeurt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ze moeten gewon leren dus geen extra punten krijgen


    michael joseph jackson

    oneens, leerlingen met dyslexie moeten wel extra tijd krijgen, als die nodig hebben. Bij ons op school worden de examenvragen voorgelezen aan de leerlingen met dyslexie(die zitten apart en hebben ook meer tijd)dus ze hebben hun examenvragen minstens één keer gehoord. En wat die extra punten betreft, ik zou ze zelf geen punten cadeau geven, maar als ze bijvoorbeeld punten verliezen door spellingsfouten of omdat ze de vraag verkeerd gelezen hebben, dan moet je daar wel rekening mee houden.

    Oneens.


    Simple, but effective.

    Vind het best dat ze extra tijd nodig hebben, maar als ik klaar ben, smeer ik hem.

    Maar extra punten? No way!!


    I Tought I Had Everything, Until I Found You!

    Oneens !!


    Just a simple "I love you" (:

    Ik zie het nut niet in waarom dat wel zou zijn.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Dikke onzin!
    -meer heb ik niet te zeggen-

    die extra tijd vindt ik wel goed, maar dat ze niet voor alle fouten punten aftrekken vind ik niet echt eerlijk.
    ik heb het niet maar ik verlies op frans toch wel wat punten door een accent dat verkeerd staat. En zij niet. Degene die naast me zit heeft wel dyslexie en bij haar wordt dat niet aangerekend. Zelfs als het wel gedaan werd had ze nog beter punten dan mij gehad.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Oneens, één van mijn vriendinnen heeft dyslexie en die kan het zonder extra tijd en vergroting het echt niet redden.
    Maar extra punten die krijgen ze wel maar niet echt veel dus mij maakt het niet uit want ik heb zelf dyscalculie :X

    (K)


    Don't stop believing, and you will be happy

    Extra tijd is oké.
    Maar extra punten waarom?


    Nothing to say, I'm just a little fisch in the sea.

    oneens (maar die punten zoals gesteld staan klopt niet natuurlijk het is eerder zo dat er geen puntenaftrek is voor spellingsfouten en dat vind ik ook weer goed want anders hebben sommige in 1 zin al een -10 toch?


    muziek altijd overal

    Oneens.
    Sommige mensen zijn wel jaloers dat kinderen met Dyslexie meer tijd krijgen, maar ze hebben gewoon meer tijd nodig.
    Ik heb iemand in de klas die best slecht kan zien.
    Zij krijgt dezelfde regels als iemand met dyslexie.

    Nou en dat ze extra tijd krijgen?
    Als ze anderhalf lesuur nodig hebben voor iets wat ik in een halfuur doe, laat ze dan toch lekker?


    'Pixels are real, in the heart of their fans' ~ Fixi

    Extra punten vind ik nergens op slaan, meer tijd wel.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    oneens, gelukkig denkt de rest er ook zo over. ik ben namelijk behoorlijk dyslectiesch. ik zou zo met iemand ruilen als ik de kans zou hebben ookal krijgen dyslecten extra punten het blijf kut