• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen die dyslexie hebben, mogen geen extra punten/tijd. Ieder kind is gelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 mei 2010 - 21:09 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, ik heb Dyslexie en dat is niet zo'n klein beetje ook. Die extra punt is er om ze hetzelfde cijfer te laten halen, als een ander kind die geen dyslexie heeft, omdat een dyslexiekind meer spellingsfouten heeft. Daar staat een beperkt extra punt voor. Ik moet zelf een A3 blad en extra tijd hebben, een laptop gebruiken en een daisy speler (Deze leest mijn leerboeken en werkboeken voor) en naast een Frans/Engels/Duits So die onvoldoende zijn, mag ik ze opnieuw mondeling doen. Ik moet deze dingen hebben, want anders sla ik het niet op.

    Bij mijn Dyslexie rapport staat

    "Aangepaste beoordeling van spelling:
    - Als er kennis getest wordt, dan tellen de schrijffouten niet mee.
    - Als schrijfvaardigheid getest wordt, dan tellen spellingsfouten wel mee. Voor de beoordeling geldt: dyslectische leerlingen mogen twee keer zoveel fouten maken voor hetzelfde cijfer."

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 7:50 ]


    Yongguk & Daehyun <33

    nerveus schreef:
    Extra tijd vind ik wel dat ze recht op hebben, maar extra punten is een beetje overdreven! Dat krijgen wij ook niet, okal hebben wel geen dyslectie. :(

    Ze verdienen inderdaad extra tijd, bij lees/schrijf proeven. Bij bv. een erg moeilijke aardrijkskunde test waarvoor je veel te weinig tijd krijgt, vind ik dit anders.
    Tijd wel, punten niet.


    Has no one told you she's not breathing?

    Oneens.


    Life's a journey, not a destination

    Oneens, ook al werkt het wel zo bij mij op school.


    blame the bully.

    Oneens, extra tijd mag maar extra punten hebben ze geen recht op. Want omdat ik slecht ben ik frans kreeg ik ook geen extra punten ofzo. Dus extra tijd mag best maar extra punten kunnen ze naar fluiten.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Oneens.

    Niet mee eens. Dyslexie houdt ook in dat deze mensen langzamer kunnen lezen. Daarom hebben ze die extra tijd nodig, omdat ze langzamer lezen.


    Life is hard and then we die

    Extra tijd, vergroting mogen ze wel hebben. Maar extra punten dan weer niet.

    oneens


    Save friends, you need them.

    oneens,
    ze mogen juist wel extra tijd, maar dat geld wel voor meer.
    ik heb een lichte vorm van add, en bijvoorbeeld bij mn examen kreeg ik voor elk examen een half uur langer de tijd.
    kunnen er ja niks aan doen als je dyslectie of wat anders hebt.


    Vampire Heart.

    Lol als ieder kind gelijk was dan zou dyslexie niet eens bestaan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb hier mijn twijfels over. Oké, ze hebben een stoornis maar dat wil niet zeggen dat ze niet slim genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen. Langs de andere kant moeten ze wél begeleid worden, door hun stoornis. Want ik had een jongen in mijn klas zitten die dyslexie heeft en hij is voor de rest echt slim genoeg, zélfs bij de dingen waar hij over struikelt.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2010 - 12:09 ]

    JoJudicious schreef:
    Kinderen zijn inderdaad gelijk. Maar ieder kind heeft zo z'n beperkingen en over het algemeen wordt daar ook rekening mee gehouden, dus ook zo bij kinderen met dyslexie. Kortom, ik ben het niet eens met de stelling.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.


    Oneens.
    Van mij mogen ze vast wel extra tijd hebben, zij hebben ook meer tijd nodig om iets te doen wat kinderen zonder dyslexie sneller kunnen.
    Als zij wat langer nodig hebben om een verhaal of opgave of zo te kunnen lezen, moet je ze dat geven. Ö


    How y'all doin'?